کد خبر: ۳۰۹۹۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام جم، «سر به راه» سريال نوروزي شبکه پنج يکي از آن سريال‌هايي بود که از نظر ساختاري قابليت پخش از ابتداي نوروز را داشت و در ايام فاطميه(س) نيز روي آنتن رفت. اين سريال به کارگرداني سعيد سلطاني و به تهيه‌کنندگي ايرج محمدي و با حضور بازيگراني مانند مسعود کرامتي، سياوش خيرابي، الناز حبيبي، شقايق دهقان، بيژن بنفشه‌خواه و ارژنگ اميرفضلي ابتدا براي پخش از شبکه سوم سيما در نوروز آماده شده بود، اما بعد از اين‌که سريال «درحاشيه» مجوز پخش را براي نوروز به‌دست آورد، اين سريال به شبکه پنج منتقل شد.
سر به راه و دردسرهاي عظيم
«سر به راه» را ايرج محمدي تهيه‌کننده سريال «دردسرهاي عظيم» که در ماه مبارک رمضان از شبکه سوم پخش شد تهيه کرده است و جالب است که از نظر ساختاري اين دو سريال بسيار شبيه به يکديگر هستند. هر دو سريال ملودرام‌هايي عاشقانه و در فضايي با رگه‌هايي از طنز هستند، اما شايد آنچه دردسرهاي عظيم را تبديل به سريالي موفق‌تر از سر به راه مي‌کند نيز همين موضوع باشد چراکه شباهت‌هاي موجود نوعي کليشه‌پردازي را در سريال سر به راه موجب شده است.
بنفشه‌خواه، امير فضلي و دهقان
در سريال سر به راه، جدا از سه بازيگر اصلي، سه بازيگر شناخته شده حوزه کمدي بازي کرده‌اند. ارژنگ اميرفضلي که از اولين گروه ستاره‌هاي طنز تلويزيون ايران از پرواز 57 و ساعت خوش بود در اين سريال در نقش آقا عظمت، نمايشي کاملا متوسط و البته بمراتب پايين‌تر از سطح توقع علاقه‌مندانش داشت. از اميرفضلي بعد از بازي در طنزهاي ميني‌مال دهه 70، بازي‌هاي بسيار خوبي از جمله در اخراجي‌هاي 1 ديده بوديم که نشانگر ميزان توانايي‌هاي اين بازيگر بودند، اما نقش عظمت چيزي نبود که بتوان قابليت‌هاي اميرفضلي را در معرض ديد مخاطب بگذارد.

بيژن بنفشه‌خواه نيز که با گروه دوم ستاره‌هاي طنز تلويزيون مطرح شده بود و نمايش‌هاي جذابي در سي‌ونه، حرف تو حرف، هژيرها و بسياري از ديگر از طنزهاي اين‌گونه داشت در سريال سر به راه يکي از نقش‌هاي بي اثر را بازي مي‌کرد. شخصيتي که بعد نداشت و نمي‌شد آن را شناخت و با او ارتباط برقرار کرد. شقايق دهقان نيز که از بهترين بازيگران طنز سريال‌هاي تلويزيوني است همچون اميرفضلي و بنفشه‌خواه در نقشي خنثي حضور يافت. شايد مساله صرف حضور اين سه بازيگر براي جذب مخاطب بيشتر بوده، اما اين موضوع بعد از يکي دو قسمت ابتدايي اثرگذاري خود را از دست داد.
مربع اصلي
مسعود کرامتي بعد از مدت‌ها دوري در سال‌هاي اخير بازگشت دوباره‌اي به عرصه بازيگري داشته است. بعد از چند فيلم سينمايي اين بار او نقش آقاي دادرس را در سربه راه ايفا کرد. کرامتي مثل هميشه مردي دوست‌داشتني را به شکلي قابل قبول بازي کرد. الناز حبيبي ديگر بازيگر اصلي اين سريال نيز بعد از دردسرهاي عظيم دومين کار مناسبتي را به عنوان نقش اصلي ايفا کرد که براي اين بازيگر جوان مي‌تواند اتفاق بسيار مثبتي باشد. او نشان داد نسبت به دردسرهاي عظيم بازيگر پخته‌تري شده است.
نقش مقابل او را سياوش خيرابي بازي کرد که او هم مدتي بود کمتر در سريال‌ها رويت مي‌شد. خيرابي هم نسبت به بازي‌هاي قبلي پيشرفت جالبي را در بازي‌اش نشان مي‌داد. در کنار اينها محسن کيايي که مثل الناز حبيبي دومين سريال مناسبتي مداومش را بازي مي‌کرد اين بار در نقش منفي حضور يافته بود. کيايي هم با توجه به تجربه خوبي که باحضور در فيلم‌هاي سينمايي به‌دست آورده يکي ديگر از بازيگران خوب اين سريال بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها