کد خبر: ۳۱۳۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۹ آذر ۱۳۹۰
مسئولان آمریکايي با تاکید بر اینکه ایالات متحده خواهان حذف نیروهای نظامی نیست، آمادگی خود را برای انجام مذاکرات صلح با نیروهای طالبان اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، مسئولان آمریکايي با تاکید بر اینکه ایالات متحده خواهان حذف نیروهای نظامی نیست، آمادگی خود را برای انجام مذاکرات صلح با نیروهای طالبان اعلام کردند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری که دوشنبه در واشنگتن برگزار شد، گفت: ایالات متحده خواهان مذاکره با نیروهای طالبان زیر نظر دولت افغانستان است.

پس از یک دهه جنگ، واشنگتن قصد دارد که به نمایندگان طالبان اجازه دهد که تا پایان سال 2011 در دوحه، پایتخت قطر دفتری باز کرده تا از این طریق فرصت آغاز مذاکرات رسمی صلح با این گروه برای غرب ایجاد شود.

بنا بر خبری که یکشنبه منتشر شد، مقامات آمریکایی مشغول انجام مذاکرات صلح با نمایندگان نیروهای طالبان هستند.

یک مقام ارشد ایالات متحده عنوان کرد: مذاکرات در آستانه اعتماد سازی میان دو طرف است.

بر اساس این گزارش، مقامات ایالات متحده چندین ملاقات را با رابط های طالبان و نمایندگان ملاعمر در آلمان و قطر انجام داده اند.
 
مقامات آمریکا می گویند، حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان را از این مذاکرات مطلع نگه داشته اند و قبل و بعد هر ملاقات، با وی نیز دیدار کرده و آگاهش می سازند.

اين در حالي است كه یک مقام ارشد طالبان دوشنبه برگزاری مذاکرات محرمانه صلح با ایالات متحده را تکذیب کرد.

آمریکا در سال 2001 به بهانه ریشه کنی شبه نظامیان طالبان به افغانستان حمله کرد، اما شکست ایالات متحده در ریشه کنی طالبان، واشنگتن را مجبور کرده که اکنون به برگزاری مذاکرات صلح با این گروه رضایت دهد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها