کد خبر: ۳۱۲۶۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
تئوریسین کشاورزی کارگزارانی ها باز هم به امر به نکاشتن کرد!
همین الان آقایان هنوز دارند درباره خودکفایی در محصولات کشاورزی صحبت می‌کنند. برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این مزخرفات را کنار بریزند
به گزارش پایگاه 598، بعد از مسکن مهر که عباس آخوندی وزیر مسکن آنرا «مزخرف» خوانده بود، خودکفایی در کشاورزی نیز توسط تئوریسین کشاورزی و آبخیزداری کارگزارانی ها و دولت یازدهم به عنوان مزخرفات معرفی شد. به گزارش رجانیوز، عیسی کلانتری در چند روز گذشته طی سخنانی در نشست کمیته اقتصادی بنیاد امید ایرانیان (+) با با ذکر یک خاطره خودکفایی در کشاورزی را «مزخرفات» خواند:
«همین الان آقایان هنوز دارند درباره خودکفایی در محصولات کشاورزی صحبت می‌کنند. برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این مزخرفات را کنار بریزند»
به گزارش مسیرآنلاین جمله فوق در حالی از زبان مشاور معاون اول دولت یازدهم مطرح می شود که تلاش برای خودوصا در زمینه خودکفایی و امنیت غذایی کشور با تولید محصولات اساسی و استراتژیک ککفایی در همه عرصه های علمی، فناوری و اقتصادی، از ابتدای انقلاب تاکنون خصشاورزی در داخل به عنوان راهبردی جدی در اقتصاد مقاومتی مورد مداغه و پیگیری قرار گرفته شده است.
 
وزیر اسبق کشاورزی که پیشینه مدیریتی ناکارآمد وی در این بخش برای متخصصین حوزه کشاورزی به عنوان خاطره ای تلخ قلمداد می شود، چندی پیش نیز با احساسی خواندن این آرمان بواسطه جو ابتدای انقلاب، به سردمدار مخالفت سنگین با اصل «خودکفایی کشاورزی» مبدل شده، این در حالی است که این خط تبلیغی با کار رسانه ای شدید بر روی مقوله آب و کم آبی همراه شده تا افکار عمومی را با خود هم نظر کند.

همسویی رسانه های غربی و برخی رسانه های داخل (+) با این خط و جریان فکری نیز موردی است که باید مورد بررسی جدی نهادهای امنیتی و قضایی قرار گیرد.
 
گفتنی است در تمام صحبتهای حضرت امام (بویژه در خصوص آنکه تنها استان آذربایجان شامل اردبیل، اذربایجان غربی و شرقی می توانند تمام محصوصلات کشاورزی کشور را تامین کنند) و رهبر انقلاب (توجه به ویژه به استان خوزستان و لزوم خودکفایی در تمامی محصولات استراتژیک کشاورزی) اجرایی شدن این ارمان با مطالعات دقیق کارشناسی قابل تحقق دانسته شده است.
 
به نظر می رسد استراتژی وابستگی که دلواپسی های گسترده ای را در عرصه سیاست خارجی در دو سال بر سر کار آمدن دولت یازدهم به همراه داشته است، به عرصه های دیگری همچون کشاورزی و حتی فرهنگ نیز در حال رسوخ کردن است و لازم است برای مقابله با آن تدبیری جدی اندیشیده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها