کد خبر: ۳۱۱۲۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
دکتر سعید جلیلی، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی، به دعوت مردم و نخبگان بوشهر، صبح امروز (چهارشنبه) در سفری یک روزه وارد این شهرستان شد.
به گزارش پايگاه 598 ؛ دکتر سعید جلیلی، نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی، به دعوت مردم و نخبگان بوشهر، صبح امروز (چهارشنبه) در سفری یک روزه وارد این شهرستان شد.
 

DSC_2887

دکتر جلیلی در اولین برنامه رسمی خود طی سفر به بوشهر، در جمع پرسنل و فرماندهان نیروی دریایی منطقه دوم سپاه پاسداران بوشهر حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت.
 

IMG-20150422-WA0010

در ابتدای این مراسم، سردار رزمجو، مقدم دکتر جلیلی به بوشهر و حضور وی در جمع سپاهیان را گرامی داشت و این حضور را در سالروز شهادت امام علی النقی(ع) و سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مغتنم دانست. وی در سخنان کوتاه خود بر اشراف و کنترل کامل اطلاعاتی و امنیتی نیروهای مسلح کشورمان بر خلیج فارس تاکید کرد.
 
در ادامه، سعید جلیلی با ادای احترام به ساحت امام هادی(ع) و ذکر این نکته که زیارت جامعه کبیره ایشان، شان امامت را برای ما بیان فرموده است، گفت: مردم ایران با پاسخ به دعوت اسلام از سوی امام خمینی(ره) یک حیات جدید پیدا کردند و دشمنان با تمام توان و امکانات خود در مقابل این انقلاب ایستادند.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: دشمنان هر امکانی که داشتند را علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران به کار گرفتند ولی نتوانستند مانع پیشروی و پیشرفت ملت ایران در مراحل مختلف شوند.
 
دکتر جلیلی با بیان اینکه یک سوال اساسی برای قدرت های جهان ایجاد شده که در ایران چه قدرتی ظهور کرده که معادلات آنها را عوض نموده است؟ افزود: این قدرت در مقابل زورگویان جهانی ایستاده و اراده خود را به آنها تحمیل کرده است؛ مقاومت و پیشرفت کرده و به علاوه در مناطقی همچون لبنان و غزه در معادله جدید، پیروزی از آن مقاومت است.
 
وی این مساله را شجره طیبه ای دانست که روز به روز در حال افزایش قدرت است.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران تاکید کرد: سپاه پاسداران مولود شجره طیبه انقلاب اسلامی است. یگان رزم سپاه ریشه در قرآن و ولایت دارد که جنس قدرت آن با قدرت های مادی متفاوت است.

IMG-20150422-WA0012
 

جلیلی در تکمیل این بخش از سخنانش، به ذکر مثالی پرداخت و گفت: ساحران فرعون در مقابل قدرت حضرت موسی(س) تسلیم شدند، چون فهمیدند که قدرت موسی(س) از جنس دیگر و برتری است که توان مقابله با آن را ندارند.
 
سعید جلیلی قدرت امروز انقلاب اسلامی را در نظام ولایت معرفی کرد و ادامه داد: امروز این قدرت بزرگ بر محور بصیرت و شجاعت و نترسیدن از دشمن شکل گرفته است که این میراث بزرگ، امروز لنگرگاه ثابت و الگوی پیشرفت در منطقه و جهان شده است و دشمنان از این نگران هستند.
 
نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به مناسبات ظالمانه ای که در جهان امروز حاکم است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی این مناسبات را به چالش کشیده است. ۲۷ روز مردم مظلوم یمن زیربار حمله ظالمانه نظامی قرار می گیرند ولی شورای امنیت از متجاوز ظالم حمایت هم می کند. رژیم صهیونیستی به غزه حمله می کند و کودکان و زنان و مردم بی گناه غزه را به خاک و خون می کشد اما شورای امنیت از متجاوز حمایت می کند.
 
بخش پایانی سخنان عضو ارشد تیم مذاکره کننده سابق کشورمان در جمع پرسنل و فرماندهان نیروی دریایی منطقه دوم سپاه بوشهر، به مسایل هسته ای اختصاص یافت. جلیلی در این باره گفت: در رآکتور تهران با سوخت ۲۰ درصد غنی شده، داروهایی تولید می شود که مورد استفاده حدود یک میلیون بیمار قرار گرفته است. بنابراین، در بحث هسته ای ملت ما به دنبال احقاق حق خود است.
 
وی تاکید کرد: مشکل نظام ظالمانه جهانی، ایران هسته ای نیست، مشکل آنها ایران اسلامی است. همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، در بحث هسته ای نیز استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حق ملتهاست و طبق NPT ملتها حقوقی دارند و البته تکالیفی. اما قدرت های زورگو در این زمینه برای خود انحصاراتی ایجاد کرده اند و می خواهند مانع استفاده دیگران از این انرژی صلح آمیز و مفید شوند.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری محورهای مهمی که در بیانات اخیر امام خامنه ای مطرح شد، گفت: نباید از این محورها در خطوط ترسیم شده تخطی صورت بگیرد. 
 
دکتر جلیلی با اشاره به "فکت شیت” آمریکایی ها درباره توافق لوزان، اظهار داشت: در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا، نقشه راه و منویات استکباری یالات متحده درج شده است.
 
جلیلی ادامه داد: بی اعتمادی ما به آمریکا براساس باورها و تجربه های ماست.
 
دکتر سعید جلیلی در پایان خواستار به ظهوررساندن تفکر و روحیه موجود در دفاع مقدس در عرصه اقتصادی کشور شد و این موضوع را عامل رفع مشکلات و رمز موفقیت های اقتصادی کشور دانست.
 

دکتر جلیلی در ادامه سفر یک روزه خود دقایقی پیش پا حضور در گلزار شهدای بوشهر به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

IMG-20150422-WA0018
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
خدا پشت و پناهش خدا به عزت و آبرويش بيفزايد .
پاسخ
سیاح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
خدا حفظ کند این جانباز سرافراز را ، خداوند کسانی را که با نظام دشمنی می کنند نابود کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها