کد خبر: ۳۱۳۲۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
سخنرانی مریم قجر در این همایش که با تبلیغات گسترده منافقین در سایت و شبکه تلویزیونی وابسته به آنها همراه بود در نهایت به یک افتضاح سیاسی تمام عیار برای گروهک و شخص ملکه ترور تبدیل شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین"، چهارشنبه گذشته (9 اردیبهشت) مریم قجر سرکرده گروهک تروریستی منافقین به عنوان شاهد در رابطه با گروه تروریستی داعش از طریق ویدئو کنفرانس در نشست « داعش : تعریف دشمن»  در کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت» کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی کرد.

 اما این دعوت که با تبلیغات گسترده منافقین در سایت و شبکه تلویزیونی وابسته به آنها همراه بود، در نهایت به یک افتضاح سیاسی تمام عیار برای گروهک و شخص مریم قجر تبدیل شد. در ابتدا اعلام این خبر  از سوی  «تد پو» رئیس کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت»، که از حقوق بگیران ثابت گروهک نیز می‌باشد با انتقاد شدید دیگر مدعوین به جلسه استماع کنگره مواجه شد. همچنین با اعلام سخنرانی مریم قجر در این نشست شماری از سناتورها برای دور ماندن از ننگ بدنامی و هم کلام شدن با یک تروریست سرشناس بین المللی از حضور در این نشست انصراف دادند. به این ترتیب، «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه از ارائه شهادت همزمان با مریم رجوی امتناع کرد و «دانیل بنجامین» هماهنگ کننده اسبق امور ضد تروریست در وزارت امور خارجه آمریکا نیز به طور کامل از مشارکت در این جلسه انصراف داد. این دو نفر در گفتگو با پایگاه خبری آلمانتیور گفتند« قصد ندارند با شرکت در جلسه سخنرانی رجوی، تریبونی در اختیار رئیس گروهی که واشنگتن تا سه سال پیش آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود، بگذارند.»


 پایگاه خبری تحلیلی آلمانیتور نیز درباره خود این نشست و حواشی آن نوشت: «به‌ جز تعداد معدودی از نمایندگان که سابقه دریافت پول از منافقین را دارند، سایر حاضرین در نشست از‌ جمله ویلیام کیتینگ که از اعضای ارشد حاضر در جلسه نیز به حساب می‌آمد به طور کلی سخنان مریم رجوی را نادیده گرفته و بدون مطرح کردن هیچ پرسشی از وی، سوالات خود را از سایر شاهدان دعوت شده پرسیدند. دنی دیویس، یکی از نمایندگان جمهوری خواه حاضر در جلسه نیز روش دیگری را برای نشان دادن اعتراض خود به کار گرفت. وی با به چالش کشیدن مریم رجوی از او خواست توضیح دهد چرا آمریکا باید به گروهی اعتماد کند که در اوایل دهه ۸۰ میلادی از ایران طرد شده و در کنار صدام علیه کشورش جنگیده است؟ »
این نماینده کنگره آمریکا در ادامه گفت«طی سی سال گذشته ایالات متحده وارد بن‌بست‌های نظامی و دیپلماتیک متعددی شده که ناشی از حمایت‌های بی‌جا و اشتباه از افراد و سازمان‌هایی است که ادعای محبوبیت اجتماعی می‌کنند و این ادعا در اغلب موارد با مبالغه همراه و حتی ساختگی بوده است.»

شاهدان دیگری نیز برای سخنرانی دعوت شده بودند که اعتقاد داشتند رجوی تلاش داشته بحث را از موضوع اصلی خود که همان مبارزه با داعش بوده، منحرف کند.

لازم به ذکر است که "پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین" هفته گذشته پیش بینی کرده بود که در صورت حضور مریم قجر در این نشست وی «مدعی خواهد شد که داعش دست پرورده ایران است!! و برای مبارزه با داعش باید با ایران مقابله کرد» همین اتفاق هم افتاد و از ابتدا تا انتهای سخنرانی مریم قجر که با اعتراض معدود سناتورهای حاضر در جلسه نیز روبه رو شد، وی مدعی گردید: «این ایران است که داعش را به وجود آورده و باید برای مقابله با داعش باید با ایران مقابله شود.» چنان که گفته شد اظهارات وی به قدری سخیف بود که با اعتراض حاضران مواجه شد و ملکه ترور از این نمایش که احتمالا با صرف هزینه‌های هنگفتی برای وی و گروهک تروریستی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش همراه بوده، رهاوردی به دست نیاورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها