کد خبر: ۳۱۱۱۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
عربستان ولی همچنان یک متحد مهم را در پشت خود داشت و آن آمریکا بود که این متحد نیز در چند روز گذشته اهدافی را در یمن هدف قرار داد ولی به نظر می رسد آمریکا نیز از ادامه همراهی عربستان سرباز زده و شاید این مهمترین دلیل برای اعلام پایان عملیات عربستان علیه یمن باشد.
 
به گزارش پايگاه 598 به نقل از نسیم، اتاق عملیات مشترک عربستان موسوم به "طوفان قاطع" ساعتی پیش در بیانیه ای از پایان این عملیات و به ادعای خود تحقق همه اهداف از پیش تعیین شده برای آن خبر داد.
 
این خبر یاد آور خبر آتش بس اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ های خود علیه لبنان و نوار غزه به بهانه نابودی گروه های مقاومت فلسطینی و حزب الله بود و در آن زمان نیز رژیم صهیونیستی مدعی شد که ما در این عملیات ها تمام اهداف خود را عملی کردیم ولی در حقیقت رسوایی این جنگ ها نه تنها آشکار بود بلکه در مدتی کوتاه پس از آن باعث سرنگونی و برکناری بسیاری از مسئولان رژیم صهیونیستی شد
 
حزب الله و گروه های مقاومت در جریان این جنگ ها سخت ترین و بزرگترین خسارت های انسانی و مالی در تاریخ رژیم صهیونیستی را به این رژیم وارد کرده و پس از آن نیز بیشترین قدرت نظامی را برای مواجهه مجدد با این رژیم آماده کردند و هر روز تهدید آنان برای این رژیم بیشتر می شود.
 
جنگ رژیم آل سعود نیز علیه مردم انقلابی و بی دفاع یمن مانند جنگ های رژیم صهیونیستی بدون هیچ دلیل مشخصی و تنها برای تأمین منافع شخصی برخی افراد به راه افتاد ولی نه تنها اهداف عملیات خود را عملی نکرد بلکه باعث همگرایی و وحدت بسیاری از گروه های مختلف مردمی برای مبارزه با عوامل وابسته به عربستان در یمن مانند القاعده و شبه نظامیان وابسته به منصور هادی شد.
 
با شروع این جنگ بسیاری از کشورها که در گذشته همپیمان عربستان بودند از همراهی این کشور به دلیل مشخص نبودن اهداف آن و حمله مستقیم علیه غیرنظامیان سرباز زدند.
 
عربستان ولی همچنان یک متحد مهم را در پشت خود داشت و آن آمریکا بود که این متحد نیز در چند روز گذشته اهدافی را در یمن هدف قرار داد ولی به نظر می رسد آمریکا نیز از ادامه همراهی عربستان سرباز زده و شاید این مهمترین دلیل برای اعلام پایان عملیات عربستان علیه یمن باشد
 
شاید این موضوع در ذهن برخی ایجاد شود که چرا جنگ عربستان را با جنگ های اسرائیل علیه مسلمانان مقایسه کرده ایم. ولی زمانی که اهداف این حمله که نابودی ارتش یمن، بازگرداندن کشور تحت سلطه آمریکا و نابودی زیرساخت های اساسی آن بود را مرور می کنیم. میبینیم که این اهداف مانند آنچه که سید حسن نصر الله عنوان کردند؛ آرزوی اسرائیل است و عربستان با حمله خود علیه مسلمانان یمن، خوی ضد اسلامی و ضد مسلمانی خود را بیشتر نمایان کرد و با اسرائیل علیه مسلمانان همپیمان شد.
 
شکست عملیات عربستان علیه یمن با اعلام آتش بس یک طرفه توسط ریاض قطعی شد ولی بسیاری از تحلیلگران این موضوع را پایان راه برای عربستان نمی دانند. اعتراضات مردمی داخلی و منطقه ای علیه آل سعود روح تازه ای خواهد گرفت و بسیار گسترده تر می شود.
 
همانطور که سید حسن نصرالله اعلام کرد؛ دیگر زمان آن رسیده که مسلمانان در برابر آل سعود قیام کنند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها