کد خبر: ۳۱۱۵۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
بانک مرکزی برای از بین بردن صف‌های خرید سکه بانکی، امروز نرخ سکه‌ها را افزایش داد تا اختلاف قیمت بین سکه بازار و بانک کاهش یابد، به نظر می رسد سیاست بانک مرکزی به دلیل سوء استفاده برخی ها جواب نداده است.
به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز در بازار ۶۲۵ هزار تومان، طرح جدید ۶۰۴ هزار تومان، نیم سکه ۲۸۹ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۷ هزار تومان و گرمی ۷۷ هزار تومان است.
 
بانک مرکزی امروز قیمت سکه طرح جدید را ۵۵۹ هزار تومان، نیم سکه را ۲۶۹ هزار و ۸۸۰ تومان، ربع سکه را ۱۳۵ هزار و ۷۲۰ تومان و گرمی را ۷۴ هزار و ۳۶۰ تومان تعیین کرد. این نرخها دیروز به ترتیب ۵۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان، ۲۶۴ هزار و ۶۸۰ تومان، ۱۳۲ هزار و ۸۰ تومان و ۷۳ هزار و ۸۴۰ تومان بود.
 
با وجود اینکه امروز نرخ طلا به دلیلی تعطیلی بازارها و بورسهای جهانی تغییری نکرده و نرخ آن به ۱۵۹۸ دلار در هر اونس طی چند روز اخیر نزول کرده است، اما بانک مرکزی قیمت سکه های بانکی را با وجود اعلام قبلی مبنی بر کاهش قیمت سکه، افزایش داده است.
 
گرچه هدف بانک مرکزی کاهش اختلاف قیمت سکه در بازار آزاد و دولتی است، اما به نظر می رسد که این اختلاف به دلیل مقاومت دلالان و سودجویان همچنان وجود دارد و برخی ها مانع از کاهش قیمت سکه در بازار می شوند.
 
هدف بانک مرکزی در بازار سکه کاهش نرخ سکه بانکی و در نتیجه آن کاهش نرخ سکه در بازار آزاد بود، اما قیمتها در بازار کاهش پیدا نکرد.
 
به نظر می رسد بانک مرکزی برای کاهش اختلاف قیمت سکه بازار و بانک و از بین بردن صفها و ازدحام خرید سکه در مقابل بانکها که تبعات بسیاری را به دنبال داشته است، اقدام به افزایش قیمت سکه بانکی کرد و به عبارتی، می توان گفت که بازهم سیاست بانک مرکزی به دلیل سوء استفاده برخی ها با شکست روبرو شده است. صفهای خرید سکه بانکی باز هم ادامه دارد و داستان‌های زیادی را به دنبال داشته است.
 
نرخ هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی مانند روز گذشته ۱۵۹۸ دلار و هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۵۵ هزار و ۱۷۰ تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها