کد خبر: ۳۱۲۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۸ آذر ۱۳۹۰
مايندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري درباره عملكرد مجلس هشتم به مناظره پرداختند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، نشست مناظره علی اصغر یوسف نژاد، عضو فراکسیون اصلاح طلبان و رمضان شجاعی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شنبه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.
 
علی اصغر یوسف‌نژاد در پاسخ به این سوال که چرا در موضع گیری های خود نسبت به فتنه شفاف عمل نکردید، تصريح كرد: کار نماینده، قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است و در این زمینه باید پاسخگو باشد.
 
وی افزود: البته بنده در این خصوص بعد از انتخابات در رسانه های دیداری و شنیداری صحبت کرده ام و شما می توانید به آنها مراجعه کنید.
 
در ادامه سید رمضان شجاعی کیاسری در پاسخ به همین سوال، گفت: قطعا مسئله فتنه 88 یکی از سهمگین ترین و خطرناک ترین حادثه ای بوده که بعد از پیروزی انقلاب دغدغه حیات سیاسی مردم را فراهم کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به عوامل ایجاد فتنه گفت: سکوت یا خیانت خواص موجب ایجاد فتنه 88 شد.
 
شجاعی با یادآوری حوادث صدر اسلام تاکید کرد: در تاریخ اسلام از آن امپراتوری عظیم پیامبر در سال 60 تنها 72 نفر پسر پیامیر را یاری کردند؛ سوال مردم این بود که آنها که جزو خواص و اصحاب پیامبر بودند کجا رفتند که فرزند پیامبر مجبور شد تنها با 72 نفر از مکه به کوفه عزیمت کند.
 
وی ادامه داد: این نشان می هد که خواص جامعه با سکوت و خیانت، شکل عوض کردند، عمر سعد کسی بود که در جنگ صفین کنار حضرت امیر شمشیر می زد و شمر حافظ قرآن است.
 
شجاعي بيان داشت: امام حسین (ع) را گبر و یهود نصری نکشتند، ايشان را منتظران کشتند، کسانی که برای اين امام نامه نوشتند او را شهید کردند؛ فتنه 88 نيز جنسش از همین جنس بود، البته با دو اتفاق نادر؛ یکی اینکه اين مسئله بیداری و بصیرت مردم را به همراه داشت و دیگر اینکه نقش رهبری حکیمانه رهبر انقلاب را نمایان ساخت.
 
بحث تصویب حقوق مادام‌العمر نمایندگان، با توجه به اینکه هر دو نماینده از امضاکنندگان طرح بودند سوال بعدی این مناظره بود که یوسف‌نژاد در این خصوص گفت: اولا به ناحق تبلیغات وسیعی روی این موضوع شده است تا از اهميت بحث اختلاس کاسته و از نگاه ها دور شود و گرنه کدام کارمندی است که حقوق مادام العمر نگیرد؛ یک کارگر بعد از 30 سال خدمت به صندوق بازنسشتگی ارجاع و بقیه عمر از آنجا حقوق می گیرد.
 
وی با بیان اینکه برخی مسئولان ادارات و نهادهای مردمی و انقلابی در این زمینه پرسیدند که جواب آن هم دو کلمه بله یا خیر بود، تصریح کرد: اصلاح قوانین کار نمایندگان است؛ آیا کار غلطی است که مشکل برخی برطرف شود.
 
دیگر نماینده مردم ساری در پاسخ به این سوال، با بیان اینکه ما حقوق مادام العمر نداریم، گفت: این قانون در مجلس هفتم و به صورت غیر علنی تصویت شد که خود اینکار خیانت به ملت بود.
 
شجاعی ادامه داد: البته در همان مجلس بحث نمایندگان تصویب شده و ما در این قانون جدید تنها از شورای نگهبان این سوال را پرسیدم که آیا نهادهای انقلابی نیز شامل این قانون می شوند یا خیر.
 
وی تاکید کرد: البته همان هایی که در مجلس هفتم این قانون را تصویب کردند و امسال در مجلس نبودند در سایت های خود با بزرگ نمایی این مطلب، قصد ضربه زدن به مجلس را داشتند.
 
البته شجاعی با رد این موضوع که این کار برای کم اثر کردن موضوع اختلاس بود، تاکید کرد: کسانی که دست به بزرگنمایی زدند با همه و حتی با خودشان نيز مشکل دارند.
 
سوال بعدی که از دو نماینده پرسیده شد در خصوص دخالت برخی از نمایندگان در غزل و نصب مدیران استانی بود که یوسف‌نژاد با بیان اینکه به صلاح نمی‌بینم که نمایندگان در این موضوع دخالت کنند، گفت: گاهی اوقات مسئولین برای گرفتن کمک و حمایت از آن نماینده به توصیه های آنها در خصوص برخی از مدیران عمل می کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه نماینده باید به کار اصلی خود بپردازد، ادامه داد: البه مدیری که شایستگی و صلاحیت داشته باشد، می تواند وارد مجموعه شود.
 
شجاعی نماینده اصولگرای مجلس در این خصوص بيان داشت: در دولت اصلاحات کسی توقع این را نداشت که یک مدیر اصولگرا در دولت اصلاحات حتما باید حضور داشته باشد مگر به تشخیص خود فرد.
 
وی در ادامه با اشاره به اتهاماتی که به او در خصوص دخالت در عزل و نصب ها وارد می کنند، تاکید کرد: وقتی ما به مبانی فکری یک رئیس جمهور رای داده و این نوع فکر را در عرصه مدیریتی می خواهیم، نباید اجازه دهیم که شخصی با مبانی فکری متضاد وارد مجموعه اصولگرایی شود، چنانچه در دولت گذشته هم اینگونه عمل شد.
 
شجاعی افرود: اگر دخالت در عزل و نصب ها به این معنی است، بنده هرگز اجاز نمی دهم یک مدیر اصلاح طلب وارد مجموعه اصولگرایی شود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: البته در دولت احمدی نژاد فضا بسیار باز است و بسیاری از مدیرانی که در حال حاضر مدیريت مي كنند، مبانی فکری رئیس جمهور را قبول ندارند.
 
علی اصغر یوسف‌نژاد در پاسخ به این سوال که دلایل عقب ماندگی استان با وجود تمامی مولفه های زیربنایی توسعه چیست، تصريح كرد: مهم ترین دلیل عقب ماندگی مازندران نبود استراتژی توسعه استان در زمینه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و یا هر مورد دیگری كه محور توسعه استان است.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی اگر این استراتژی هم تبیین شود به دلیل اینکه برخی از مدیران استانی از توانایی مدیریتی برخوردار نیستند و نمی توانند این استراتژی را به پیش ببرند، باز هم با توسعه نیافتگی مواجه می شویم.
 
شجاعی کیاسری در ادامه در پاسخ به این سوال که من هم قبول دارم که در در طول عمر انقلاب مدیرانی سر کار آمدند که از توان مدیریتی لازم برخوردار نبودند، تاکید کرد: همانطور که بارها مقام معظم رهبری در خصوص کارآمدی دولت های نهم و دهم صحبت کردند در اين دولت‌ها بیش از دیگر دولت ها از مدیران کارآمدتر استفاده و تمام ظرفیت برای توسعه کشور به کار گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه بنده نيز مدیر ضعیف را تایید نمی کنم، گفت: ما همواره توصیه می کنیم که در عزل و نصب ها همیشه مبانی فکری دولت و توانمندی ها و شایستگی های افراد حتما لحاظ شود و فکر می کنم که در دولت های نهم و دهم خدمات محسوس تری صورت گرفته است؛ اگر چه به دولت نقد نيز وارد است.
 
یوسف‌نژاد در خصوص جمع بندی عملکرد مجلس هشتم گفت: با توجه به اینکه جزو اقلیت مجلس بوده و نقش کمتری در تصمیم گیری ها داشتیم، به مجلس نمره خوبی نمی‌دهم؛ چرا که اینکه مجلس توقع مردم را برآورده نکرد، مسائل حاشیه در مجلس زیاد بود و در مسائلی مرتبط با مسائل اصلی مردم همچون اشتغالزایی، بیکاری و توسعه ضعیف عمل کرد.
 
وی با بیان مثبت عمل كردن مجلس در مواردي همچون رابطه با انگلستان، افزود: از ظرفیت مجلس به خوبی استفاده نشده؛ اگر در صدد داشتن يك کشور خوب هستيم باید یک مجلس خوب و کارآمد نيز داشته باشیم و لازمه آن هم انتخاب نمایندگان خوب است.
 
شجاعی نیز در پاسخ به این سوال در رد اظهارات یوسف نژاد گفت: بنده مجلس هشتم را کارآمد، مقتدر و مجلسی می دانم که مقام معظم رهبری هم چندین بار از آن دفاع کردند و آخرین مورد آن هم بحث تصویت قانون در خصوص قطع رابطه با انگستان بود که ایشان تاکید داشتند که مجلس هشتم خصوصا در موارد بین المللی با قدرت عمل کرده است.
 
وی با بیان اینکه مجلس هشتم در خصوص دولت هم بسیار خوب عمل کرده است، گفت: مجلس در حالی که تعاملی کامل با دولت داشت در خصوص برخی از تخلفات دولت در اجرای مصوبات کوتاه نیامد و حتی پرونده ها را به مراجع قضایی نيز ارجاع داده است.
 
شجاعی تاکید کرد: بنده در مجموع کارکرد مجلس هشتم را از جهت مصوبات مورد نیاز جامعه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مخصوصا بخش صنعتی كه جزو شاخص های مجلس هشتم بود، خوب و مقتدرانه می دانم.
 
حاشیه های مناظره:
 
همزمان با ورود دو نماینده به داخل سالن یک هیات همراه که ظاهرا از تعداد دانشجویان شرکت کننده در مناظره نيز بیشتر بود وارد سالن شدند.
 
علیرغم اعلام حضور استاندار و فرماندار در این جلسه هیچ یک از مسئولان استانی در این همایش شرکت نکردند. 
 
یکی از موارد قابل توجه این بود که یوسف نژاد به محض وارد شدن به دانشگاه از دفتر انجمن اسلامی دانشگاه بازدید کرد. 
 
از مواردی که توجه همگان را به خود جلب کرد فرار یوسف نژاد از شفاف کردن موضع خود در خصوص فتنه 88 بود که البته پس از پیگیری های خبرنگار ما در راهرو همایش تنها به این نکته اشاره کرد که بنده لفظ فتنه را قبول ندارم و از توضیح در این خصوص اجتناب کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها