کد خبر: ۳۱۳۳۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
ايستگاه فضايي بين‌المللي تا آوريل ۲۰۱۵، به عنوان گرانترين شيء ساخت دست بشر شناخته شده كه نزديك به ۱۶۰ ميليارد دلار تا اين زمان هزينه در بر داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم،‌ ايستگاه فضايي با هزينه 100 ميليارد دلاري آمريكا ساخته شد و اروپا، روسيه، ژاپن و كانادا مابقي هزينه را پرداخت كرده‌اند.

بذر اين دستاورد، در سال 1985 در واكنش به سخنراني رونالد ريگان، رئيس‌جمهور وقت آمريكا در مورد وضعيت كشور در سال 1984 كاشته شد كه در آن، ريگان از ساخت يك ايستگاه فضايي طي يك دهه خبر داده بود.

نزديك به 10 سال بعد، ناسا 8.8 ميليارد دلار صرف طراحي نقشه‌هايي براي يك ايستگاه فضايي آمريكايي كرد، اما توليد آن را آغاز نكرد. در سال 1993 پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، بيل كلينتون توافقنامه‌اي را با روسيه، ژاپن، كانادا و چند كشور اروپايي براي ساخت و سرنشين‌دار كردن ايستگاه فضايي بين‌المللي امضا كرد.

در 30 سال اول پروژه ايستگاه فضايي، ناسا يك بودجه 58.7 ميليارد دلاري را براي اين پروژه صرف كرد. اين سازمان 54 ميليارد دلار ديگر صرف ارسال شاتلهاي فضايي به ايستگاه براي ساخت و نگهداري آن كرد. اين آزمايشگاه مدارگرد از سال 2000 داراي سرنشين بوده و هزينه‌هاي بيشتري را به بودجه كلي اضافه كرد.

تا سال 2015، بودجه نگهداري از ايستگاه فضايي بين‌المللي سالانه سه ميليارد دلار تخمين زده شده و ترديدهاي زيادي را در مورد ادامه‌يافتن مدت اجراي پروژه بوجود آورده است. برخي بحث مي‌كنند كه هزينه‌ها با فرصتهاي تحقيقاتي بالقوه موجود در فضا كه در آنجا، محيط بي‌وزني، انجام دستاوردهاي غيرممكن در زمين را ممكن مي‌سازد، توجيه مي‌شوند. برخي ديگر مدعي هستند كه احتمال نتيجه‌گيري چنين تحقيقاتي با اين هزينه‌هاي بالا بسيار كم است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها