کد خبر: ۳۱۳۱۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
هافبک، مدافع موفق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «هر چند دربی حساسیت‌های خاص خودش را دارد اما الان تیم ما جزو سه چهار تیمی است که خوب بازی می‌کند و راحت موقعیت ایجاد می‌کند.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، مهرداد کفشگری بی‌تردید یکی از بی حاشیه ترین های این فصل پرسپولیس بوده و شاید اگر این تیم نتایج بهتری می‌گرفت و موقعیت بهتری در جدول داشت این نمایش‌های کم نقص و موثر از هافبک دفاعی مازندرانی سرخ‌ها بیشتر و بهتر دیده می‌شد.

 

کفشگری بازیکنی موفق، مطیع کادر فنی، دونده و تاثیرگذار است اما هر چه بیشتر می‌دود کمتر دیده می‌شود و هیچ وقت کسی نتوانسته او را مثل یک ستاره ببیند. با این حال همین که مهرداد کارش را بدون اشتباه انجام دهد و مربیان از او راضی باشند برایش اکتفا می‌کند.

 

کفشگری مقابل پیکان یک تجربه متفاوت را پشت سر گذاشت و برای اولین بار در دفاع چپ بازی کرد. هر چند پیکان در فاز حمله توان زیادی نداشت اما مهرداد از این آزمون سربلند بیرون آمد و باعث شد برانکو به خاطر داشتن بازیکنانی که در چند پست توانایی بازی دارند به آینده امیدوار شود.

 

اظهارات کفشگری را در ادامه می خوانید:

 

* مهرداد چه اتفاقی افتاد که در پست دفاع چپ بازی کردی؟

- حقیقتش اینکه بعد از بازی با سایپا و در اولین ترکیبی که آقای برانکو در تمرین چید من هافبک دفاعی بودم و مهدی جعفرپور در دفاع چپ بازی کرد اما بعد از 20-15 دقیقه سرمربی به من گفت برو چپ. البته من از قبل آمادگی ذهنی رفتن به کناره‌های خط دفاع را داشتم. قبل از بازی با سپاهان از آنجایی که محسن بنگر را به خاطر مصدومیت نداشتیم آقای برانکو به من گفته بود اگر دفاع وسط‌هایمان مصدوم شوند خانزاده می‌رود مرکز خط دفاع و تو باید در دفاع راست بازی کنی. این بار سه چهار روز قبل از بازی با پیکان بود که به من گفت برو دفاع چپ و بعد از آن هم با من صحبت کرد که می‌خواهد از من در این پست استفاده کند. من هم دوست ندارم وقتی مربی تازه به تیم آمده و درخواستی از بازیکنش دارد بازیکن نه بگوید. دوست ندارم وقتی مربی به بازیکنش می‌گوید برو دو متر آنطرف‌تر بازی کن به درخواستش جواب منفی دهد چون روی ذهنیت مربی تاثیر منفی می‌گذارد. البته اول که این را شنیدم یک مقدار در دلم نگران شدم اما روی خودم نیاوردم و گفتم مشکلی نیست، بازی می‌کنم. برانکو به من گفت در پست هافبک دفاعی به تو نیاز دارم اما به هیچ کس نمی‌توانم اعتماد کنم. من هم گفتم مشکلی ندارم. می‌دانستم بازی زیاد سنگینی نیست ضمن اینکه برای خودم هم تجربه خواهد شد. خدا را شکر بعد از بازی هم برانکو به شوخی صدایم کرد روبرتو کارلوس و گفت از اینکه بازیکن دو پسته دارد خوشحال است. من هم به شوخی از او خواهش کردم جان بچه‌ات قسم دیگر از من در دفاع چپ بازی نگیر.

 

* بازی در دفاع چپ سخت بود؟

- نمی شود گفت سخت. من به لحاظ بدنی خیلی سر حال بودم. 5-4 بار نفوذ کردم که 3-2 بارش توپ را ریختم روی دروازه و دو بار هم امید خودش نفوذ کرد. می‌دانید که وقتی دفاع راست نفوذ می‌کند دفاع چپ باید در نیمه خودی بماند. گاهی اوقات که توپ وسط زمین بود گیج می‌شدم که باید بروم یا بمانم و از نظر پوزیشن کمی سر درگم می‌شدم اما کلا مشکلی نداشتم. در طول بازی می‌توانستم 15 یا 20 بار نفوذ کنم اما بعد از گل در زمین خودمان ماندم و دفاع کردم.

 

* می‌توانی باز هم دفاع چپ بازی کنی؟

- فکر می‌کنم اگر دو سه بار در این پست بازی کنم پست زیاد سختی هم نباشد. همانطور که گفتم فقط بحث جایگیری‌ها و رفتن و آمدن است که کمی گیجم می‌کند. البته جالب است بدانید برانکو و کادر فنی هیچ صحبتی با من درباره رفتن، ماندن و جمع شدن نکرده بودند اما من همیشه در تمرین‌ها صحبت‌هایی که مربیان با مدافعان کناری می‌کردند را گوش می‌دادم. همیشه وقتی چهار مدافع با دو تا هافبک دفاعی تمرین می‌کنند حرف‌های مربیان با مدافعان کناری را هم گوش می‌دادم و همان‌ها توی ذهنم بود. بالاخره پست هافبک دفاعی هم یک جور مدافع محسوب می‌شود و من هم حرف‌های مربوط به مدافعان را گوش می‌دادم. مسائل مربوط به عقب‌نشینی و جمع شدن از قبل توی ذهنم بود و به کمکم آمد تا مشکلی نداشته باشم.

 

* خوشبختانه اشتباه هم نکردی.

- نه، من در شیفت کردن مشکلی نداشم و مسئولیت‌پذیری‌ام باعث شد که بازیکنان حریف پشت سرم صاحب توپ نشوند. می‌دانستم کی باید جمع شوم و حواسم بود از سمت من پاس عمقی ندهند. طبیعی است که وقتی از جناح مخالف پاس قطری می‌دهند 6-5 ثانیه طول می‌کشد که توپ برسد. نیمه دوم چند بار پاس‌های قطری دادند که من به موقع رسیدم و توپ را گرفتم. فکر می‌کنم اگر یک مقدار با هوش بازی کنی زیاد هم سخت نباشد اما خب طبیعی است که هر بازیکنی در پست خودش بهتر کار می‌کند. من در پست هافبک دفاعی جابه‌جایی‌ها و پوشش‌ها را چشم بسته انجام می‌دهم اما این بازی هم برای من تجربه خوبی شد و خدا را شکر هواداران هم بعد از بازی از نمایش من در این پست راضی بودند. البته وقتی می‌بریم همه چیز خوب است اما در کل بازی در پست جدید برای خودم هم تبدیل به پوئن مثبتی شد.

 

* با اینکه پیکان تیم خوبی نبود اما باز هم سخت بردید. فکر می‌کنم استرس نبردن باعث شده بود اینقدر محتاط باشید.

- بله، باور کنید اگر در نیم فصل دوم ما دو سه تا بازی پشت سر هم برده بودیم و این استرس‌ها نبود الان جزو چهار تیم بالای جدول بودیم. متاسفانه در تیم ما هر وقت که جلو می‌افتادیم این استرس وجود داشت که نکند اشتباه کنیم. همین ترس از اشتباه باعث اشتباه می‌شد همانطور که مقابل سایپا بازی را 2- صفر جلو بودیم اما در بدترین لحظه نیمه نخست گل خوردیم و بعد مساوی شدیم. وقتی این همه مدت نبرده‌ایم استرس بر تیم غلبه می‌کند. استرس سقوط هم به جان بازیکنان افتاده بود. شاید اگر تیمی مثل راه‌آهن باشی استرس سقوط طبیعی باشد اما در تیمی مثل پرسپولیس این استرس بدجوری تیم را به هم می‌ریزد. البته با این برد قول می‌دهم در دو بازی بعد خیلی راحت‌تر بازی کنیم. هر چند دربی حساسیت‌های خاص خودش را دارد اما الان تیم ما جزو سه چهار تیمی است که خوب بازی می‌کند و راحت موقعیت ایجاد می‌کند. اگر بازی پیکان را نمی‌بردیم کارمان خیلی سخت می‌شد اما الان دیگر به چیزی فکر نمی‌کنیم. به نظر من اگر بنیادکار را ببریم و صعود کنیم و بعد دو بازی باقیمانده لیگ را پیروز شویم دیگر هیچ کس یادش نمی‌آید که پرسپولیس در این فصل نتایج بدی گرفته است.

 

* فکر کنم الان رسیدن به رتبه هشتم صبا یا گرفتن سایپا در رتبه هفتم هم شدنی باشد.

- خودم هم که جدول را بعد از بازی می‌دیدم به همین فکر می‌کردم. فکر می‌کنم اگر دو بازی بعدی را ببریم می‌توانیم به رتبه هشتم برسیم. البته سایپا 5 امتیاز بیشتر دارد و باید در دو بازی باقیمانده‌اش یک امتیاز بگیرد و از آنجایی که با استقلال خوزستان و سپاهان بازی دارد بعید نیست. البته ما باید هر دو بازی‌مان را ببریم. فکر می‌کنم اگر این دو بازی را ببریم جایگاه مان زیاد مهم نباشد چرا که سه بازی آخر فصل را با برد تمام کرده‌ایم نتایج مان آبرومندانه‌تر خواهد بود.

 

* بعد از بازی با پیکان همبازیانت از هواداران خواسته‌اند چهارشنبه به ورزشگاه بیایند. درباره بازی با بنیادکار چه صحبتی داری؟

- همه از اهمیت بازی با بنیادکار خبر داریم و طرفداران پرسپولیس هم می‌دانند در این بازی شرایط چقدر فرق می‌کند. ما در بازی با النصر به خاطر حضور هوادارانمان برنده شدیم و 60-50 درصد آن برد با حضور 100 هزار نفری هواداران رقم خورد. ان‌شاء‌ا... که هوادارانمان باز هم به ورزشگاه می‌آیند و از تیم محبوب‌شان حمایت می‌کنند تا به‌عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند و دوباره شخصیت خوبی در فوتبال آسیا پیدا کند.

 

* در آن مسابقه مساوی که به درد شما نمی‌خورد؟

- نه چون ممکن است النصر در عربستان لخویا را شکست دهد و ما حذف شویم. به همین خاطر مقابل بنیادکار تهاجمی بازی خواهیم کرد و برای برد به میدان می‌رویم. اگر بنیادکار را شکست دهیم به احتمال فراوان با السد بازی خواهیم کرد که سطح بازی این تیم به مراتب از الهلال پایین‌تر است. به نظر من اگر صدرنشین شویم می‌توانیم با حذف السد راهی مرحله یک چهارم نهایی شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها