کد خبر: ۳۱۲۲۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ سعيد مرتضوي با بيان اينکه مفاد جلسه و مذاکرات دادگاه غير علني و محرمانه است گفت: مفاد جلسه دادگاه را بيان نمي کنم.

مديرعامل سابق سازمان تامين اجتماعي روز دوشنبه پس از برگزاري دومين جلسه رسيدگي به اتهاماتش در جمع خبرنگاران افزود: آنچه مي توانم توضيح دهم اين است که وکيل شاکي، وکيل تامين اجتماعي و هيات تحقيق و تفحص مجلس اعتقاد داشتند که ما از اجراي راي و مصوبه رييس مجلس شوراي اسلامي استنکاف کرديم.

وي ادامه داد: رييس مجلس در مصوبه خودشان اعلام کرده بودند که نام سازمان تامين اجتماعي غيرقانوني است و اين يعني مصوبه دولت که نام اين مجموعه را به عنوان سازمان تصويب کرده غيرقانوني است و بايد نام آن صندوق رفاه باشد.

دادستان سابق تهران اظهار داشت: نکته بعدي اين بود که وکيل سازمان تامين اجتماعي و هيات تحقيق و تفحص مجلس در خصوص احراز مديرعاملي ادعا داشتند که شرايط بايد همان شرايط مديرعامل باشد يعني همان مدارک و نوع تحصيلات که براي مديرعامل شرط است، باشد.

وي اضافه کرد: من در پاسخ به آنها دو موضوع ارائه کردم که قرار شد دادگاه استعلام کند و در جلسه بعدي يعني چهارشنبه هفته آينده پاسخ استعلامات واصل شود.

مرتضوي خاطرنشان کرد: يکي از دو موضوع ارائه شده از سوي من اين بود که اين کش و قوس و مناقشاتي که چندين ماه وقت گير نيز بوده نهايتا به نظر رييس مجلس انجاميد که سازمان تامين اجتماعي به نام صندوق باشد که ما نيز تمکين کرديم و ابلاغ من از آن زمان به بعد به عنوان سرپرست صندوق صادر شد.

به گفته مرتضوي کسي که الان از اين نظر تمکين نمي کند وزير فعلي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و مدير عامل جديد سازمان تامين اجتماعي است.

وي با بيان اينکه بخشنامه اي ارائه کردم که در آن طي دستور اداري به سراسر کشور ابلاغ شده بود گفت: آنها گفتند چون معاونت حقوقي رياست جمهوري طي نظريه مورخ 17/10/93 نام سازمان را براي تشکيلات تامين اجتماعي قانوني دانست و از اين به بعد از نام صندوق براي اين تشکيلات استفاده نمي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها