کد خبر: ۳۰۶۴۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
مروری بر مهم ترین حوادث اسفند ۹۳ ؛
در این گزارش مهم ترین رویداد های حوادثی و جنایی اسفند ماه سال ۹۳ گردآوری شده است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در این گزارش مهم ترین رویداد های حوادثی و جنایی اسفند ماه سال ۹۳ گردآوری شده است که در ادامه می خوانید.

 

سوزاندن اعضای خانواده برای رسیدن به دختر مورد علاقه

 

سرهنگ حسین علی دهقان فرمانده انتظامی شهرستان درگز در ۱۰ اسفند ۹۳ در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد آتش سوزی عمدی یک باب منزل، ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

 

سرهنگ دهقان افزود: در بررسی اولیه ماموران مشخص شد فرزند خانواده به علت پافشاری بر ازدواج با فردی که خانواده مخالف او بوده اقدام به چنین کاری کرده است.

 

وی ادامه داد: در ادامه ماموران "سعید" ۲۱ ساله را دستگیر و او را در اعترافی صریح گفت، برای متقاعد کردن خانواده و پافشاری بر روی خواسته‌ام ۵ ماهی است که از آن‌ها جدا زندگی کرده و به دلیل عدم توجه به من اقدام به چنین کاری کرده و از عمل خود پشیمانم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان درگز تصریح کرد: ‌ در پی این حادثه ۵ نفر مجروح و اقلامی از قبیل تلویزیون، فرش، موکت، پرده و... در آتش سوختند.

 

سرهنگ دهقان در ادامه بیان داشت: کار‌شناس آتش نشانی میزان خسارت را ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان درگز خاطر نشان کرد: خانواده بنیان امن و ایمن هر فرد برای رسیدن به قله‌های موفقیت است و تمام افرادی که امروز مجرم شناخته شده‌اند یا از فضای خانواده فرار کرده و یا درگیر دوستان ناباب شده‌اند که در هر دو صورت وظیفه خطیر و بزرگ خانواده و مخصوصا پدر و مادر در اولویت تربیت فرزندان است.

 

زندگی داماد جنایتکار در کنار جسد نامزدش/ پایان تلخ پرواز بندرعباس به مشهد

 

متهم این پرونده جنایی که توسط قاضی سیدجواد حسینی در ۱۱ اسفند ۹۳ مورد بازجویی قرار گرفته بود با رد ادعاهای قبلی خود درباره چگونگی وقوع جنایت گفت: روز دوشنبه گذشته در محل خدمتم بودم به همین خاطر هم کلید واحد آپارتمانی را به همسایه ام دادم تا وقتی نامزدم از بندرعباس به مشهد آمد بیرون نماند.

 

وی ادامه داد: آن شب نامزدم با هواپیما به مشهد آمد، اما وقتی من به منزلم رفتم او خیلی ناراحت بود و عنوان می کرد که چرا شب هنگام به فرودگاه نرفته ام تا او را به منزل بیاورم. البته بیشتر اختلافات ما به خاطر این بود که خانواده نامزدم می گفتند باید داماد برای دیدن همسرش برود، نه این که دختر از بندرعباس به مشهد بیاید. به این خاطر مشاجره ای بین ما شروع شد و نامزدم که ناراحت بود صدایش را بلند کرد. ساعت حدود یک بامداد بود و من می ترسیدم که همسایگان متوجه درگیری ما شوند.

 

مرد جناتکار گفت: به همین دلیل هم یک سیلی به او زدم و سپس دهانش را گرفتم که ناگهان بعد از چند دقیقه سیاه شد و روی زمین افتاد.از ترس روز بعد هم به محل خدمتم نرفتم. با وجود آن که پنجره اتاق را باز کرده بودم، اما نمی توانستم این وضعیت را تحمل کنم. من تا چهارشنبه کنار جسد نامزدم ماندم و به قصد خودکشی چند قرص خوردم، اما باز هم حالت طبیعی داشتم تا این که یک سینی گذاشتم و خودزنی کردم وقتی دیدم هنوز زنده ام شیر گاز را باز کردم که با رسیدن آتش نشانان، به بیمارستان منتقل شدم و نجات یافتم.

 

بر اساس این گزارش، متهم این پرونده جنایی قبلا در اظهاراتی متناقض مدعی شده بود به همسرم قرص خوراندم و بار دیگر معترف شد که وقتی به او سیلی زدم سر او به زمین خورد و جان باخت. در عین حال قاضی شعبه ۸۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از اعتراف مرد جوان به قتل نامزدش، وی را برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد.

 

بردین گلوی دختر عمه برای تامین هزینه مواد

 

 ۲۱ اسفند سال ۹۱ ماموران در جریان قتل زن جوانی قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و راهی محل حادثه شدند.

 

تیم جنایی پس از حضور در محل متوجه شد که جسد متعلق به زن جوانی به نام "فریبا" است که به طرز هولناکی به قتل رسیده است.

 

عامل جنایت با چاقو ضرباتی را به گردن "فریبا" وارد کرده و پس از سرقت النگو و گوشواره‌های او از محل گریخته بود. با توجه به اینکه آثاری از ورود به زور  روی درب منزل مشاهده نمی‌شد کارآگاهان احتمال دادند زن جوان از سوی قاتلی آشنا به قتل رسیده است.

 

در ادامه تحقیقات ماموران به پسردایی مقتول به نام "علی" مشکوک شدند که صبح روز حادثه در حوالی خانه مقتول دیده شده بود و با کشف این سرنخ "علی" دستگیر و در بازرسی ازخانه او طلاهای سرقت شده از "فریبا" کشف شد.

 

متهم در جریان تحقیقات با اعتراف به قتل دخترعمه‌اش گفت: به مواد مخدر اعتیاد شدیدی دارم. روز حادثه برای تهیه مواد پول نداشتم در خیابان پرسه می‌زدم که متوجه شدم شوهر "فریبا" از خانه خارج شد به همین خاطر به خانه‌ آنها رفته و از "فریبا" خواستم مقداری از طلاهایش را به من بدهد،  او قصد فرار از خانه را داشت که سد راهش شدم و محکم گلویش را فشار دادم او نیمه جان روی زمین افتاد و من از آشپزخانه چاقویی برداشته و با آن گلویش را بريدم.

 

با اعتراف این مرد و با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم در دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفت که وی در این شعبه به قصاص و ۱۰ سال زندان محکوم شد.

 

صبح ۱۵ اسفند ۹۳ این حکم به تایید هیات قضایی دیوان عالی کشور رسید و متهم به یک قدمی چوبه دار نزدیک شد.


نقشه فیسبوکی دختر جوان برای انتقام از خواستگار خواهر/ اجیر کردن ۲ پسر شرور برای ضرب و شتم خواستگار

 

۱۹ اسفند ۹۳ جوانی با مراجعه به پلیس در شکایتی به ماموران گفت: در فیس‌بوک با دختری به نام "پریسا" آشنا شدم، آشنایی ما با چت کردن شروع شد و مدتی بعد بالاخره او از من خواست همدیگر را ببینیم. وقتی سر قرار حاضر شدم "پریسا" آمد و وقتی می‌خواست سوار ماشین من شود یک دفعه ۲ جوان به سمت ما آمدند و مدعی شدند که از دوستان برادر "پریسا" هستند.

 

شاکی ادامه داد:آن‌ها به بهانه اینکه برای "پریسا" مزاحمت ایجاد کرده‌ام مرا کتک زدند و به ماشینم هم آسیب زدند، همان لحظه هم پریسا پا به فرار گذاشت و دو پسر جوان هم سوار موتور شدند و فرار کردند، حالا هم مطمئنم که که کار "پریسا" بوده است، چون بعد از آن دیگر جواب تماس‌هایم را نداد.

 

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار قرار گرفت و پرونده در دادسرای ناحیه ۵ تهران تحت بررسی قرار گرفت و "پریسا" بلافاصله دستگیر شد.

 

"پریسا"در بازجویی‌ها به ماموران گفت: خواهرم یک خواستگار داشت و آن‌ها قرار بود با هم ازدواج کنند اما او یک دفعه زیر قولش زد و خواهرم را ترک کرد. در آن زمان من تازه درسم را تمام کرده و از شهرستان به تهران آمده بودم. اشک‌های خواهرم مرا عذاب می‌داد و از همه بد‌تر اینکه "محسن" بی‌دلیل تصمیم به جدایی گرفته بود. به همین خاطر تصمیم به انتقام از "محسن" گرفتم.

 

متهم ادامه داد:من با ساختن یک صفحه در فیس بوک با "محسن" آشنا شدم، بیشتر وقت‌ها با او چت می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با او قرار بگذارم، روز قرار ۲ نفر را اجیر کردم "محسن" را حسابی کتک بزنند.

 

با اعترافات این زن، ۲ جوان اجیر شده نیز دستگیر شدند .


خواب ابدی شوهر بداخلاق با نقشه شوم همسر/ دفن شبانه جسد زن جنایتکار را لو داد

 

سرهنگ رسول النقی‌پور رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی در ۲۲ اسفند ۹۳ در تشریح جزییات این خبر گفت: دایره جنایی مرکز استان در پی  دریافت خبری مبنی بر اینکه دو فرد شبانه جسدی را با خودرو به اطراف شهر منتقل و در جای نامعلومی دفن نموده‌اند، با تشکیل اکیپی موضوع را به صورت نامحسوس مورد بررسی قرار داده که صحت خبر مورد تائید قرار گرفت.

 

رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در ادامه هر دو متهم دستگیر و با راهنمایی آنان جنازه در بیرون از شهر کشف شد.

 

وی افزود: متهمان در تحقیقات فنی بیان داشتند همسر مقتول وی را به قتل رسانده که  بلافاصله متهمه به هویت "افسانه" در منزل خود دستگیر که  وی با ارائه دلایل و مدارک در تحقیقات به عمل آمده به صراحت به قتل همسر خود با انگیزه بد اخلاقی و فحاشی مقتول معترف شد.

 

سرهنگ النقی‌پور اظهار داشت: متهمه در اعترافات خود بیان داشت با همسرم به علت اینکه وی مریض احوال بود اختلاف داشتیم تا اینکه نقشه قتل وی را کشیدم و چاقویی را از پسر عموی خود گرفته و پس از صرف شام  وقتی همسرم خوابید ، من با چاقویی که از قبل تهیه نموده بودم ضربه‌ای را به گردن و قسمت‌های مختلف بدن وی زدم.

 

رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی هشدار داد: در خانواده‌هایی که یکی از اعضا دارای بیماری اعصاب و روان می‌باشد دیگر اعضاء بایستی کلیه برخورد‌ها با شخص بیمار را بر پایه و اساس رفتارهای روان‌شناختی انجام داده و همیشه از یک روانپزشک مشاوره گیرند و خود بیمار را تحت درمان قرار دهند و خود نیز آستانه تحمل را در برخورد با وی بالا ببرند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

آزار دختر جوانی که راه خانه‌اش را گم کرده بود/ ۳ جوان شیطان صفت دستگیر شدند

 

سردار امیری مقدم در ۲۳ اسفند ۹۳ گفت: هفته قبل دختری که مبتلا به بیماری "فراموشکاری موقت" بود به همراه پدرش به پلیس مراجعه کرد ومدعی شد که توسط ۳ جوان، ربوده شده و مورد آزار قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد:بلافاصله تحقیقات پلیس آغاز و مشخص شد که متهمان دختر ۲۳ساله را هنگامی که برای خرید از منزل بیرون رفته و در مسیر بازگشت راه خانه را گم کرده بود،سوار پیکان کرده اند و با کشاندن وی به بیابان های اطراف طرقبه و شاندیز او را مورد آزار قرار داده اند.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: با آن که هیچ سرنخی از متهمان وجود نداشت اما حساسیت موضوع، ماموران انتظامی را بر آن داشت تا با انجام یک سری تحقیقات فنی و تخصصی، عملیات گسترده ای را برای شناسایی متهمان آغاز کنند تا این که اطلاعاتی از یکی از متهمان این پرونده به دست آمد و ماموران انتظامی جوان ۲۸ساله ای را دستگیر کردند.

 

سردار امیری مقدم تصریح کرد: متهم مذکور در بازجویی ها ۲ همدست دیگر خود را نیز به پلیس معرفی کرد که آنان نیز در یک عملیات هماهنگ در مشهد دستگیر شدند.

 

مامور مخفی قلابی ناجا دستگیر شد/ اخاذی از مردم با بی‌سیم پلیس

 

ساعت ۲۲ شب ۲۳ اسفند ۹۳ مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ حضور فردی جاعل مامورنما را در آدرس میدان راه آهن به سرکلانتری هشتم اعلام کرد.

 

در بررسی های پلیسی از کسبه و افرادی که در محل حضور داشتند،مشخص شد شخصی با در دست داشتن یک دستگاه بیسیم قصد ترساندن و اخاذی از شهروندان را داشت که فرد مورد نظر بلافاصله توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.

 

در بررسی به عمل آمده از متهم یک دستگاه بی‌سیم دستی کشف گردید که متهم پس از انتقال به کلانتری خود را به هویت "عطا"  معرفی کرد.

 

در تحقیقات صورت گرفته، متهم اعتراف کرد: وی در پوشش مامور مخفی ناجا از کسبه، دستفروشان و عابران میدان راه آهن تهران اقدام به اخاذی می‌کند.

 

سرهنگ مهرزاد بیژن نیا سرکلانتر هشتم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: پرونده متهم پس از تحقیقات مقدماتی جهت بررسی بیشتر و کشف سایر جرایمش در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

خفت‌گیری‌های زوج موتورسوار در خیابان‌های شرق پایتخت


در پی بروز چندین فقره زورگیری خشن در ۲۵ اسفند ۹۳ در سطح شرق پایتخت که باعث نارضایتی چند از تن از شهروندان ساکن در محله غیاثی تهران شده بود، پرونده ای در این رابطه در کلانتری ۱۱۴غیاثی تشکیل و تیمی از ماموران تخصصی این کلانتری رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 

ماموران در اولین گام از رسیدگی به موضوع ضمن دعوت از شکات و مالباختگان و با نمایش دادن آلبوم متهمان به دنبال شناسایی تبهکاران بودند که در ادامه شکات یکی از سارقان زورگیر سابقه دار به نام "سلیمان" را شناسایی کردند.

 

در تحقیقات صورت گرفته ماموران دریافتند متهم از سارقان زورگیری است که به اتفاق همسرش به نام "منیژه" درحالیکه سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت تندرو هستند با پرسه زنی در سطح خیابان‌های شرق پایتخت اقدام به زورگیری و خفت گیری از شهروندان می‌کنند.

 

به دنبال این موضوع نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و دستور بازداشت متهمان صادر شد و در همین راستا محل‌های تردد متهمان تحت نظر و کمین نامحسوس قرار گرفت و عملیات همه جانبه ماموران برای دستگیر متهمان آغاز شد.

 

تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ساعت ۱۵و ۸ دقیقه ۱۳اسفندماه ماموران، متهمان را هنگام پرسه زنی در خیابان "امیرسلیمانی" مشاهده کردند و در یک اقدام منسجم و هماهنگ موفق شدند این زوج سارق زورگیر را شناسایی، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

 

سرهنگ احمد فتوحی رییس کلانتری ۱۱۴غیاثی درباره این خبر گفت: متهمان پس از انتقال به کلانتری در مواجه حضوری با شکات مورد شناسایی قرار گرفتند که متهمان پس از اقرار به جرم زورگیری به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شدند.

 

هتک حیثیت دختر جوان در شبکه اجتماعی تانگو/ ارسال تصاویر مستجهن برای دوستان قربانی


.
سرهنگ "فرامرز شاکری" رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در۲۵ اسفند ۹۳ در تشریح این خبر بیان داشت : مدتی پیش پرونده ای با موضوع نشر اکاذیب و هتک حیثیت خانمی جوان در فضای مجازی به پلیس فتا ارجاع داده شد ، که با توجه به حساسیت موضوع ، پیگیری پرونده در اولویت کاری ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت .

 

وی افزود : تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده نشان داد ، اخیرا شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی تانگو صفحه ای به نام وی ایجاد کرده و عکس های شخصی وی را در صفحه مورد نظرقرارداده است و از آن طریق با دوستان و آشنایانش در فضای مجازی چت نموده و از طرف وی تصاویر و مطالب غیر اخلاقی برای آنها ارسال می نماید ، که این کار باعث هتک حیثیت وی وخانواده اش شده است .

 

رئیس پلیس فتای کردستان اضافه کرد : در این راستا با کار فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری هویت گردانندگان صفحه مذکور که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار نیز می باشند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند .

 

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اعتراف صریح متهمان ، تصریح کرد : متهمان در تحقیقات انجام شده اعتراف کردند چند ماه پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با شاکی پرونده آشنا شده و تصاویر شخصی وی و کلیه اطلاعات مربوط به دوستانش را از صفحه فیسبوکش دانلود و سپس در شبکه اجتماعی تانگو صفحه ای به نام وی ایجاد کرده اند و از آن طریق با دوستانش در فضای مجازی چت کرده و تصاویر مبتذل و مستهجن اینترنتی را برای آنان ارسال کرده اند .

 

سرهنگ شاکری در خاتمه خاطر نشان کرد : با تکمیل پرونده برای متهمان به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب قرار قانونی مناسب صادر و بازداشت شدند .


سرباز ۲۱ ساله به رگبار بسته شد

 

بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به خودروی گشت نیروی انتظامی در ۲۶ اسفند ۹۳ در روستای گلوگاه یک سرباز وظیفه به شهادت رسید.

 

بر اساس گزارش پلیس، این سرباز وظیفه نیروی انتظامی که محمود بزی نام دارد و ۲۱ ساله می باشد در هنگام گشت زنی با ۲ تن دیگر از همکارانش در ساعت ۱۶:۲۰ مورد محاصره اشرار قرار گرفته و بر اثر تیراندازی دچار جراحات شدیدی می‌شود.

 

گفتنی است؛این سرباز پس از زخمی شدن در بیمارستان خاتم زاهدان دعوت حق را لبیک می‌گوید و به درجه شهادت نائل می‌شود.

 

پلیس سیستان و بلوچستان تلاش همه جانبه خود را جهت شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز کرده‌ است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها