کد خبر: ۳۱۰۴۹۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان، دو نبش باشد يا سه نبش، زير سايه باشد يا يکي از طبقات قبري سه واحدي! مگر فرقي هم دارد؟ امان از برخي که براي خانه آخرت هم دست از تجمل و گراني بر نمي دارند.

فاتحه ات را که مي خوانند و تنهايت مي گذارند فقط تو مي ماني و کارنامه اعمال و شب اول قبرت.روز گذشته از سوي روابط عمومي سازمان تعزيرات حکومتي، خبري منتشر شد که در آن «حميدرضا کريم» مديرکل تعزيرات حکومتي، از شکايات تعدادي از شهروندان درباره گرانفروشي قبور خبر داده و عنوان کرده بود سازمان تعزيرات پرونده جديدي را براي بررسي ابعاد گرانفروشي قبور گشوده است.

در اولين اقدام و براي يافتن نام آرامستان يا آرامستان هاي ياد شده با مدير روابط عمومي سازمان تعزيرات حکومتي تماس مي گيريم. او با تأييد گرانفروشي قبور مي گويد: در حال تشکيل گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت هستيم تا ابعاد گران فروشي قبور در بهشت رضا(ع) بيشتر بررسي شود.

«علي اکبر طحان» مي گويد: طي روزهاي گذشته تماس هاي مردمي با تعزيرات حکومتي، حکايت از گرانفروشي قبور در بهشت رضا(ع) به مردم داشته است. وي مي گويد: برخي ديگر از شهروندان نيز تماس مي گيرند و مي گويند چرا بايد براي دفن اموات با چند نرخ در بهشت رضا(ع) مواجه باشيم و هزينه هاي چند ميليوني بپردازيم و يا شهروندان ديگري هم مي گفتند ما جاي ديگري قبر مي خواستيم اما پس از پول گرفتن، طبق آدرسي که از ما پول گرفتند جاي قبر به ما ندادند.

مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد با رد گرانفروشي قبور در بهشت رضا(ع) مي گويد: براي دفن به روز هيچ هزينه اي از صاحبان اموات گرفته نمي شود اما براي هزينه آمبولانس و تغسيل و... 618 هزار تومان دريافت مي شود، با اين حال براي سال جديد با تأييد شوراي شهر و به دليل افزايش هزينه هايي همانند حقوق کارگران، آب، برق، گاز و مواد شوينده، 18 درصد به اين هزينه ها اضافه شده است.

«حسن کريم دادي» با گلايه ازانتشار خبر سازمان تعزيرات حکومتي در رسانه ها ادامه مي دهد: هر روز 50 نفر در مشهد فوت مي کنند که 40 نفر از اين تعداد در بهشت رضا(ع) دفن مي شوند؛ با اين حال در برخي قطعات خاص به طور متوسط 2 و نيم ميليون تومان براي دفن به روز دريافت مي‌شود.

وي درباره گران ترين قبور بهشت رضا(ع) نيز مي‌گويد: به دليل سازه هاي خاصي که براي قبور ايجاد شده در يکي از قطعات قيمت قبور از 6 ميليون شروع مي شود و برخي قبور نيز کمي بيشتر از 10 ميليون تومان قيمت دارد. وي با بيان اينکه در برخي آرامستان هاي مشهد براي برخي قبور 300 تا 400 ميليون تومان دريافت مي کنند، مي افزايد: ما براي تعرفه هاي کفن و دفن مصوبه شوراي شهر را هم داريم و دليل دريافت اين ارقام براي دفن اموات، جبران برخي هزينه هاي جديد و ساخت آرامستان جديد است.

با اين حال جست وجو براي يافتن ارقام واقعي تر قيمت قبور در بهشت رضا(ع)، ما را به قيمت هايي متفاوت رساند. در برخي بلوک ها مثل 37، 28 و 29 قيمت قبرها به دليل محدوديت و قديمي بودن بلوک به 7 ميليون تومان مي رسد. در بلوک هاي 44، 55، 52، 17 و 41 به دليل جديدتر بودن ساز و بناي قبور، به ازاي هر قبر 5 ميليون و 200 هزار تومان دريافت مي شود. اين ارقام در قطعه ميرزا جوادآقا تهراني با توجه به طبقاتي بودن برخي قسمت ها و ايجاد سازه هاي خاص براي قبور از 6 ميليون تومان آغاز مي شود و به ترتيب به 13، 15، 22، 27 و 29 ميليون تومان هم مي رسد که اين تفاوت قيمت با توجه به دوري و نزديکي به مرکز اين بلوک تعيين شده است. در تماس مجدد با مديرعامل سازمان فردوس ها، پس از اعلام آمار و ارقام فوق و اين که قيمت برخي قبور در بهشت رضا به 29 ميليون تومان هم مي رسد نظر وي در اين مورد را جويا مي شويم و وي مي گويد: بله، ممکن است ارقام پيش فروش بالاتر هم باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها