کد خبر: ۳۰۶۳۵۱
زمان انتشار: ۰۰:۵۸     ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
فرمانده سپاه بدر عراق به دولت عراق هشدار داد که نیروهای تحت فرمانش، زیر چتر آمریکا، هیچ تیری در نبرد تکریت شلیک نخواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «هادی العامری» فرماندهی سپاه بدر عراق که بر عملیات‌های نیروهای داوطلب مبارزه با داعش (الحشد الشعبی) در تکریت نظارت دارد، به دولت عراق هشدار داد و به «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر اعلام کرد که نیروهایش تا زمانی که دخالت جنگنده‌های آمریکایی در نبرد تکریت متوقف نشود، حتی یک تیر در این عملیات شلیک نخواهند کرد.

وی که در اطراف تکریت مستقر شده، طی یک تماس تلفنی گفت: مشارکت آمریکا در نبرد تکریت تصمیمی است که به دولت عراق باز می‌گردد اما نیروهای داوطلب مبارزه با داعش برای نبرد زیر چتر آمریکا و جنگنده‌های آن، آمادگی ندارند و ما نیز این مسئله را به هر نوعی که باشد، رد می‌کنیم.

این در حالی است که عملیات آزادسازی تکریت با حضور نیروهای مشترک عراقی شمل ارتش، بسیج مردمی و عشائر از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده و تاکنون بخش‌های زیادی از استان صلاح‌الدین از سیطره تکفیری‌ها داعش خارج شده است.

اما چند روزی است که ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این عملیات دخالت و ادعا می کند که مواضع داعش را هدف قرار می‌دهد اما تاکنون گزارش‌های متعددی درباره بمباران مواضع نیروهای مسلح عراقی به اشتباه از سوی جنگنده‌های آمریکایی یا فراری دادن تکفیری‌ها از میدان نبرد تکریت منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها