کد خبر: ۳۱۳۷۸۹
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برای هماهنگی در خصوص نشست ماه مه با اوباما و مذاکره در مورد ایران و یمن، در عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، کاخ سفید اوایل ماه جاری اعلام کرد که اوباما با رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس در 13 مه(23 اردیبهشت) در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

شیخ صباح الخالد الصباح وزیر خارجه کویت به خبرنگاران گفت: در آستانه این دیدار، روسای شورای همکاری خلیج‌فارس با یکدیگر جلسه‌ای در تاریخ 5 مه(15 اردیبهشت) خواهند داشت. این جلسه پس از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورا در روز پنجشنبه 30 آوریل(10اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

گالف نیوز با انتشار این خبر افزود: دیدار رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس با اوباما فرصتی برای مذاکره در خصوص نگرانی‌های اعراب در مورد دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است.

این خبرگزاری می‌افزاید: اعراب دوستان نزدیک آمریکا هستند اما در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، مسئله سوریه و مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی با واشنگتن اختلاف نظر دارند. عربستان ایران را رقیب اصلی خود در منطقه می‌بیند و مدعی است توافق هسته‌ای فشار سیاسی بر این کشور را کاهش خواهد داد و راه را برای دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای باز خواهد کرد.
این درحالیست که ایران همواره اهداف برنامه هسته‌ای خود را صلح آمیز خوانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها