کد خبر: ۳۱۰۵۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايران/ پسرک در حال خوردن نخود بود که ناگهان سياه و کبود شد، هيچ پزشکي در دسترس نبود و مرگ تلخي رقم خورد.

ساعت 8 شامگاه چهارشنبه 26 فروردين ماه بود که مادر و پدري پيکر نيمه‌جان کودک خود را به درمانگاه شهر درود بردند. درمانگاه باز بود، اما آنها هر چه جست‌و‌جو کردند پزشک را نيافتند. يک دانه نخود راه تنفسي پسر کوچولو را بسته بود و صورت پسرک هر لحظه بيشتر کبود مي‌شد. زوج جوان با ترس و وحشت کودک خود را به مطب دکتر «حمزه‌اي» تنها پزشک شهر درود رساندند، پزشک با انجام معاينات اعلام کرد کودک دچار خفگي شده و نياز به اورژانس پزشکي و دستگاه اکسيژن است.

با گزارش اين حادثه به اورژانس 115، تيم امداد و نجات مستقر در دوراهي جواديه پس از طي مسافت 15 کيلومتري خود را به محل رساندند، اما علي کوچولو جان خود را از دست داده بود. پيکر اين کودک به پزشکي قانوني شهر نيشابور اعزام شد و اهالي شهر درود که در کيلومتر 40 نيشابور به مشهد زندگي مي‌کنند در عزاي مرگ اين کودک خواستار رسيدگي مسئولان به وضعيت درماني شهر درود شدند. اين شهر که قدمت 52 ساله دارد درمانگاه شبانه‌روزي و پايگاه اورژانس 115 ندارد. اين درحالي است که بيماران بايد براي درمان به شهر قدمگاه مراجعه کنند. ابراهيم درودي، پدر اين کودک خواستار رسيدگي اين موضوع شده است. وي به شوک گفت: اگر امکانات اوليه وجود داشت و دکتر را پيدا مي‌کرديم شايد بچه‌ام زنده مي‌ماند، من کارگر ساده‌اي هستم و با هزار بدبختي مخارج زندگي‌ام را تأمين مي‌کنم. ابراهيم و همشهريانش از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خواستند سري به شهر درود بزنند و وضعيت اين منطقه را بررسي کنند تا مرهمي بر دل دردمندشان باشد و شايد مرگ علي کوچولو بهانه‌اي شود براي اينکه خدمتي شايسته به اهالي زحمتکش شهر درود انجام شود.

گفته‌هاي مادر علي کوچولو
مادر علي کوچولو به شوک گفت: صبح روز چهارشنبه وقتي علي از خواب بيدار شد طبق عادت هميشه به خانه مادر بزرگش در طبقه بالا سر زد، بعد از چند دقيقه برگشت به خانه خودمان که دوستانش سراغش آمدند براي بازي کردن. بعد از خوردن صبحانه به کوچه رفت تا بازي کند، تا ظهر مشغول بازي بود تا اينکه ناهار به خانه آمد. بعد از لقمه نان و ماست که درست کرده بودم دوباره به کوچه رفت، معمولاً مادر شوهرم هم اين ساعت با همسايه‌ها سر کوچه جمع مي‌شدند بعد علي با عجله به خانه آمد و گفت: يه مشت نخود بده تا با مادرجون بخوريم، من هم داخل نايلون مقداري نخود ريختم، رفت به کوچه که بعد از چند دقيقه سر و صدا بلند شد. وقتي به کوچه رفتم ديدم علي روي دست مادر شوهرم کبود شده است، بلافاصله شوهرم آمد و علي را به درمانگاه برديم که متأسفانه هيچ کس داخل درمانگاه نبود و علي در برابر چشمانمان پرپر شد. وي افزود: بعد از اين اتفاق تمام اهالي روستا جلوي درمانگاه جمع شدند و اعتراض کردند که چرا نبايد در اينجا درمانگاه به صورت شبانه‌روزي باشد که چنين اتفاقاتي رخ ندهد.

گزارش شوک در پيگيري اين حادثه حاکي است پزشک درمانگاه شهر درود اظهار داشته هنگام مراجعه پدر و مادر کودک داخل ساختمان بوده اما متوجه حضور آنها نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها