کد خبر: ۳۱۱۶۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
وزیر کشتیرانی هند طی به منظور نهایی کردن پروژه توسعه بندر چابهار به تهران سفر می‌کند، دهلی‌نو می‌خواهد برای معاف شدن از تحریم‌ها با آمریکا مذاکره کند.
وزیر کشتیرانی هند طی به منظور نهایی کردن پروژه توسعه بندر چابهار به تهران سفر می‌کند، دهلی‌نو می‌خواهد برای معاف شدن از تحریم‌ها با آمریکا مذاکره کند.

قرارداد بیش از حد طولانی شده ایران و هند برای توسعه بندر چابهار به زودی با امضای یک یادداشت تفاهم میان دو کشور شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.
 
پایگاه خبری بیزینس استاندارد در رابطه نوشت، نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی هند قرار است تا در چند روز آینده به ایران سفر کند و این سفر می‌تواند منجر به نهایی شدن این قرارداد از طریق امضای یک یادداشت‌تفاهم میان دولت‌ها شود.
 
در ادامه این گزارش آمده است، همچنین دولت هند تمایل دارد تا با آمریکا وارد مذاکره شود تا برای انجام فعالیت در چابهار در برابر تحریم‌ها ضمانت دریافت کند.  سرعت و روش پیشنهادی دولت آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها نیز شاید در دستور کار مذاکرات قرار گیرد.
 
سفر گادکاری به دنبال سفر راجیو خِر وزیر بازرگانی هند در اوایل ماه جاری میلادی صورت می‌گیرد.
 
به محض امضای قرارداد، دولت هند 85 میلیون دلار برای خرید تجهیزات لازم برای احداث و راه‌اندازی پایانه کانتینری و لنگرگاه چندمنظوره در بندر چابهار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. پس از آن، سالانه برای عملیاتی کردن این بندر، دولت هند 22.95 میلیون دلار هزینه خواهد کرد.
 
دولت هند در اکتبر2014، تشکیل سرمایه‌گذاری مشترک میان بندر کاندلا و جواهرلعل نهرو برای توسعه بندر چابهار را تصویب کرد.
 
بندر چابهار، نخستین بندر خارجی هند به شمار می‌رود که خارج از خلیج فارس واقع شده است و از نظر استراتژیکی برای هند از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند دسترسی به افغانستان، آسیای مرکزی و فراتر از آن را فراهم کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها