کد خبر: ۳۱۰۵۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزي خبر/ دولت پاکستان با هدف نزديک کردن مذاهب به يکديگر ، مساجد شهر اسلام آباد پايتخت اين کشور را موظف کرده است در زمان واحدي اذان پخش کنند و نماز برپا شود و بازارها نيز هنگام نماز تعطيل خواهد شد.

بکر يونس خبرنگار الميادين در الاسلام در گزارشي گفت : صداي اذان در سراسر شهر اسلام آباد در زمان واحدي شنيده خواهد شد . اين تصميمي است که دولت در تلاش براي کاستن از شکاف بين مذاهب مختلف ، با آن موافقت کرده است. مساجد اسلام آباد موظفند که اين تصميم را اجرا و بر اساس آن عمل کنند.

نور اسلام شاه مسئول اجرايي وزارت امور ديني در امر پيگيري امور مساجد گفت:« ما براي ايجاد انسجام بين مذاهب مختلف تلاش مي کنيم و مي خواهيم فضاي برادري اسلامي حاکم شود معتقدم اين کار نيز دشوار نيست و به خواست خداوند و با اتفاق نظر مردم اجرا خواهد شد.»

دولت پاکستان پس از دو ماه بحث و مباحثه فقهي درباره اختلاف بر سر زمان اذان تصميم گرفت که اذان در زمان واحدي پخش شود. بر اين اساس بازارها زمان برپايي نماز تعطيل و هرگونه فعاليت ديگري متوقف خواهد شد.

شيخ عباس امام جماعت حسينيه اهل البيت در اسلام آباد گفت:« اين فکر ، خوب و عالي است و ما از آن استقبال مي کنيم اما امکان دارد برخي مشکلات فقهي داشته باشد . علما و اهل فتوا مي نشينند و مشکل را حل مي کنند.»
يک روحاني [ شيعي ] گفت:« يکسان سازي زمان اذان در وهله اول ، حکم خداست. دولت مي خواست وقت زمان را يکسان سازي کند تا مثلا وقت اذان ظهر مانند عربستان ساعت دوازده و نيم باشد.»

دولت پاکستان با تصميم خود در يکسان سازي زمان اذان و نماز تلاش مي کند از تنش مذهبي در کشور بکاهد و معتقد است چنين گامي شايد به نزديک شدن مذاهب متعددي که در بافت جامعه پاکستان وجود دارد کمک کند.
خبرنگار در پايان گفت: نزيک کردن مذاهب به يکديگر ، هدف اصلي يکسان سازي زمان اذان و نماز است و اگر اين هدف تحقق يابد يک تحول کيفي در بافت داخلي پاکستان به وجود خواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها