کد خبر: ۳۰۹۶۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
محسن رضایی: همین که متقاعد شدیم که طرح های شیطانی براندازی دارند ما معطل نکردیم و همه افراد شبکه را دستگیر نمودیم که البته دستگیری صادق قطب زاده آن هم پشت منقل و وافور صورت گرفت .

رخدادهای26 فروردین 1361

چکیده

  • رژیم حسنی مبارک پس از چند ماه برپایی جلسات دادگاه نظامی سرانجام سحرگاه امروز رای خود را مبنی بر اعدام 5 تن از عوامل اعدام انقلابی سادات رئیس جمهور سابق مصر را صادر کرد.

 

  • مجله اشپیگل نوشت : پسر شاه سابق ایران گفته است ملاقاتی نیز بین او و رئیس جمهور اسبق ایران یعنی بنی صدر که از سال گذشته در پاریس در حال تبعید [!] به سر می برد انجام شده است .

 

  • درگیری های مسلحانه ای که از دو روز پیش در جنوب لبنان و بین رزمندگان جنبش امل از یک سو و عناصر حزب بعث عراق و کمونیست ها از سوی دیگر روی داده بود صبح دیروز بار دیگر از سر گرفته شد .

 

  • محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :  همین که متقاعد شدیم که طرح های شیطانی براندازی دارند ما معطل نکردیم و همه افراد شبکه را دستگیر نمودیم که البته دستگیری صادق قطب زاده آن هم پشت منقل و وافور صورت گرفت.

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر : تا زمانی که اسلام گرایی و حق گرایی و دفاع از مستضعفین جهان در ملت ما وجود داشته باشد هیچ طرحی که به نفع مستضعفین باشد در کشور ما طرد نخواهد شد .

رژیم مصر 5 عامل اعدام انقلابی سادات را به شهادت رساند

رژیم حسنی مبارک پس از چند ماه برپایی جلسات دادگاه نظامی سرانجام سحرگاه امروز رای خود را مبنی بر اعدام 5 تن از عوامل اعدام انقلابی سادات رئیس جمهور سابق مصر را صادر کرد و به مورد اجرا گذاشت .

آسوشیتدپرس گزارش داد ستوان خالد اسلامبولی و افسر احتیاط حسین عباس سحرگاه امروز تیرباران و سه غیرنظامی دیگر به نام های عبدالحمید عبدالسلام ، عطاء الحمد و عبدالسلام فراق نیز به دار آویخته شدند .

5 عامل اعدام انقلابی سادات در یک پایگاه نظامی اعدام شدند . دادگاه مصر 17 تن دیگر را نیز بین 5 سال زندان تا حبس ابد محکوم کرد . (1)

بنی صدر با فرزند شاه معدوم دیدار کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از بن مجله اشپیگل در شماره این هفته خود در خبر کوتاهی نوشت : رضا پهلوی 21 ساله فرزند شاه سابق از مادر خود جدا شده و محل تبعید خود را از قاهره به رباط تغییر داده است تا فعالیت های سیاسی خود را به نحو گسترده تری ادامه دهد .

بر اساس این گزارش وی معتقد است تماس نزدیک وی با مادرش به دست گرفتن قدرت پس از [امام ] خمینی را دشوار خواهد ساخت . پهلوی می خواهد خود را یک رهبر دمکرات به ایرانیان معرفی کند .

این مجله می افزاید پسر شاه سابق ایران گفته است ملاقاتی نیز بین او و رئیس جمهور اسبق ایران یعنی بنی صدر که از سال گذشته در پاریس در حال تبعید [!] به سر می برد به منظور هماهنگ کردن فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده است . (2)

اعتصاب سراسری مسلمانان جهان را بهت زده کرد

جهان دیروز از اعتصاب سراسری کشورهای اسلامی بهت زده شد ، این بهت زدگی بیشتر از آن جا ناشی شده بود که تبلیغات امپریالیستی سال ها سعی کرده بود نشان دهد که هیچ همبستگی در کشورهای اسلامی وجود ندارد و رژیم صهیونیستی به کمک آمریکا نفوذ نسبی خود را بر حاکمان کشورهای مسلمان نشین حفظ کرده است .

اعتصاب سراسری و راهپیمایی هایی که در بسیاری از کشورهای اسلامی برگزار شد دیروز در بخش های اقتصادی جهان غرب اختلال ایجاد کرد و رسانه های گروهی کشورها عموما این رویدادها را در صدر اخبار خود منعکس کردند و این در حالی است که مردم تحت ستم فلسطین نیز امروز دومین روز اعتصاب هفت روزه خود را ادامه دادند.

در کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباطات تلفنی و تلکس و به طور کلی ارتباط با دنیای خارج قطع شده بود و کشتی های حمل کالا و مسافران در لنگرگاه ها منتظر بودند اما ترمینال  های نفتی و مناطق نفتی همچون گذشته به کار خود ادامه دادند !

نفت عربستان دیروز به صورت عادی تولید شد و نفتکش ها در کویت ، عربستان و ابوظبی و سایر مناطق خلیج فارس بارگیری کردند .  دیروز میلیون ها تن از کارمندان و کارگران الجزایری نیز به مدت 15 دقیقه از ساعت 11 و 45 دقیقه تا ساعت 12 ظهر دست از کار کشیدند !(3)

بیروت بار دیگر صحنه جنگ مسلحانه شد

درگیری های مسلحانه ای که از دو روز پیش در جنوب لبنان و بین رزمندگان جنبش امل از یک سو و عناصر حزب بعث عراق و کمونیست ها از سوی دیگر روی داده بود صبح دیروز بار دیگر از سر گرفته شد . در این درگیری ها از توپ ، موشک و خمپاره استفاده شد و تلفات جانی و مالی بسیاری به جای ماند. بنا به گزارش رسیده از جنوب لبنان درگیری های مسلحانه شدیدی در نبطیه جنوب لبنان و بین رزمندگان جنبش امل و عناصر مسلح و احزاب کمونیست و بعث عراق در جریان است .(4)

نکات تکان دهنده دیگری از توطئه کودتای آمریکایی قطب زاده فاش شد

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای یک اقامت چند ساعته و شرکت در مراسم همبستگی مردم اصفهان با ملت فلسطین به این شهر سفر کرده بود طی مصاحبه ای نکات تکان دهنده دیگری از توطئه کودتای آمریکایی قطب زاده را فاش کرد .

وی اظهار داشت : از مدت ها قبل واحد اطلاعات سپاه روی شبکه کشف شده کار می کرد و چون مسئله را جدی نمی دانستیم اقدام به دستگیری افراد نکردیم ، اما همین که متقاعد شدیم که طرح های شیطانی براندازی دارند ما معطل نکردیم و همه افراد شبکه را دستگیر نمودیم که البته دستگیری صادق قطب زاده آن هم پشت منقل و وافور صورت گرفت و در همان ساعات اولیه دستگیری نیز همه افراد دستگیر شده به عملکردهای نسبت داده شده اعتراف کردند.(5)

موحدی ساوجی نماینده مردم ساوه نیز در جمع مردم قم طی سخنانی با اشاره به این توطئه اظهار داشت : ایادی مستقیم آمریکا قصد داشتند با انفجار مقدار زیادی تی ان تی در خانه ای واقع در 150 متری منزل امام ، جماران را با خاک یکسان کنند و همچنین از طبقه فوقانی خانه ای مشرف بر حسینیه جماران حسینیه را به موشک ببندند.(6)

موسوی : هیچ طرحی که به نفع مستضعفین باشد در کشور ما طرد نخواهد شد

نمایندگان اعضای هیئت های هفت نفره واگذاری زمین پس از پایان سمینار 3 روزه اعضای این هیئت ها عصر دیروز با میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار و گفت و گو کردند .

در این دیدار میرحسین موسوی با اشاره به توطئه های آمریکا اظهار داشت : اوایل انقلاب آمریکا و استکبار جهانی به دو بخش امید زیادی بسته بود : کارخانجات و مسائل زمین ، در کارخانجات از مدت ها قبل تئوری های زیادی توسط کسانی که شرق باور یا غرب زده بودند بافته شده بود ، مخصوصا آن کسانی که با تمسک به مارکسیسم اما در خدمت آمریکا قرار گرفته و قصد داشتند مسئله طبقات به ویژه طبقه کارگر را در جامعه مطرح و در مقابل هویت اسلامی انقلاب قرار دهند و انقلاب را به نابودی بکشند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات گفت : طبیعی است که مسائل انقلاب اسلامی و حفظ کیان جمهوری اسلامی بر سایر مسائل اولویت دارد و همان مسئله است که در موقعیتی جلوی بخشی از قانون را می گیرد . ولی خط اصیل انقلاب که در جهت سیطره ارزش های الهی و استقرار قسط اسلامی در جامعه ما می باشد به هیچ وجه منحرف نشده و نخواهد شد.

وی ادامه داد : تا زمانی که اسلام گرایی و حق گرایی و دفاع از مستضعفین جهان در ملت ما وجود داشته باشد هیچ طرحی که به نفع مستضعفین باشد در کشور ما طرد نخواهد شد . (7)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 1
2- اطلاعات ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 1
3- اطلاعات ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 16
4- اطلاعات ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 16
5- جمهوری اسلامی ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 4
6- اطلاعات ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 4
7- جمهوری اسلامی ، 26 فروردین 1361 ، صفحه 35 ، اولویت داشتن حفظ کیان جمهوری اسلامی بر همه امور و نیز حق گرایی و دفاع از مستضعفین جهان دو نکته محوری سخنان میرحسین موسوی نخست وزیر وقت در دیدار با گروهی از مسئولین کشور در فروردین 1361 بوده است دو نکته کلیدی که توسط خود وی در سال 88 نادیده گرفته شد و موسوی برای رسیدن به قدرتی که حق وی نبود و از سوی مردم به وی عطا نشده بود کیان جمهوری اسلامی را با فتنه ای آمریکایی و انگلیسی به خطر انداخت و صدماتی به ایران و این کشور وارد آورد که کارشناسان و محققین باید سال ها در ابعاد آن تحقیق و پژوهش کرده و بنویسند . از سوی دیگر وی در مناظره های انتخاباتی سال 88 به صراحت از روحیه مستضعف گرایی دولت وقت گلایه کرده و اظهار داشت ابتدا باید خود قوی شویم تا به دیگران کمک کنیم و با این جمله حمایت از آرمان فلسطین و مستضعفان جهان را در عمل به فراموشی سپرد . انسان ها اگر به گذشته خود نگاه کنند شاید بسیاری از کارها را نکنند البته اگر این گذشته گذشته صادقانه ای بوده باشد و ظاهرسازی در میان نباشد !

پژوهشگر :‌سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها