کد خبر: ۳۰۹۹۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم قطعنامه شوراي امنيت عليه يمن را اقدامي در راستاي دفاع از کودک کشي آل سعود دانست.

آيت الله سيد حسن ممدوحي امروز در گفت‌وگو با فارس در قم در خصوص تحولات اخير يمن، به صدور قطعنامه شوراي امنيت در دفاع از تجاوز عربستان به مردم مظلوم اين کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه نهادهاي بين المللي تابع اقدامات و خواست‌هاي آمريکا و صهيونيست‌ها هستند. به نوعي اين قطعنامه نوعي لکه ننگ در دامن نهادهاي بين المللي است زيرا بر مظلوم‌کشي و کودک کشي آل سعود مهر تائيد زد.
وي با تاکيد بر اينکه خاندان آل سعود از قدرت گرفتن جريان شيعه در عربستان به شدت هراسناک شده است و در تلاش هستند تا مانع از شکل‌گيري حکومت‌هاي شيعي در خاورميانه شوند ادامه داد: متاسفانه کار در رياض به دست حکام بي‌تجربه افتاده است و آنها فکر مي‌کنند شيعه عامل زوال آنهاست در حالي که آنچه موجب سقوط آل سعود مي‌شود عملکرد اشتباه خود اين خاندان است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم همچنين با تقدير از عملکرد دستگاه سياست خارجي در دفاع از مردم يمن افزود: ما هيچ نوع دخالتي در تحولات يمن نداشتيم و به نظرم وزارت خارجه کار خود را به خوبي انجام مي‌دهد.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه با انتقاد از نحوه پوشش دادن مسئله آزار و اذيت دو نوجوان ايراني در عربستان افزود: بهتر بود اين اتفاق به اين صراحت در رسانه‌ها منتشر نمي‌شد.

ممدوحي به موضوع لغو سفر حج عمره ايران به عربستان اشاره کرد و با تمجيد از اين اقدام دولت گفت: اين عمل يک اعلام انزجار جهاني نسبت به اقدام دولت عربستان بود و بازتاب جهاني گسترده‌اي نيز داشت.

گفتني است شوراي امنيت سازمان ملل در نشست اخير خود با طرح شوراي همکاري خليج فارس عليه انصارالله يمن موافقت کرده است. اين طرح عربي شامل تحريم‎هاي تسليحاتي عليه انصارالله يمن و اعمال تحريم عليه «عبدالملک الحوثي» رهبر جنبش انصارالله و فرزند علي عبدالله صالح رئيس جمهور اسبق يمن است. اين شورا با حمايت از مداخله و تجاوزات نظامي عربستان در يمن همچنين از عبدربه منصور هادي و مشروعيت وي حمايت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها