کد خبر: ۳۱۳۰۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
جمهوري اسلامي /
عربستان سعودي، طي شش هفته گذشته هر روز و هر شب چندين بار شهرهاي مختلف يمن را بمباران كرد و هزاران نفر از زنان، كودكان و مردان غيرنظامي را به قتل رسانده و چندين هزار نفر را نيز مجروح كرده است.

جمهوري اسلامي در سرمقاله امروز نوشت:

نمايندگان كشورهاي غربي و عربي در شوراي امنيت سازمان ملل، براي جلوگيري از امدادرساني به مردم مظلوم يمن، طرح پيشنهادي روسيه را با اين بهانه كه اين طرح نيازمند بررسي بيشتر است رد كردند.

در طرح روسيه به شوراي امنيت پيشنهاد شده بود با برقراري آتش بس موقت، امكان امدادرساني به مردم يمن كه زير بمباران‌هاي عربستان سعودي در شرايط بحراني قرار دارند فراهم گردد. اين طرح اگر تصويب مي‌شد اين امكان به وجود مي‌آمد كه صليب سرخ جهاني،‌ هلال احمر و دستگاه‌هاي امدادرساني كشورهائي كه داوطلب كمك به مردم يمن هستند بتوانند به ياري محرومان، آوارگان و گرسنگان بشتابند و مشكلات پديد آمده در اثر بمباران‌هاي ظالمانه عربستان را تا حدودي برطرف نمايند.

گزارش سازمان ملل مي‌گويد 12 ميليون نفر در يمن به امدادرساني نيازمند هستند و سيصد هزار نفر نيز از خانه‌هاي خود آواره شده‌اند. براساس همين گزارش، اگر سوخت وارد يمن نشود تا چند روز ديگر اصولاً امدادرساني هم غيرممكن خواهد شد.

عربستان سعودي، طي شش هفته گذشته هر روز و هر شب چندين بار شهرهاي مختلف يمن را بمباران كرد و هزاران نفر از زنان، كودكان و مردان غيرنظامي را به قتل رسانده و چندين هزار نفر را نيز مجروح كرده است. اين بمباران‌ها بر روي زيرساخت‌هاي كشور يمن متمركز بوده و به همين جهت، امكانات كشور را نابود ساخته و مردم را بشدت نيازمند كمك‌هاي خارجي نموده است. جمهوري اسلامي ايران چند بار تلاش كرد از طريق هوا و در قالب هلال احمر كمك‌هاي اوليه را به مردم مظلوم يمن برساند ولي جنگنده‌هاي عربستان مانع شدند و به جاي آن، بمب‌هاي شيميائي و ساير بمب‌هاي ممنوعه را بر سر مردم جنگ زده اين كشور فرو ريختند.

در اين ماجرا، علاوه بر آل سعود كه مرتكب جنايات زيادي عليه مردم يمن شده‌اند، سران بسياري از كشورهاي عربي و غربي و همچنين دبيركل سازمان ملل نيز مقصر هستند، كما اينكه دولت سوريه نيز به خاطر را‌ي ممتنعي كه به قطعنامه دو هفته قبل شوراي امنيت سازمان ملل داد و دست عربستان را براي بمباران يمن باز گذاشت، مقصر است. سران كشورهاي غربي به نمايندگان خود دستور دادند مانع تصويب طرح امدادرساني به مردم يمن شوند تا آل سعود بتوانند به خون ريزي در يمن ادامه دهند. اين،‌ نهايت بي‌وجداني و همراهي با جنايتكاران است. غربي‌ها با فريادهاي بلند، ادعاي حمايت از حقوق بشر سر مي‌دهند ولي آشكارا دروغ مي‌گويند و هميشه و در همه جا از جنايتكاران حمايت مي‌كنند و خود نيز هر جا بتوانند مرتكب بدترين جنايت‌ها عليه بشريت مي‌شوند. كارنامه سياه آمريكا و كشورهاي استعمارگر اروپائي در فلسطين، ويتنام، آمريكاي لاتين، آفريقا، استراليا و هند بهترين شاهد براي اين واقعيت تلخ است. اكنون نيز سران كشورهاي غربي مي‌بينند آل سعود چه جناياتي در يمن مرتكب مي‌شوند و مردم فقير و مظلوم يمن چگونه به خاك و خون كشيده مي‌شوند و در عين حال از تصويب طرح پيشنهادي براي امدادرساني به اين مردم جلوگيري مي‌كنند تا خون‌ريزي بيشتري صورت بگيرد و دژخيمان سعودي با قساوت بيشتر و در فرصت وسيع‌تري هرچه مي‌خواهند جنايت كنند و كشور يمن را به ويرانه‌اي تبديل نمايند.

سران كشورهاي عربي نيز در ماجراي يمن، با آل سعود همدستي مي‌كنند و نه تنها حاضر نيستند مانع جنايات حكام عربستان عليه مردم يمن شوند بلكه به آنها كمك مي‌كنند مرتكب كشتار بيشتر و ويراني‌هاي گسترده‌تر گردند. پرونده سران ارتجاع عرب در سوريه، عراق، لبنان، فلسطين و حتي در مورد مردم خودشان، بسيار سياه و ننگين است. آنها پول‌هاي بادآورده نفتي را كه متعلق به بيت‌المال مسلمين است،‌ به دستور آمريكا و انگليس و فرانسه به بمب و انواع سلاح‌ها تبديل مي‌كنند و آنها را توسط تروريست‌ها و آل سعود كه در راس تروريست‌ها قرار دارند و اخيراً نشان داده‌اند در قساوت همسان صهيونيست‌ها هستند بر سر مردم آزاديخواه كه هيچ جرمي غير از استقلال خواهي ندارند فرو مي‌ريزند. در همين حال، مردم فلسطين زير فشار ظلم صهيونيست‌ها در سخت‌ترين شرايط بسر مي‌برند و از سران عرب استمداد مي‌كنند ولي آنها پول‌هاي خود را به جاي آنكه براي مبارزه عليه رژيم صهيونيستي هزينه كنند، خرج سركوب كردن ملت‌هاي مسلمان منطقه مي‌نمايند.

دبيركل و ساير مسئولان سازمان ملل نيز در ماجراي يمن نشان داده‌اند هيچ خاصيتي غير از هموار ساختن راه جنايتكاران ندارند. دبيركل سازمان ملل از يكطرف مي‌گويد در يمن فاجعه انساني درحال وقوع است و از طرف ديگر در برابر استمرار جنايات آل سعود هيچ اقدامي به عمل نمي‌آورد.
اكنون سئوال اساسي اينست كه آيا دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان هيچ وظيفه‌اي در برابر اينهمه ظلم كه به مردم يمن مي‌شود ندارند؟ وظيفه دفاع از مظلوم چه مي‌شود؟ آيا نبايد به احكام فقهي اسلام كه وظيفه دولت‌هاي اسلامي و ملت‌هاي مسلمان را در برابر ظلم به ويژه ظلم به ملت‌هاي ضعيف و فقير و بي‌پناه كه ماجراي جنگ يمن از مصاديق بارز آنست، عمل شود؟ اكنون ترديدي وجود ندارد كه دولت عربستان، مرتكب «بغي» شده و مسلمانان به حكم قرآن موظف به مقابله با اين دولت باغي تا گردن نهادن به امر خدا هستند. آيا آنها براي اجراي امر خدا اقدام خواهند كرد؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها