کد خبر: ۳۱۳۰۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
منابع بیمارستانی نپال اعلام کردند: 400 نوزاد در روز زمین لرزه مرگبار 7.9 ریشتری نپال که منجر به کشته شدن بیش از شش هزار نفر شد در این کشور متولد شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا؛ تعدادی از زنان باردار نپالی به هنگام زمین لرزه هولناک در کاتماندو نوزادان خود را سقط کرده و یا نارس به دنیا آوردند که حال عده ای از آنها وخیم گزارش شده است.

'سیرجانا گوتام' مادر 18 ساله نپالی که نوزاد دختر خود را به هنگام وقوع زمین لرزه هولناک 7.9 ریشتری شنبه گذشته بدنیا آورده می گوید: به روز وقوع زمین لرزه در منزل در خواب عمیقی فرو رفته بودم که با زمین لرزه از خواب بیدار شدم.

این زن نپالی می گوید: در روز وقوع زمین لرزه یک ساختمان درمقابل چشمان من فرو ریخت و تعدادی از زنان و مردان درخواست کمک می کردند ولی من به علت بی حسی پاهایم قادر به حرکت نبودم و کاری از دستم ساخته نبود.

این زن پس از زمین لرزه به بیمارستان انتقال یافت و نوزاد دختر خود را به دنیا آورد. این جزء 398 نوزادی بود که پس از زمین لرزه کاتماندو به دنیا آمده بود.

تعدادی از مادران باردار نپالی پیش از انتقال به بیمارستان و برخی از آنان نیز در بیمارستان نوزادان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز به همراه نوزاد خود در زیر آوار جان باختند.

به گفته پزشکان در بیمارستان های کاتماندو مادران زیادی بستری شده اند که باردارند و یا کودکان خود را نارس به دنیا آورده اند و این مساله باعث نگرانی پزشکان و خانواده ها شده است.

پدران این نوزادان تنها می توانند دعا کنند که فرزندشان در این شرایط زنده بماند و مادر و فرزند از مرگ نجات یابند.

'دامانگ' یکی دیگر از این مادران می گوید: من در آن هنگام مشغول آشپزی بودم که زمین لرزه شروع شد و خانه بر سرم خراب شد و سپس شوهرم به کمک همسایه ها مرا از زیر آوار نجات دادند.

'سانجیتا باسنت' یکی دیگر از زنان باردار 18 ساله می گوید : پنج روز پس از وقوع زمین لرزه در کاتماندو در چادر بود و سپس به بیمارستان منتقل شد.

او می گوید: خانه ما یک ساختمان قدیمی بود که در زمین لرزه از بین رفت و اکنون دیگر قابل استفاده نیست و ما بی خانمان شده ایم.

'عمار آماتیا' مدیر بیمارستانی در کاتماندو می گوید: در نخستین ساعات پس از وقوع زمین لرزه 26 زن باردار که شرایط خوبی نداشتند به بیمارستان منتقل شدند که ما بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه با گذشت چند روز از زمین لرزه تعداد زیادی از نوزادان اسمی ندارند که ما اسم این نوزادان را زلزله گذاشته ایم.

براساس گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، حدود 126 هزار نفر از زنان باردار در زمین لرزه نپال به اشکال مختلف تحت تاثیر قرار گرفته و یا آسیب دیده اند.

گزارش ها حاکیست : تعداد کشته های زمین لرزه 7.9 ریشتری نپال تاکنون از مرزشش هزار و 600 نفر گذشته و بیش از 10 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

با توجه به حجم گسترده خرابی ها و دورافتاده بودن برخی مناطق زلزله زده، شمار کشته شدگان همچنان در حال افزایش است.

نخست وزیر نپال پیش بینی کرده تعداد کشته های این زمین لرزه دست کم به 10 هزار نفر برسد.

نیروهای امدادی و کمک رسان از کشورهای مختلف همچنان درحال آوار برداری و بیرون آوردن اجساد هستند و این روند احتمالا تا چندین روز و شاید هفته ها ادامه می یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها