کد خبر: ۳۰۸۰۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
همایش تبیین متن بیانیه لوزان با عنوان «لوزان بدون روتوش» به همت بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ کشورامروز در مجتمع ۱۳ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، همایش تبیین متن بیانیه لوزان با عنوان «لوزان بدون روتوش» به همت بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ کشور برگزار می‌شود.

از محورهای برگزاری این نشست لزوم شفافیت و پاسخگویی صادقانه به سوالات و ابهامات مردم پیرامون مذاکرات و بیانیه لوزان و هر گونه توافق احتمالی و از همه مهم‌تر مقابله و ایستادگی در برابر زورگویی‌های آمریکا است.

در روزهای اخیر و در ادامه مذاکرات کشور عزیزمان با ۶ کشور در موضوع فناوری هسته‌ای، بیانیه‌ای مشترک از جانب مذاکره‌کنندگان قرائت شد که به گفته ریاست محترم جمهور، گام دوم در جهت رسیدن به توافق و حل مسئله هسته‌ای است. این مذاکرات از آن‌جا که می تواند تعهداتی را نسبت به سالیان متمادی ایجاد کرده و آینده کشور عزیزمان را دستخوش تحولات قرار دهد و از سوی دیگر موضوع آن با استقلال و پیشرفت میهمن اسلامی‌مان گره خورده، برای مردم انقلابی و به خصوص دانشجویان و اساتید دلسوز اهمیتی فراوان یافته است. از سوی دیگر و با توجه به خدعه‌ها و نیرنگ‌های طرف مقابل مذاکرات، نگرانی‌ای وجود دارد که سبب ایجاد حساسیتی دوچندان نسبت به این معاهده بین‌المللی شده است. نگرانی‌ای که منجر می‌شود تا نقد و بررسی علمی و منطقی و البته به دور از ملاحظات حزبی و سیاسی از جایگاه اساسی در این مهم برخوردار شود.

هم­چنین از عموم مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از جمله دکتر ظریف، معاونین، تیم مذاکره کننده و همچنین دکتر صالحی و موافقان و منتقدان بیانیه لوزان برای حضور در این مراسم دعوت شده است. ولی تا کنون پاسخی قطعی از سمت مسئولین دولتی جهت حضور در این نشست دریافت نشده است.

 جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاهی از جمله بذرپاش، بروجردی، زاکانی، فواد ایزدی، حسین طالبی، زهره وند، ابوسعید عسگری، ابومحمد عسگرخانی، پیام فضلی نژاد، علی خلیلی، زاهدی وفا و چندتن دیگر حضور خواهند داشت. 

گفتنی است، این همایش از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ۹۳ در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها