کد خبر: ۳۱۱۹۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس شورای عالی استان ها درخصوص میانگین دریافتی اعضای شوراها گفت: حقوق و مزایایی هر یک از اعضای شورا برای هر ساعت معادل یک شصتم حقوق شهردار باشد که میانگین یک تا پنج میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» بصیری پور رئیس شورای عالی استان ها در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز تأسیس شوراها گفت: شوراهای شهر و روستا دو ظرفیت اصلی برای رسیدگی به امور و مشکلات مردم دراند در ابتدا ظرفیت قانونی که همان قانون اساسی است و ما معتقدیم اگر اصول قانون اساسی در مورد شورای به طور کامل اجرا شود هیج مشکلی دراین حوزه نخواهیم داشت اما مشکل این است که اصول قانون اساسی کامل اجرا نمی شود.


رئیس شورای عالی استان گفت: ظرفیت دیگر ظرفیت نیروی انسانی است که ما بزرگ ترین نهاد مدنی را دار هستیم و درحال حاضر در کشور ۱۱۷ هزار عضو شوراها هستند که در غالب ۳۸ هزار شورا در کشور فعالیت می کنند و خود ظرفیت بزرگی است که باید از آن بهره برد.
وی افزود: ما در مجموع ۳۵ هزار شورا در روستاها هزار و ۵۸ شوراهای بخش ، ۴۲۷ شوراهای شهرستان ۳۱ شورای استان و هزار و ۱۶۱ شورای شهر در کشور داریم.


بصیری پور در ادامه بیان داشت: از اولویت های اصلی ما در سه ماهه شروع فعالیت خود سفر به استان ها هست که در سه ماهه گذشته به هفت استان سفر داشتیم و با استانداران شهرداران جلسه برگزار کرده ایم.


رئیس شورای عالی استان ها بااشاره به افزایش ۲۰ درصدی بودجه شورای عالی استان ها در سال جاری گفت: خوشبختانه امسال بودجه شورای عالی استان ها ۲۰ درصد افزایش داشته که معادل نه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.


وی در ادامه در خصوص عضویت در شوراها که شغل محسوب نمی شود گفت:  براساس قانون و ماده ۱۴ عضویت در کلیه شوراهای شهر و روستا افتخاری است و شغل محسوب نمی شود و اعضای شورا در ماه فقط معادل ۶۰ ساعت حق الجلسه را می توانند دریافت کنند.


بصیری پور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر استفاده از اختیار شورایاری ها گفت: مسئول برگزاری همه انتخابات در کشور وزارت کشور است و در خصوص شورایاری ها نیز دو بحث وجود دارد که می تواند جایگزین شهرداران محل شود که در قانون اساسی به آن اشاره شده است و یا اینکه به عنوان انجمن فعالیت کنند.


وی افزود: در مدت کوتاه سه ماهه گذشته که ریاست شورای عالی استان ها برعهده من بود تا کنون سه جلسه برگزار شده که ده مورد طرح و لایحه به دولت ارائه شده است.


وی درادامه در خصوص حق الجلسه اعضای شورا گفت: هر یک از اعضای شورا در ماه میانگین یک تا ۵ میلیون حدود دریافتی خواهند داشت که این مورد در مورد اعضای شورای شهر تهران نیست و از آن اطلاعی ندارم.


رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به برخی از مشکلات اعضای شوراهای شهر و روستا گفت: برخی مشکلات نظیر مشکلات مسکن و بیمه اعضای شوراها باید به نحوی برنامه ریزی شود تا برای آن پیش بینی لازم صورت گیرد خوشبختانه درصدی از بیمه حوادث در حال حاضر در نظر گرفته شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها