کد خبر: ۳۰۸۰۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، گفت: در نشست امروز موضوع بي حرمتي مأموران عربستاني به دو نوجوان ايراني بررسي و اعضاي کميسيون ضمن محکوم کردن اين اقدام، خواستار اشد مجازات مأموران متخلف شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، گفت: در نشست امروز موضوع بي حرمتي مأموران عربستاني به دو نوجوان ايراني بررسي و اعضاي کميسيون ضمن محکوم کردن اين اقدام، خواستار اشد مجازات مأموران متخلف شدند.

سيد حسين نقوي حسيني در تشريح نشست امروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: اعضاي کميسيون در جلسه امروز نگراني جدي خود را از افزايش ناامني و بي حرمتي به زائران خانه خدا و مدينه منوره و همچنين ناتواني و سوءمديريت حکومت عربستان سعودي در تامين امنيت زائران اعلام کردند.

نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: در اين رابطه‌اعضاي کميسيون از وزارت امور خارجه خواستند که همه تلاش خود را براي اشد مجازات ماموراني که به دو نوجوان کشورمان بي حرمتي کردند، به کار گيرند، همچنين مقرر شد که مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان سازمان حج و زيارت در جلسه بعدي کميسيون دعوت شوند تا اقدامات و رفتارهاي اهانت آميز و بي حرمتي به زائران مکه مکرمه و مدينه منوره از سوي مامورين و مسئولين حکومت آل سعودي مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: در نشست امروز همچنين لايحه موافقت‌نامه کشتي‌راني تجاري دريايي بين جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري غنا و پروتکل اصلاحي آن بررسي و در ادامه با حذف جمله «در صورت بروز اختلاف در تغيير متون، متن انگليسي ملاک مي‌باشد» از آخر ماده 16 لايحه، اين لايحه به تصويب رسيد.

نقوي حسيني ادامه داد:‌ در اين جلسه همچنين لايحه موافقت‌نامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري سوسياليستي ويتنام به منظور اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالياتي در مورد ماليات‌هاي بر درآمد مورد بررسي قرار گرفت و بنا شد در هفته آينده مجددا بررسي شود.

وي ادامه داد: در ادامه نيز طرح اصلاح ماده 980 قانون مدني جهت تسهيل اعطاي تابعيت به رزمندگان، ايثارگران و نخبگان غيرايراني بررسي و مقرر شد پيشنهادات در جلسه بعدي مورد بررسي قرار گيرد و تصميم گيري شود.

سخنگوي کميسيون امنيت مجلس و سياست خارجي مجلس، يادآور شد: همچنين مسئولين وزارت خارجه جهت بررسي وضعيت يمن نيز مهمان کميسيون خواهند بود تا آخرين تحولات يمن و خسارات و آثار تهاجم نظامي عربستان به يمن را مورد بررسي قرار دهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها