کد خبر: ۳۰۹۲۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ «سلام عمو فيتيله‌اي‌ها. من پدرم را دارم از دست مي‌دهم و بجز خدا و شما، راهي براي نجات او ندارم. شما بچه‌ها را دوست داريد، پس کاري کنيد تا پدرم قصاص نشود و من بي‌پدر نشوم. ديگر کسي را ندارم تا به او مراجعه کنم و از شما مي‌خواهم رضايت اولياي دم را بگيريد».
اين بخشي از نامه دختر هشت ساله‌اي است که براي نجات جان پدر اعدامي خود خطاب به بازيگران برنامه «فيتيله» نوشته بود.
او وقتي پدر خود را در يک قدمي چوبه دار ديد، به بازيگران برنامه تلويزيوني «فيتيله» شبکه دو سيما نامه‌اي نوشت و براي نجات پدرش درخواست کمک کرد. پس از اين نامه، فيتيله‌اي‌ها راهي گرگان شدند و با تلاش آنها و مسئولان دادگستري کرمان، اولياي دم رضايت خود را اعلام کردند.
قتل در تصادف
علي سيدي، معاون دادستان عمومي و انقلاب کرمان در اين باره گفت: پس از وقوع يک مورد قتل در شهرستان بم، قاتل دستگير و حکم اعدام وي نيز صادر شد. خانواده مقتول که ساکن بم بودند به دليل جديت و قاطعيت خود براي قصاص قاتل فرزندشان و رهايي از سخنان ديگران به گرگان نقل مکان کرده بودند و مصرانه درخواست اعدام قاتل را داشتند.
وي اظهار کرد: در اين حادثه که در پي يک مورد تصادف رانندگي ايجاد شد، قاتل 31 ساله به دليل عصبانيت آني مقتول 24 ساله را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود. قاتل پس از وارد کردن ضربه چاقو به شاهرگ مقتول، وي را با خودروي شخصي به بيمارستان انتقال داده بود و بين راه دو بار نبض مقتول را گرفته اما در مرتبه دوم متوجه شده بود که مقتول جان باخته است. قاتل در بيمارستان و در حضور مأموران کلانتري به وقوع قتل اقرار کرد.
سيدي گفت: با وجود تلاش‌ها و پيگيري‌هاي بسيار زياد، اما خانواده مقتول حاضر به رضايت و گذشت نبودند. فرزند هشت ساله قاتل نامه‌اي را به برنامه تلويزيوني «فيتيله» ارسال و از آنها درخواست پيگيري اين موضوع را کرده بود. پس از اين نامه دست‌اندرکاران و بازيگران اين مجموعه به گرگان مراجعه و درخواست گذشت کرده بودند که در آن زمان اولياي دم رضايت ندادند.
وي بيان کرد: پس از مراجعه اعضاي اين خانواده به کرمان براي دريافت صورتجلسه قصاص، تلاش‌ها براي دريافت رضايت اين خانواده با دشواري‌هاي زياد آغاز شد و با استعانت از فرمايشات ائمه اطهار(ع) موفق به جلب رضايت اين خانواده شديم.
پدرم را نجات دهيد
محمد مسلمي، بازيگر و کارگردان برنامه «فيتيله» هم گفت: اواسط اسفند سال گذشته از شوراي شهر شهرستان بم با ما تماس گرفته شد و اعلام کردند دختر هشت ساله‌اي در نامه‌اي به برنامه «فيتيله»، درخواست کرده براي جلب رضايت اولياي دم تلاش کنيم. نامه دختر خردسال با اين مضمون بود: «من پدرم را دارم از دست مي دهم و بجز خدا و شما، راهي براي نجات او ندارم. شما بچه ها را دوست داريد پس کاري کنيد تا پدرم قصاص نشود و من بي‌پدر نشوم». بعد از اطلاع از اين نامه، راهي شهر گرگان شديم.

وي ادامه داد: اولياي دم فقط قصاص مي‌خواستند و زماني که متوجه حضور ما شدند، اجازه دادند وارد خانه‌شان شويم و با آنها صحبت کنيم. البته در اين جلسه تعدادي از مسئولان شهر گرگان هم حضور داشتند. پس از صحبت‌هاي اوليه، قرار شد اولياي دم درباره درخواست ما فکر و بعد تصميم‌گيري کنند.
مسلمي افزود: در تعطيلات نوروز اولياي دم به شهر بم رفته بودند که با تلاش مسئولان قضايي استان سرانجام رضايت خود را اعلام کردند. مستندي را در اين خصوص ضبط کرده‌ايم که براي ترويج حس بخشش و گذشت در جامعه به‌زودي از برنامه «فيتيله» پخش خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها