کد خبر: ۳۱۱۶۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون وزير صنعت:
معاون وزير صنعت با بيان اينکه خودروسازان هنوز پيشنهادي براي افزايش قيمت به شوراي رقابت نداده‌اند، گفت: وزارت صنعت پرداخت ۲ هزار ميليارد تومان يارانه براي صنعت و معدن در سال ۹۴ را به دولت پيشنهاد داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، معاون وزير صنعت با بيان اينکه خودروسازان هنوز پيشنهادي براي افزايش قيمت به شوراي رقابت نداده‌اند، گفت: وزارت صنعت پرداخت ۲ هزار ميليارد تومان يارانه براي صنعت و معدن در سال ۹۴ را به دولت پيشنهاد داد.

محسن صالحي نيا در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران، گفت: بر طبق قانون بودجه سال ۹۴ سهم توليد در يارانه ها در کارگروهي با مسئوليت سازمان مديريت و برنامه ريزي بررسي شده و از دو هفته قبل کارگروه هاي مربوطه تشکيل شده است.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت عضو اين کارگروه است و پيشنهادات اوليه را براي يارانه توليد ارائه کرده که بر اين اساس براي بخش صنعت و معدن ۲ هزار ميليارد تومان پيشنهاد شده است. اين يارانه قرار است در قالب يارانه سود تسهيلات به واحدهاي توليدي اختصاص يابد.
وي در ادامه در خصوص افزايش قيمت خودرو در سال ۹۴، گفت: با توجه به اينکه بر اساس مصوبه شوراي اقتصاد، خودروي سواري در فهرست کالاهاي انحصاري قرار گرفته است، نياز است تا از سوي شوراي رقابت بر اساس فرمول تعيين شده قيمت گذاري شود که بر اين اساس هزينه هاي مترتب بر توليد از جمله نرخ تورم بايد لحاظ شود.

صالحي نيا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر گفت: درخواست وزارت صنعت به شوراي اقتصاد براي خروج خودرو از فهرست کالاهاي انحصاري هنوز بررسي نشده و در دستور کار شوراي اقتصاد قرار دارد.
به گفته صالحي نيا در حال حاضر هيچ افزايش قيمتي براي خودرو در دستور کار نيست و تا آنجا که اطلاع دارم خودروسازان نيز پيشنهادي به شوراي رقابت نداده اند. ضمن اينکه آنها مي توانند استدلال ها و محاسبات خود را به شوراي رقابت ارائه دهند، اما فعلا افزايش قيمت خودرو در دستور کار نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها