کد خبر: ۳۰۶۴۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
از مهم‌ترین رویکرد‌های شهربازی معارفی ارائه مدل شهر بازی دینی و اسلامی در سطح کشور است؛ در این شهرک تلاش شده در مقیاس کوچک با کمک کارشناسان مذهبی، روحانیان و با استفاده از ابزارهای متداول در دسترس مردم یک شهر بازی دینی ارائه شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی شهربازی معارفی بوشهر، روز به روز حضور مخاطبان و شرکت‌کنندگان این شهر بازی در گروه‌های سنی مختلف همانند کودک، خردسال، نوجوان و جوان در حال افزایش است که این خود نشان عشق و علاقه مردم به این‌گونه شهرک‌های مذهبی است.

شهربازی معارفی بوشهر افزون‌‌بر ارائه آموزه‌ها و معارف اسلامی در قالب بازی و سرگرمی در تلاش برای أثرگذاری بیشتر به مخاطبان خود به ویژه کودکان و خردسالان اقدامات زیادی انجام داده است.

خردسالان، کودکان، نوجوانان و دیگر گروه‌‌های سنی در شهربازی معارفی ضمن داشتن اوقات فراغت شاد و مهیج، جوایز و هدایای را نیز دریافت می‌کنند که دریافت این جوایز سبب نقش بستن خاطره خوبی در ذهن افراد شده و آن‌ها را نسبت به آموختن معارف اسلامی تشویق می‌کند.

از مهم‌ترین رویکرد‌های شهربازی معارفی ارائه مدل شهر بازی دینی و اسلامی در سطح کشور است؛ در این شهرک تلاش شده در مقیاس کوچک با کمک کارشناسان مذهبی، روحانیان و با استفاده از ابزارهای متداول در دسترس مردم یک شهر بازی دینی ارائه شود.

گویی باید این نکته را نیز متذکر شد که شایسته است در ایران اسلامی،‌ شهربازی اسلامی و دینی تکثیر پیدا کرده و در شهرهای دیگر نیز به مرحله اجرا برسد.

متأسفانه شهربازی‌هایی که برگرفته از فرهنگ غرب است، تنها سبب تخلیه انرژی بازدیدکنندگان خود می‌شود، ولی در شهربازی اسلامی افراد ضمن تخلیه انرژی خود، در یک فضای با نشاط در قالب بازی و سرگرمی با آموزه‌های دین اسلام آشنا شده و معرفت‌شان نسبت به قرآن و عترت افزایش می‌یابد.

به تعبیر دیگر، در شهربازی اسلامی که نمونه کوچک آن شهربازی معارفی بوشهر است؛ نتیجه ورود و خروج افراد به این مکان‌ها افزایش معرفت‌شان نسبت به تعالیم و آموزه‌های قرآن و عترت است.

گفتنی است، شهربازی معارفی بوشهر از پنجم کار خود را آغاز و تا چهاردهم فروردین ماه سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند در این مدت به سالن آزادگان واقع در خیابان ساحلی(جنب خیمه‌گاه حضرت اباالفضل(ع)) مراجعه و به صورت رایگان از 18 بازی تدارک دیده شده بهره‌ ببرند.

تعدادی از مسؤولان شهرهای مختلف کشور پس از مشاهده عملکرد موفقیت آمیز این شهربازی در شهرهای قم و بوشهر درخواست برپایی چنین شهرک معارفی را در استان‌های خود داشته‌اند.

براساس این گزارش؛ تعدادی از مسؤولان شهرهای نجف آباد(اصفهان)، اهواز، تهران و مسؤولان مسجد مقدس جمکران(قم) خواهان برپایی شهربازی معارفی در شهرهای خود هستند.

گفتنی است، شهربازی معارفی سال 93 در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، در سال جاری نیز این شهرک معارفی در شهر بوشهر در حال برگزاری است.

مجری طرح مؤسسه قرآن و عترت تبیان قم بوده که با همکاری و حمایت فعالان فرهنگی استان بوشهر و برخی از مسؤولان شهر بوشهر اقدام به برگزاری چنین شهربازی معارفی کرده است.

شهربازی معارفی بوشهر از پنجم کار خود را آغاز و تا چهاردهم فروردین ماه سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند در این مدت به سالن آزادگان واقع در خیابان ساحلی(جنب خیمه‌گاه حضرت اباالفضل(ع)) مراجعه و به صورت رایگان از 18 بازی تدارک دیده شده بهره‌ ببرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها