کد خبر: ۳۱۱۱۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
جعفرزاده در نطق میان‌دستور:
یک نماینده مجلس ضمن انتقاد از دیوارکشی در اطراف مجلس گفت: شنیده شده پدافند غیرعامل این اقدام را انجام داده و عمل مشابهی نیز در نهاد ریاست‌ جمهوری صورت می‌گیرد اما ما خواستار برچیده شدن این دیوار هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور صحن امروز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس با اشاره به طولانی شدن مجازات دو پلیس سعودی اظهار داشت: ما درخواست تعطیلی سفر حج را داریم چرا که دولت صهیونیستی سعودی توان ایجاد امنیت برای حجاج را ندارد و از این رو باید پرسید اعزام حجاج ایرانی به حجاز با چه پشتوانه موجهی صورت می‌گیرد.

جعفرزاده ادامه داد: ما در سرداران دستگاه دیپلماسی کشور تقاضا داریم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری فکت‌شیت ایرانی توافقنامه سوئیس را منتشر کنند تا پایانی بر همه ابهامات موجود باشد.

این نماینده مجلس در ادامه به مناسبت‌های هفته آینده از جمله روز معلم و روز کارگر اشاره کرد و گفت:‌ این روزها بهانه‌ای برای حل مشکلات این اقشار از جمله کارگران و معلمان است از این رو انتظار می‌رود وزارتخانه‌های مرتبط برای حل مشکلات کارگران و معلمان لوایح مورد نیاز را به مجلس ارائه کنند.

وی از وزارت کشور درخواست کرد، اجازه تجمع و راهپیمایی آرام را به کارگران، معلمان و سایر اصناف بدهد و گفت:‌ در انقلاب ما سابقه چنین اقداماتی وجود داشته است و نباید الآن نیز از بیان حرف‌های منطقی این اقشار آن هم در چارچوب قانون خوف داشت.

جعفرزاده در ادامه به دیوارکشی اطراف مجلس انتقاد کرد و افزود: ما نسبت به این مسئله اعتراض داریم چرا که در حال حاضر مذاکرات مجلس به صورت مستقیم پخش می‌شود و از همه جهات مجلس باید اتاق شیشه‌ای باشد، لذا ارتباطش با مردم نباید قطع شود از این رو انجام هزینه دیوارکشی غیرمنطقی بوده و تبعات منفی شدیدی خواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نفس این اقدام و دیوارکشی اطراف مجلس القای فضای نا امنی محسوب می‌شود و شنیده شده این امر نظر پدافند غیرعامل است و قرار است در رابطه با نهاد ریاست جمهوری نیز اقدام مشابهی صورت گیرد اما خواستار برچیده شدن این دیوار از بین خادمین ملت با مردم ولایتمدار هستیم.

وی در ادامه خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضایی کشور گفت: شما شخصیتی شجاع‌، عادل و فرهیخته هستید و اقدامات مؤثری انجام داده‌اید و اما برخی از تناقضات وجود دارد.

جعفرزاده بر همین اساس به شکایت 5 تن از اطرافیان احمدی‌نژاد علیه توکلی نماینده مردم تهران اشاره کرد و اظهار داشت: آقایان رحیمی،‌ مشایی،‌بقایی، جوانفکر و مرتضوی که سوابقشان بر همگان روشن است علیه توکلی شکایت کرده‌اند و دستگاه قضا نیز هر روز این نماینده خدوم را به دادگاه فرا می‌خواند گرچه هر فرد مسئله‌داری اجازه شکایت دارد اما معاون رئیس‌جمهور دولت سابق با شبکه خبر تماس گرفت و به بنده با ذکر نام 19 اتهام وارد کرد و اینجانب یک سال و نیم است که به دستگاه قضایی رفت و آمد دارم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی دستگاه قضایی را محل تظلم‌خواهی دانست و گفت: مردم در دستگاه قضایی سردرگم هستند و تکریم ارباب‌رجوع دیده نمی‌شود؛ علی‌رغم همکاری مجلس و تخصیص بودجه‌های مناسب تحولی جدی مشاهده نمی‌شود.

جعفرزاده از دولت تقاضا کرد مطالبات باقیمانده خاندان شهدا را در اسرع وقت پرداخت کند تا مبادا در ماه مبارک رمضان سفره‌های رنگین افطاری از محل بیت‌المال پهن می‌شود و دل خانواده شهدا و مردم ولایتمدار خون شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه با مسئولان به جای افطاری‌های رنگین باید به فکر اعتکاف جوانان باشند، خاطرنشان کرد: دولت چرا از قطع یارانه ثروتمندان پرهیز می‌کند و این حجم از تأئید و تکذیب در این زمینه دیده می‌شود؟‌

وی در پایان درخواست کرد بلافاصله یارانه ثروتمندان حذف شود و یارانه اقشار آسیب‌پذیر و سازمان‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امدادو زنان بی‌سرپرست افزایش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها