کد خبر: ۳۰۸۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۶ آذر ۱۳۹۰
مقامات آمریکایی برای نخستین بار تایید کردند که پهپاد جاسوسی آمریکا به منظور عملیات شناسایی تاسیسات هسته ای ایران وارد خاک کشورمان شده است.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونت، دو مقام عالی رتبه آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری "سی ان ان" اعلام کردند که هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی RQ – 170 در حال انجام ماموریت اکتشاف و شناسایی (سایت های هسته ای) مورد نظر سازمان سیا بوده است.

به گفته آنها، گروه اعزام کننده این پهپاد جاسوسی، هم جامعه اطلاعاتی و هم کارکنان نظامی بودند که در پایگاهی در افغانستان مستقر شده‌اند.

به رغم گذشت دو هفته از شکست آمریکا در جنگ سایبری علیه ایران و موفقیت کشورمان در فرو نشاندن این پهپاد جاسوسی آنهم بدون هیچ آسیبی، مقامات آمریکایی کماکان با ارائه گمانه زنی های متعدد در تلاشند اهمیت این حادثه را اندک جلوه دهند. در همین راستا، یک مقام ارشد آمریکایی به سی ان ان گفته، زمانی که هواپیما سقوط کرد مکان آن توسط ماهواره های آمریکایی مشخص شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد آسیب جدی به این هواپیمای جاسوسی وارد شده باشد، افزود: ایرانی ها اکنون یک مشت آهن پاره در اختیار دارند که باید تلاش کنند تا بفهمند چیست و چه کاری می توانند با آن انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها