کد خبر: ۳۰۶۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
پلیس آمریکا ظرف ۳ ماه گذشته بیش از ۵ هزار نفر از مردمی که در اعتراضات علیه نظام سرمایه‌داری در سراسر این کشور شرکت کرده‎اند را دستگیر کرده است.

به گزارش  598 به نقل از جام نیوز، سایت شبکه خبری پرستی وی روز پنجشنبه 15 دسامبر (24 آذر) از دستگیری بیش از 5 هزار معترض جنبش تصرف خبر داد.

بر اساس گزارش گروه مرتبط با اشغال سنت پترزبورگ از ایالت فلوریدا موسوم به "سنت پترزبورگ برای صلح"، تا 12 دسامبر، 5 هزار و 425 نفر از معترضان جنبش تصرف در 94 شهر در سراسر آمریکا از سوی پلیس دستگیر شده‌اند.

این گروه می‌گوید که صرفاً به پیگیری آمار "دستگیرشدگانی که بازداشتشان تایید شده" پرداخته است.

 

این گروه افزود، فهرست ارائه شده نشان‌دهنده "تعداد کلی دستگیرشدگان اعتراضات جنبش تصرف است که به طور مداوم از زمان آغاز جنبش تصرف وال‌استریت (در ماه سپتامبر) در سراسر آمریکا دستگیر شده‌اند."

وب سایت شبکه خبری آمریکایی "دیلی کالر" روز سه‌شنبه (13 دسامبر، 22 آذر) اعلام کرد، بالاترین تعداد دستگیرشدگان به ترتیب به لس‌آنجلس، نیویورک سیتی، توکسون و شیکاگو اختصاص داشته است.


تظاهرات مردم آمریکا موسوم به "وال‌استریت را اشغال کنید" از 26 شهریور (17 سپتامبر) در نیویورک و در اعتراض به "طمع شرکت‌های بزرگ" و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا و همچنین نفوذ شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های این کشور آغاز شد.

طی چند هفته گذشته، پلیس آمریکا در شهرهای سراسر این کشور با حمله به معترضان و دستگیری ده‌ها نفر از آنان، اقدام به جمع‌آوری اردوگاه‌های جنبش تصرف کرده است.

با وجود سرکوب‌های پلیس و بازداشت معترضان، دامنه جنبش وال‌استریت به شهرهای دیگر آمریکا و همچنین به دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز رسیده است.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها