کد خبر: ۳۱۳۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۹ آذر ۱۳۹۰
گنبد امامزاده محمد نوش آباد کاشان که با کاشیهای فیروزه‌ای مزین شده بود پس از چند بار حمله مهاجمان و تخریب این گنبد صفوی اکنون با دیوارهایی بلند محصور شده است.

به گزارش 598 به نقل از مهر، امامزاده محمد نوش آباد از جمله آثار تاریخی دوره صفویه است که در آن آثار ارزشمندی همچون کتیبه دوره صفویه و درب نفیس دوره قاجاریه وجود دارد  و در سال 1382 به شماره 9015 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

بقعه امامزاده بقعه ای مخروطی شکل و دارای سه ایوان جنوبی، شرقی و شمالی است که تا مدتی پیش با کاشی های فیروزه ای تزئین شده بود.

گنبد این امامزاده تنها اثر به جا مانده از دوره صفویه در شهر تاریخی نوش آباد است اما مدتی پیش مهاجمان گنبد آن را تخریب کردند. پیش از این نیز در 12 بهمن سال 88، بخشی از گنبد امامزاده مورد هجوم واقع شد که پرونده آن توسط اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

اما متولیان این امامزاده نیز 75 درصد از بقعه را با هدف توسعه تخریب کردند و دیوارهای ایوان را بسیار بالاتر از ارتفاع مجاز ساخته اند به نحوی که دید بصری گنبد تخریب شده آن، را از بین برده است.

اکنون مدتهاست که عملیات مرمت و توسعه شبستان این امامزاده به حال خود رها شده است، گنبد فیروزه ای آن نیز جای خود را به گنبدی با مصالح ساختمانی داده که هیچ تناسبی با معماری آن ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها