کد خبر: ۳۱۳۲۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
اعتراضات تبعیض نژادی در آمریکا؛
به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» هزاران نفر از ساکنان بالتیمور در ادامه اعتراضات به قتل «فرد گری» جوان ۲۵ ساله سیاه‌پوست و با وجود محدودیت‌هایی از قبیل قانون منع آمد و شد و حضور سنگین نیروهای گارد ملی، در این شهر تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز ، هزاران نفر از ساکنان شهر بالتیمور که در بین آنان از همه سنین و رنگ پوست دیده می‌شدند، در مقابل ساختمان شهرداری تجمع و تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

 

 

 

 

 

در حالی که این شهر در چند روز گذشته صحنه اعتراضات شدید به کشته شدن فردی گری جوان 25 ساله سیاه پوست توسط پلیس و درگیری بین معترضان و نیروهای دولتی بود، تظاهرات عصر روز شنبه(به وقت محلی) تظاهراتی آرام گزارش شده البته برخی خبرها از دستگیری چندین نفر توسط پلیس حکایت دارد.

در خبرها آمده بود در اعتراضات روز جمعه بالتیمور، معترضان ضمن بی توجهی به قانون منع آمد و شد، باز هم در خیابانها تظاهرات کردند؛ اعتراضاتی که حداقل 53 نفر بازداشتی بر جای گذاشت.

 

در اعتراضات روز شنبه ساکنان بالتیمور، هزاران آمریکایی ضمن اعتراض به خشونت پلیس، بدرفتاری و تبعیض آنان ضد سیاه‌پوستان، خواستار پاپان دادن به قانون حکومت نظامی شدند قانونی که طبق گفته پلیس این شهر تا روز یکشنبه همچنان برقرار خواهد بود.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها