کد خبر: ۳۰۶۵۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۴ فروردين ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی با اشاره به حمایت از فلسطین: ما در فتح اسرائیل هم از همان شیوه رزمندگانمان که در عرض سه یا چهار ساعت محوطه ای به وسعت 2400 کیلومتر از مناطقی را که مملو از مدرن ترین سلاح های دشمن بود آزاد کردند استفاده خواهیم کرد .

رخدادهای 8 -14 فروردین 1361

چکیده

  • آخرین خبرها از جبهه های جنگ حاکیست 33 هزار تن از پرسنل ارتش عراق در عملیات پیروزمندانه فتح در دشت شوش ، عین خوش و دشت عباس اسیر ، مجروح و یا کشته شدند.

 

  • میرحسین موسوی: ما مخالف وجود آمریکا در منطقه و خلیج فارس هستیم و کشورهایی که بخواهند پایگاهی برای آمریکا در منطقه باشند نمی توانند در کنار کشور ما و در کنار ملت ما قرار بگیرند.

 

  • صدام رئیس جمهور عراق که احساس می کند زیر ضربات خرد کننده رزمندگان اسلام تاب تحمل ندارد پیشنهاد برقراری آتش بس داد.

 

  • رژیم شاه حسین برای پوشانیدن هزینه های اعزام نیرو به عراق برای جنگ با ایران مالیات های سنگین وضع کرده و این مسئله خشم مردم اردن را برانگیخته است .

 

  • رژیم بعث عراق رسما حضور سربازان تمامی کشورهای مرتجع عرب در کنار ارتش این کشور در جنگ با ایران را اعلام کرد !

 

  • آیت الله خامنه ای:  اگر شهید محمد باقر صدر برای استعمار ضرری نداشت و برای اسلام مفید نبود یقینا ددمنشان بغداد این روحانی را به همراه خواهر مظلومش شکنجه و شهید نمی کردند .

 

  •  شهرهای اشغالی فلسطین همچنان ناآرام است و موج اعتراض و اعتصاب ادامه دارد در همین حال اسرائیل تلاش های تازه ای را برای سرکوب مقاومت مردم مستضعف و رنج کشیده فلسطین آغاز کرده است .

 

  • نیروهای اسلام مهمترین ارتفاعات و مناطق استراتژیک تحت اشغال دشمن موسوم به دشت چنانه و دوسلک را آزاد کردند.

 

  • نخست وزیر :  از همان اوایل انقلاب آمریکا جبهه ای را که در برابر ما گشود جبهه اقتصادی بود.

 

  • تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکایی که به عنوان بخشی از نیروهای چند ملیتی در صحرای سینا مستقر شده اند معتاد به انواع مواد مخدر هستند.

 

  • پیروزی های عظیم رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد عاقبت صدام را وادار کرد تا به بعثی های خارج از کشور متوسل شود .

 

  • علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه در راس یک هیئت بلندپایه از مقامات وزارت خانه های خارجه ، بازرگانی و نفت صبح امروز برای انجام یک دیدار رسمی از پاکستان عازم اسلام آباد شد .

 

  • از سوی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای منتشر و تاکید شد چاه های نفت ابوغریب به کنترل کامل نیروهای ایرانی درآمده است.

 

  • رسانه های گروهی غرب پس از گذشت 8 روز از عملیات پیروزمندانه فتح سرانجام ناگزیر به بیان واقعیت شدند و خبر پیروزی نیروهای ایران را در راس اخبار دیروز خود به سراسر جهان منعکس کردند.

 

  • آیت الله خامنه ای : ملت ایران باید بداند که توطئه های استکبار جهانی به آینده نزدیک محدود نمی شود ما باید خود را آماده یک نبرد دراز مدت کنیم.

 

  • میرحسین موسوی: اکنون یک میلیارد دلار از پول های شما ملت دست فرانسه جنایتکار است که با عناوین مختلف و با این که بدون قید و شرط آن را تضمین کرده است نمی خواهد به ما باز پس بدهد.

 

  • هاشمی رفسنجانی: ما در فتح اسرائیل هم از همان شیوه رزمندگانمان که در عرض سه یا چهار ساعت محوطه ای به وسعت 2400 کیلومتر از مناطقی را آزاد کردند استفاده خواهیم کرد .

 

  • آیت الله خامنه ای: اطاعت محض از قانون دستور روز انقلاب است ، در هر جا هستید مطیع بی چون و چرای قوانین جمهوری اسلامی باشید و اجرای صحیح و کامل قانون را طلب کنید .

 

  • به دنبال پیروزی های گسترده رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد آمریکا برای نجات صدام خواستار یافتن راهی برای پایان جنگ شد !

8 فروردین 1361

عراق 33 هزار نظامی خود را از دست داد ؛ آخرین آمار از عملیات فتح المبین !

آخرین خبرها از جبهه های جنگ حاکیست 33 هزار تن از پرسنل ارتش عراق در عملیات پیروزمندانه فتح در دشت شوش ، عین خوش و دشت عباس اسیر ، مجروح و یا کشته شدند.

در این عملیات که از روز دوم فروردین ماه جاری به اجرا در آمد علاوه بر این که چند لشکر ، چندین تیپ مکانیزه پیاده و نیروهای ویژه ارتش صدام به کلی متلاشی گردید ، صدها دستگاه تانک و نفر بر سالم به دست رزمندگان اسلام افتاد و ده ها خودروی سالم و لودر و بولدزر نیز به غنیمت گرفته شد .

از آغاز عملیات فتح تاکنون طی سه مرحله عملیات بیش از 13 هزار تن از سربازان و نیروهای عراقی به اسارت در آمده و بیش از 12 هزار عراقی دیگر نیز مجروح شده اند . (1)

موسوی : ما مخالف حضور آمریکا در منطقه و خلیج فارس هستیم

میرحسین موسوی نخست وزیر عصر دیروز در مصاحبه ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : رژیم آینده عراق باید متکی بر مردم مسلمان عراق باشد . وی ادامه داد : این گرایش طبیعی را در سیاست خارجی خودمان نباید از یاد ببریم و آن این است که ما مخالف وجود آمریکا در منطقه و خلیج فارس هستیم و کشورهایی که بخواهند پایگاهی برای آمریکا در منطقه باشند نمی توانند در کنار کشور ما و در کنار ملت ما قرار بگیرند.

نخست وزیر در مورد شایعه خرید اسلحه ایران از اسرائیل که اخیرا از سوی آمریکا مطرح شده است گفت : هر زمان که آمریکا در تنگنا قرار می گیرد و یا یکی از ایادیش در منطقه به خطر می افتد از این نوع شایعات می پراکند و ما با این مسئله بارها مواجه بوده ایم . آمریکا رشد آگاهی ملت ها و آن بیداری عمیق را دست کم گرفته ، ملت های مستضعف جهان به خوبی با دسیسه های ابرقدرت ها آشنا هستند و معنی این توطئه ها را از سوی امپریالیسم خبری به خوبی درک می کنند.(2)

پس از فتح نیروهای اسلام ؛ صدام پیشنهاد آتش بس داد !

صدام رئیس جمهور عراق که احساس می کند زیر ضربات خرد کننده رزمندگان اسلام تاب تحمل ندارد پیشنهاد برقراری آتش بس داد. منابع غربی با اعلام این خبر افزودند : صدام پیشنهاد خود را طی نامه ای به گردهمایی اعضای کنفرانس اسلامی در کوالالامپور ارسال داشته و طی آن گفته است که عراق هیچ گونه ادعای ارضی در ایران ندارد .

لازم به یادآوری است که صدام پیش از این به خیال خام خود بر قسمتی از خاک ایران در جزایر سه گانه تنب بزرگ ، کوچک و ابوموسی چشم داشت و نیز مدعی بود که در قرار داد 1975 الجزایر بین عراق و ایران به عراق اجحاف شده و بخشی از خاک این کشور ضمیمه ایران شده است ! صدام به غیر از این ادعاهای ارضی خواستار آن بود که حاکمیت اروند رود در اختیار عراق قرار گیرد. (3)

وضع مالیات برای تامین مخارج جنگ با ایران در اردن !

مجله الحریه چاپ بیروت بر اساس گزارش های رسیده از اردن می نویسد که رژیم شاه حسین برای پوشانیدن هزینه های اعزام نیرو به عراق برای جنگ با ایران مالیات های سنگین وضع کرده و این مسئله خشم مردم اردن را برانگیخته است . بر اساس این گزارش ها دولت اردن ماهانه 8 دینار از حقوق کارکنان رسمی برای کمک به هزینه اعزامیان کسر می کند. همچنین هر پزشک مجبور است 10 دینار در ماه بپردازد و از شرکت های مهندسی و تجارت خانه ها نیز ماهانه 5 دینار دریافت می شود .

کار به جایی کشیده که شاه اردن از نمازگزاران در مساجد نیز باج می گیرد و به دستور وزارت اوقاف آن کشور هر یک از نمازگزاران که برای ادای نماز جمعه به مسجد می روند باید 250 فلس به عنوان کمک به جنگ علیه ایران و سوریه بپردازند !(4)

اقرار عراق به حضور سربازان کشورهای عربی در جنگ با ایران !

رژیم بعث عراق رسما حضور سربازان تمامی کشورهای مرتجع عرب در کنار ارتش این کشور در جنگ با ایران را اعلام کرد ! خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری عراق در این مورد گزارش داد : نیروهایی از مصر ، مراکش ، تونس ، سودان ، سومالی ، جیبوتی و اردن به منظور یاری قوای صدام در رویارویی با رزمندگان ایران به جبهه های جنگ گسیل شده اند. (5)

9 فروردین 1361

آیت الله خامنه ای : ایران نمی تواند دست روی دست بگذارد تا قدرتها سرنوشت عراق را رقم بزنند

گروهی از روحانیون مبارز عراقی پیرو خط امام مقیم ایران پیش از ظهر دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند. آیت الله خامنه ای در این دیدار اظهار داشتند : ملت و دولت ایران نسبت به سرنوشت عراق بی تفاوت نیست و سرنوشت عراق می تواند بر جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقاط مشترک میان دو کشور تاثیر بگذارد .

رئیس جمهور ادامه دادند : ایران نمی تواند دست روی دست بگذارد تا قدرت های بزرگ سرنوشت عراق را رقم بزنند و هیچ دولت و ملتی به اندازه ایران این حق را ندارد که نسبت به آینده عراق احساس مسئولیت کند. ایشان خاطر نشان ساختند که دولت آینده عراق باید دولتی مردمی و اسلامی باشد ، اگر اسلامی باشد ضد استکبار و استعمار و صهیونیست و امپریالیست هست و اگر مردمی باشد طرفدار برادری و برابری نیز می باشد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام مبنی بر اختلاف میان برادران اهل سنت و شیعه در عراق و مقابله حاضران با این حرکت مذبوحانه دشمن از روحانیون عراقی خواستند که وحدت اسلامی را در عراق بیش از پیش حفظ کنند .

رئیس جمهور ضمن اشاره به نقش روحانیت در حرکت اسلامی از تلاش های آیت الله شهید محمد باقر صدر  و تاثیرات این روحانی بزرگوار بر دو قشر روحانی و روشنفکر عراق تجلیل کردند و گفتند : اگر شهید محمد باقر صدر برای استعمار ضرری نداشت و برای اسلام مفید نبود یقینا ددمنشان بغداد این روحانی را به همراه خواهر مظلومش شکنجه و شهید نمی کردند . (6)

کرانه باختری رود اردن و نوار غزه در حال انفجار

شهرهای اشغالی فلسطین همچنان ناآرام است و موج اعتراض و اعتصاب ادامه دارد در همین حال اسرائیل تلاش های تازه ای را برای سرکوب مقاومت مردم مستضعف و رنج کشیده فلسطین آغاز کرده است . گزارش هایی که از داخل اسرائیل می رسد نیز نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در داخل نیز با واکنش های متعددی روبرو است .

خبرگزاری فرانسه از تل آویو گزارش داد که در تظاهرات جنبش « صلح اکنون»که پریشب در تل آویو علیه سیاست رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به راه افتاده بود دو پرچم فلسطینی به حالت افراشته در آمد. به گفته رادیو رژیم صهیونیستی این دو پرچم بلافاصله از سوی پلیس ضبط شده است.

در همین حال خبرگزاری سوریه گزارش داد به منظور مقابله با تظاهرات اعراب ساکن کرانه باختری رژیم صهیونیستی تصمیم به تقویت نیروهای نظامی خود در شهرها و روستاهای این مناطق گرفته است .

رادیو اسرائیل نیز اعلام کرد تقویت و افزایش نیروهای نظامی در کرانه باختری بالاخص در روستای تحمیک که فردا در آن جشن بزرگی به مناسبت روز زمین برگزار خواهد شد صورت خواهد گرفت. گزارش های رسیده از احتمال درگیری های شدید در مناطق اشغالی از جمله کرانه باختری و نوار غزه خبر می دهند.(7)

فرار عراقی ها به سوی مرز فکه آغاز شد

رزمندگان دلاور اسلام در چهارمین مرحله عملیات پیروزمندانه فتح لشکر سوم عراق را متلاشی کردند. در حال حاضر دو سوم افراد این لشکر یا کشته و مجروح شده اند و یا این که به اسارت نیروهای ایران در آمده اند . یک سوم باقیمانده این لشکر عراقی نیز به سوی مرز فکه در حال فرار و عقب نشینی هستند و این در حالی است که مرز فکه در کنترل آتش نیروهای ایران قرار دارد .

خبر دیگر این که ظهر دیروز نیروهای اسلام مهمترین ارتفاعات و مناطق استراتژیک تحت اشغال دشمن موسوم به دشت چنانه و دوسلک را آزاد کردند و بیش از 100 کیلومتر از خاک میهن اسلامی ایران از لوث وجود متجاوزین پاک شد . (8)

موسوی : جنگ اصلی ایران و آمریکا امروز در عرصه اقتصادی است

بعد از ظهر دیروز اعضای شورای مرکزی کانون انجمن ها و شوراهای اسلامی کارخانجات با میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار و گفت و گو کردند .  در این ملاقات نخست وزیر اظهار داشت : در جامعه اسلامی امروز ما  مهم ترین مسئله ای که وجود دارد این است که افراد درست به اندازه تقوی و سلامت نفس و پویش در راه خدا قرب پیدا کرده اند .

موسوی در ادامه به جنگ با آمریکا در جبهه اقتصادی پرداخت و گفت : از مدت ها قبل ضد انقلاب و ابرقدرت ها در مقابل ما تنها در جبهه نظامی و توطئه های سیاسی نبود که می جنگیدند بلکه در جبهه اقتصادی شاید سرمایه گذاری بیشتری کرده بودند ، اغلب شعارهای رادیوهای خارجی را اگر گوش می کردید بیش از مسائل سیاسی نظامی بر مسئله اقتصادی تکیه می کردند و همیشه در انتظار بودند که نظام ما دچار شکست شده و سقوط کند .  (9)

سربازان معتاد آمریکایی به صحرای سینا اعزام شدند !

تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکایی که به عنوان بخشی از نیروهای چند ملیتی در صحرای سینا مستقر شده اند معتاد به انواع مواد مخدر هستند.

خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه جزورالم پست از قاهره گزارش داد که نتایج آزمایشات پزشکی قبل از اعزام نیروهای آمریکایی به صحرای سینا نشان داد که تنها از میان 600 سرباز واحد 82 هوابرد 150 نفر آنان معتاد به انواع مواد مخدر از جمله تریاک ، حشیش و ماری جوانا بوده اند. بنا بر همین گزارش علیرغم این نتایج رسواگرانه فقط از اعزام 50 نفر از این نظامیان معتاد جلوگیری شده است . (10)

10 فروردین 1361

امام خمینی : بعد معنوی رزمندگان را با هیچ معیاری نمی توان سنجید

امام خمینی رهبر انقلاب در پیامی خطاب به فرماندهان نظامی از رشادت های رزمندگان در عملیات فتح المبین تجلیل کردند.

در بخشی از این پیام آمده است : در ادامه این پیام آمده است : ما عقب ماندگان و حیرت زدگان، و آن سالکان و چله نشینان و آن عالمان و نکته سنجان و آن متفکران و اسلام شناسان و آن روشنفکران و قلم داران و آن فیلسوفان و جهان بینان و آن جامعه شناسان و انسان یابان و آنهمه و همه، با چه معیار این معما را حل و این مسئله را تحلیل می‌کنند که از جامعه مسمومی که در هر گوشه آن عفونت رژیم ستمشاهی فضا را مسموم نموده بود ... چگونه در ظرف سالهای معدود از بطن این جامعه و انقلاب - که خود نیز اگر معیارهای عادی را حساب کنیم باید کمک به فساد کند - یک همچو جوانان سرشار از معرفت الله و سراپا عاشق لقاء الله و با تمام وجود داوطلب برای شهادت جان نثار برای اسلام که پیران هشتاد ساله و سالکان کهنسال به‌ جلوه‌ای از آن نرسیده‌اند، بسازد؟ جز دست غیبی و دستگیری الهی و تصرف ربوبی، با چه میزان و معیار می‌توان تحلیل این معما کرد؟(11)

صدام دست به دامان بعثی های خارج از کشور شد

واحد مرکزی خبر از بیروت گزارش داد پیروزی های عظیم رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد عاقبت صدام را وادار کرد تا برای تامین پرسنل نظامی و جایگزینی دهها هزار نیرویی که به صورت اسیر و یا کشته از دست داده به بعثی های خارج از کشور متوسل شود .

صدام که از اعزام اجباری هزاران نوجوان و میانسال و پیرمرد به جبهه های جنگ خیری ندیده اینک دست به دامان بعثی های عراقی خارج از کشور شده و با یک دستور العمل نظامی از کلیه سفارتخانه هایش خواسته است تا در اسرع وقت بعثیون عراقی را احضار کرده و آنان را برای سفر به کشور و اعزام به جبهه ها مهیا نمایند.(13)

ولایتی عازم پاکستان شد

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه در راس یک هیئت بلندپایه از مقامات وزارت خانه های خارجه ، بازرگانی و نفت صبح امروز برای انجام یک دیدار رسمی از پاکستان عازم اسلام آباد شد . در این دیدار چهار روزه که به دعوت پاکستان انجام می شود حسین کاظم پور اردبیلی معاون امور بین المللی و معاون فرهنگی و کنسولی وزارت امور خارجه ، علینقی خاموشی معاون صادراتی وزارت بازرگانی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن  وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی خواهند کرد . (14)

چاه های نفت ابوغریب به کنترل کامل نیروهای ایرانی در آمد

از سوی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای منتشر و تاکید شد چاه های نفت ابوغریب به کنترل کامل نیروهای ایرانی درآمده است. در بخشی از این اطلاعیه می خوانیم : دلاوران بیدار ما با عملیات متهورانه خود به مواضع استقرار موشک های دشمن جنایتکار پیشروی کرده و ضمن تصرف کامل مواضع فوق چندین قبضه موشک زمین به هوای سام -6 و چندین قبضه دیگر از موشک های زمین به زمین سالم را غنیمت گرفتند.

در اطلاعیه فوق همچنین آمده است : سلحشوران قهرمان ما چاه های نفت ابوغریب را تحت کنترل کامل و تسلط خود در آوردند . پیشروی دلاوران ما در این مناطق همچنان ادامه دارد . (15)

11  فروردین 1361

جهان به پیروزی ایران اعتراف کرد

رسانه های گروهی غرب پس از گذشت 8 روز از عملیات پیروزمندانه فتح که منجر به اضمحلال 3 لشکر شامل 16 تیپ پیاده ، زرهی و مکانیزه متجاوزان بعثی گردید سرانجام ناگزیر به بیان واقعیت شدند و خبر پیروزی نیروهای ایران را در راس اخبار دیروز خود به سراسر جهان منعکس کردند.

خبرگزاری فرانسه در این راستا گزارش داد از اطلاعیه های نظامی ایران چنین استنباط می شود که در جریان عملیات نظامی موسوم به فتح نیروهای مهاجم عراقی با فاجعه روبرو شده اند . به موجب آخرین آمار و ارقامی که در تهران انتشار یافته 25 هزار سرباز عراقی کشته و یا زخمی شده اند و 15 هزار نفر نیز به اسارت گرفته شده اند . ایران در این عملیات 8 روزه دو هزار کیلومتر مربع از اراضی اشغالی را باز پس گرفته ، 360 تانک عراقی را منهدم و صدها خودروی نظامی را به غنیمت گرفته است .

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از خبرنگار خود در دزفول گزارش داد ایران به سمت مرزهای عراق دست به تهاجم وسیعی زده است . نیروهای ایران شب گذشته نیروهای عراقی را 30 کیلومتر به عقب  و به سمت مرزهای عراق عقب راندند . خبرنگاران خارجی روز گذشته موفق شدند از چندین مواضع استراتژیک که باز پس گرفته شدن آن ها از جانب ایران اعلام شده بود بازدید به عمل آورند.

در عین حال یک مقام وزارت دفاع آمریکا در یک موضع خنده دار گفت : هیچ شاهدی برای اعلام شکست نیروهای عراقی در دست نیست ولی نیروهای ایران در بهترین وضع برای شکست نیروهای عراق به سر می برند . (16)

صدام دستور عقب نشینی صادر کرد !

خبرگزاری رسمی عراق دیروز گفت : فرماندهی ارتش عراق به ارتش 4 خود دستور داد تا از مواضع خود در جبهه جنگ با ایران عقب نشینی کند . خبرگزاری عراق گفت : صدام رئیس جمهور عراق در پیامی به فرمانده ارتش 4 تصمیم فرماندهی کل نیروهای مسلح مبنی بر آرایش مجدد ارتش چهارم و عقب نشینی این ارتش پس از تحمل ضربات و حملات دشمن را ابلاغ کرده است .(17)

آیت الله خامنه ای : سیاست خارجی ما در قبال هر یک از کشور های جهان مستقل و متوازن است

اصغر نهاوندیان اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری دمکراتیک خلق کره صبح دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد .  در این ملاقات رئیس جمهور ضمن تشریح ویژگی های سیاست خارجی جمهوری اسلامی تاکید کردند : سیاست خارجی ما در قبال هر یک از کشورهای جهان سیاستی مستقل و متوازن است و ایران بر اساس مصالح خود تصمیم می گیرد و آن را با قاطعیت و صراحت تعقیب می کند.

خبر دیگر این که علی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر دیروز به همراه معاونین و مدیران کل این وزارت خانه با آیت الله خامنه ای دیدار کردند . در این دیدار آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : ما امروز خوشحالیم که در نبرد با متجاوزین بعثی به پیروزی رسیده ایم ولی این آخرین نبرد ما نیست ، ملت ایران باید بداند که توطئه های استکبار جهانی به آینده نزدیک محدود نمی شود ما باید خود را آماده یک نبرد دراز مدت کنیم ، ممکن است این نبرد نظامی اقتصادی و یا حتی یک نبرد سیاسی آشکار نباشد بلکه به شیوه های دیگری نظیر توطئه های فرهنگی و اخلاقی باشد.(18)

12 فروردین 1361

میرحسین موسوی : چه کسانی در مقابل جمهوری اسلامی «جمهوری» را مطرح می کنند؟!

میرحسین موسوی نخست وزیر در مراسم 12 فروردین اظهار داشت : روز جمهوری اسلامی از ایام الله است و روزی است که میان حق و باطل خطی کشیده می شود و روزی است که پایه تزکیه آتی کشور ما در آن پایه گذاری می شود ..

نخست وزیر افزود : شرق باوران و غرب زدگان می خواستند با رخنه در این نظام به توطئه های خود در آینده رسمیت و مشروعیت ببخشند اما رهبری امام و دلاوری شما ملت بزرگ تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.

موسوی ادامه داد : چه کسانی از جمهوری دمکراتیک صحبت می کردند و چه کسانی توصیه کردند که واژه اسلامی نباشد و چه کسانی این تصور را داشتند که حضور مردم بدون اسلام در صحنه می تواند باقی بماند ؟ همان کسانی که در اوایل پیروزی انقلاب در گنبد و کردستان دست به کشتار زدند و به گمان باطل تجزیه کشور و انقلابی را که با خون دهها هزار شهید آبیاری شده بود را به نابودی بکشانند ولی رای قاطع شما ملت بزرگ و برادران کردستانی ما تو دهنی محکمی به آن ها زد.

رفراندوم ایران را به مسجدی بزرگ تبدیل کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ملت ما با این رفراندوم کشور را به یک مسجد بزرگ تبدیل کرد که همه کس در آن زندگی می کند تمام اختلافات طبقاتی و تفاخرهای جاهلیت و تمام امتیازها را در مقابل ارزش های خدایی به کنار می گذارد و همدوش مردم به نیایش خدا می پردازد و این رمز اتحاد مردم ما است .

نخست وزیر با بیان این که اتحاد مردم به سمت ارزش های الهی است گفت : اتحاد مردم بدون جهت نیست بلکه به سمت ارزش های الهی متوجه است و در جهت مقابله با توطئه های ابرقدرت ها و منافع آنها و با جهت گیری در مقابل مطامع آمریکا می باشد و از همین رو است که توطئه های سازمان یافته علیه انقلاب اسلامی ما آغاز می شود و در همین روز بود که همان یکی دو درصد حساب خود را از ملت جدا کردند و ملت ما از همان روزها گروهک هایی که با صراحت صحبت می کردند را شناخت ولی مشکل اساسی آن چهره های منافقی بود که با بهانه اسلام عزیز و با شعارهای به ظاهر اسلامی به میدان آمدند و ماهیت پلید خود را پوشاندند تا در موقعیتی مناسب ضرباتی کوبنده به انقلاب ما وارد کنند . اما این ضربات ملت ما را قوی تر و آب دیده تر و منسجم تر کرد .

حمله شدید نخست وزیر به دولت فرانسه

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با حمله شدید به فرانسه گفت : اکنون یک میلیارد دلار از پول های شما ملت دست فرانسه جنایتکار است که با عناوین مختلف و با این که بدون قید و شرط آن را تضمین کرده است نمی خواهد به ما باز پس بدهد ، کشوری که به اصطلاح طرفدار حقوق بشر است ، حقوق بشری که از منافع سلطه گران حمایت می کند کشوری که به اصطلاح خلقی ها بر آن حاکم هستند .  (19)

13 فروردین 1361

آیت الله هاشمی : برخی مراسمات مردم در نوروز شرک و بت پرستی است

نماز جمعه امروز تهران با حضور گسترده مردم در محل دانشگاه تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد .

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به این مسئله که نمی توان سعدی و نحسی روزها را با علم ناقص نجومی امروز دانشمندان مشخص کرد به 13 فروردین و رسوم مردم پرداخت و گفت : بعضی از حرکت های متداول رنگ شرکت و بت پرستی دارد که به آداب و رسوم ما اضافه کرده اند.

وی ادامه داد : انتخاب روزی به عنوان عید ، رفتن به دیدن اقوام ، تمیز کردن خانه ، استراحت و رفتن به صحرا و استفاده از هوای سالم از کارهای خوب است اما این که اگر سفره هفت سین نداشته باشیم چه خواهد شد این ها افکاری است که از دنیای زرتشتی گری و صوفی گری به اسم اسلام گرفته شده است و صحیح نیست و باید بکوشیم جامعه اسلامی را از این گونه انحرافات پاک کنیم.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به جنایات دولت فرانسه در طول تاریخ کشف یک گور دسته جمعی از اجساد مبارزان الجزایری در این کشور پس از گذشت سال ها از انقلاب الجزایر نشانه بارزی از جنایات فرانسه است.

وی افزود : مبارزات مردم الجزایر در مدت هفت سال بین سال های 1954 تا 1961 شدت یافت و فرانسویان در این مدت بیش از یک میلیون تن از مبارزان این کشور را که قریب به 9 میلیون نفر جمعیت دارد به شهادت رسانیدند که این آمار قریب به 20 برابر شهدایی است که ما بیش از انقلاب تا امروز داده ایم . وی یادآور شد امروز رذل ترین تروریست های دنیا در فرانسه زیر حمایت فرانسه که مدعی مبارزه با تروریسم است به سر می برند .

هاشمی در ادامه با اشاره به حمایت ایران از فلسطین گفت : ما در فتح اسرائیل هم از همان شیوه رزمندگانمان که در عرض سه یا چهار ساعت محوطه ای به وسعت 2400 کیلومتر از مناطقی را که مملو از مدرن ترین سلاح های دشمن بود آزاد کردند استفاده خواهیم کرد . (20)

14 فروردین 1361

آیت الله خامنه ای : اطاعت محض از قانون دستور روز انقلاب است

به مناسبت آغاز چهارمین سال اعلام جمهوری اسلامی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور پیامی خطاب به ملت ایران انتشار یافت . در این پیام آمده است : هر پیروزی ما مقدمه پیروزی دیگری است و این جریان تا قطع کامل فتنه استکبار جهانی ادامه خواهد داشت و تا تحقق کامل این هدف همه آحاد این ملت باید محل کار و فعالیت خود را سنگر مبارزه با ظلم و تجاوز استکبار جهانی بداند.

رئیس جمهور همچنین در پایان پیام خود تاکید کردند : اطاعت محض از قانون دستور روز انقلاب است ، در هر جا هستید مطیع بی چون و چرای قوانین جمهوری اسلامی باشید و اجرای صحیح و کامل قانون را طلب کنید . آنان که پا را از دایره قوانین جمهوری اسلامی ایران بیرون می نهند دانسته و ندانسته به دشمنان انقلاب کمک می کنند.(21)

تعیین سرنوشت عراق به دست مردم خود عراق

آیت الله خامنه ای در دیدار با اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشتند : تنها عنصری که می تواند سرنوشت آینده عراق را رقم بزند ملت و صاحبان آن سرزمین است ، ما در کار مردم عراق دخالت نمی کنیم ولی اگر سلطه گران بخواهند صدام جدیدی بتراشند تحمل نخواهیم کرد .

ایشان خاطر نشان کردند : مردم عراق برادران مسلمان ما هستند ما جاه طلبی حکام بغداد را نداریم زیرا اسلام ما را از آن منع کرده است ، جمهوری اسلامی ایران به یاری خدا و پشتیبانی مردم حاضر در صحنه قلدری و زورمداری را تحمل نمی کند همچنان که از عراق بزرگتر را هم تحمل نکرد . (22)

هشدار در مورد توطئه حمله به سفارتخانه ها

در پی حمله به دو سفارتخانه خارجی در تهران احمد عزیزی قائم مقام وزارت خارجه اظهار داشت : ما به منظور حفظ امنیت نمایندگی های خارج در ایران اقدامات شدیدی را شروع کرده ایم و ستاد ویژه ای نیز اخیرا به همین منظور تقویت و تشکیل شده است . وی خاطر نشان ساخت : این اقدامات بدین خاطر است که بهانه ای به دست دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی نیفتد که امنیت را در ایران مورد سوال قرار دهند صورت می گیرد .

عزیزی ضمن هشدار دوباره در این زمینه گفت : وزارت امور خارجه با همکاری نهادهای امنیتی و حفاظتی کشور کلیه مساعی خود را برای حفظ امنیت کلیه نمایندگی های سیاسی در تهران به کار خواهد بست و این توطئه استکبار جهانی نیز قطعا با شکست مواجه خواهد شد . (23)

تلاش آمریکا برای جلوگیری از سقوط صدام

به دنبال پیروزی های گسترده رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد آمریکا برای نجات صدام خواستار یافتن راهی برای پایان جنگ شد ! دین فیشر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز به طور ناگهانی اعلام کرد که آمریکا از کلیه اقدامات بین المللی جهت پایان دادن به جنگ عراق و ایران و قبول طرفین برای انجام مذاکره در این زمینه پشتیبانی خواهد کرد . به گفته ناظران این اولین باری است که آمریکا از آغاز ضد حمله اخیر ایران رسما نگرانی خود را از جنگ عراق علیه ایران اعلام می کند. (24)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 8 فروردین 1361 ، صفحه 14
2- اطلاعات ، 8 فروردین 1361 ، صفحه 2
3- اطلاعات ، 8 فروردین 1361 ، صفحه 13
4- اطلاعات ، 8 فروردین 1361 ، صفحه 16
5- اطلاعات ، 8 فروردین 1361 ، صفحه 1
6- اطلاعات ، 9 فروردین 1361 ، صفحه 2
7- اطلاعات ، 9 فروردین 1361 ، صفحه 12
8- اطلاعات ، 9 فروردین 1361 ، صفحه 3
9- اطلاعات ، 9 فروردین 1361 ، صفحه 2
10- اطلاعات ، 9 فروردین 1361 ، صفحه 1
11- صحیفه امام ، جلد 16 ، صفحه 149
12- اطلاعات ، 10 فروردین 1361 ، صفحه 2
13- اطلاعات ، 10 فروردین 1361 ، صفحه 1
14- اطلاعات ، 10 فروردین 1361 ، صفحه 1
15- اطلاعات ، 10 فروردین 1361 ، صفحه 3
16- اطلاعات ، 11 فروردین 1361 ، صفحه 2
17- اطلاعات ، 11 فروردین 1361 ، صفحه 3
18- اطلاعات ، 11فروردین 1361 ، صفحه 1
19- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 10 ، اظهارات میرحسین موسوی در هفته دوم سال  1361 از جهات مختلفی قابل بررسی است که تاکنون به دفعات به آن ها پرداخته ایم و تکرار آن شاید ضروری به نظر نرسد ، موسوی در مراسم سالگرد روز جمهوری اسلامی از کسانی سخن می گوید که مخالف قید اسلام در عنوان جمهوری اسلامی بودند ، وی اسامی این دستجات را افشا می کند و از هوشیاری امام که از جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش سخن می گوید موسوی سال ها بعد پرچمدار حرکتی شد که شعار نوچه های خیابانی آن استقلال ، آزادی جمهوری ایرانی بود و موسوی حتی یک بار از این شعار اعلام برائت نکرد ! او پیش قراول حرکتی شد که حامیان میدانی آن بر روی اسکناس ها و پرچم جمهوری اسلامی کلمه اسلام و الله را حذف کرده و نام جمهوری ایرانی را می نوشتند ...این ها شاید ظواهر باشد و انسان را از نگاه به عمق باز دارد ولی می توان از مصادیق به محتوا رفت و از جزئیات کثیر نتیجه ای کلی گرفت ...موسوی در سخنان خود از کسانی سخن می گوید که ظاهری اسلامی داشته و ملت آن ها را نمی شناختند ولی به تدریج خود را نشان دادند کسانی که از امام می خواستند در مسائل دخالت نکند و کارها را به کاردان بسپارد ! و او خود در زمره کسانی بود که با ظاهری متدین و با عنوان نخست وزیر امام وارد معرکه شد تا میراث امام را به یغما ببرد و اگر نبود هوشمندی کشتیبان حکیم انقلاب آنان که دندان تیز کرده بودند به مقصد راه یافته بودند و هیهات کشوری که ولایت فقیه دارد اسیر توطئه های دشمنان شود . موسوی در سخنان خود به کشورهای عربی منطقه نهیب می زند که شما چرا به جای آمریکا از ایران می ترسید ، هر چند که یک مسلمان و یک مسئول مسلمان نباید جز خدا از کسی هراسی داشته باشد ما سخن موسوی را در لزوم ترس کشورهای منطقه از آمریکا به جای ایران به عنوان سهو لسان و این که او مقصود دیگری داشته از جمله این که کشورهای منطقه به جای دشمنی با ایران باید با آمریکا دشمن باشند تعبیر می کنیم و این سوال را برای بار چندم مطرح می سازیم که چرا موسوی و دیگر اصحاب فتنه امروز به جای نگرانی از توطئه های آمریکا و دشمنی با آمریکا به ایجاد جبهه در مقابل نظام جمهوری اسلامی دست یازیده اند ...آیا این نشان از یک اتحاد شوم میان آمریکا و اصحاب فتنه ندارد ؟! درباره کلمه به کلمه سخنان موسوی گفتنی های فراوانی است که در روزها و ماه های آینده بدان خواهیم پرداخت .
20- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 4
21- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 2
22- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 9
23- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 1
24- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها