کد خبر: ۳۱۴۳۵
زمان انتشار: ۰۱:۳۵     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
هر دوی جریانات مذکور با افراد مساله دار و زاویه دار با نظام وارد مذاکره شده اند و احتمال قوی می رود که این دو جریان در شهرستانهای تک نماینده به یک اشتراک جدی در لیست ها خواهند رسید و همین امر، زمینه را برای زد و بندهای بعدی در صورت ورود به ساختمان بهارستان بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
به گزارش 598، عصر امروز نوشت: در فضایی که همه احزاب و گروه‌ها برای عقب نماندن از قافله انتخابات به تکاپو افتاده‌اند بدنه جریان موسوم به اصلاحات نیز بر خلاف برخی اظهار نظرهای ضد و نقیض بی‌کار ننشسته‏ و به توصیه سید محمد خاتمی قصد تقویت ستادهای خود در استان ها را دارد.

خبرهای چند روز گذشته حکایت از حضور ۲۶ درصدی اصلاح طلبان در میان افرادی که تاکنون برای شرکت در انتخابات اعلام حضور کرده اند دارد و همه علائم حاکی از آن است که جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات آتی عزمی راسخ دارد .

به نظر می رسد از میان اصلاح طلبان هم جریان نفی کننده انتخابات و هم افرادی که ثبت نام خواهند کرد هر دو زیر لوای سید محمد خاتمی و با جمع شدن زیر چتر بنیاد باران وارد بازی جدید جریان اصلاحات شده اند.

طبق اطلاعات به دست آمده قرار است مسائل مالی را (غ - ک) مفسد اقتصادی معروف برعهده گرفته و هزینه سفر های انتخاباتی اعضای ارشد اصلاح طلبان را نیز تامین خواهد کرد .

محمد خاتمی که این روزها سعی دارد موضعی طرفینی را به خود بگیرد در صدد است طبق یک برنامه مشترک بلیط بخت آزمایی جریان مطبوعش را اینبار از طریق شهرستان های کوچک و با کمک گیری از کانال های استانی خود پیگیری کند. استراتژی زیرکانه ای که نخستین بار از جلسات سری جریان انحرافی به بیرون درز کرد و حال به نظر می رسد اصلاح طلبان نیز چاره را در تاسی به همین تاکتیک ارزیابی می کنند.

در کنار مجمع روحانیون انتظار می‌رود دو تشکل منحله‌ی اصلاح طلبان یعنی «مشارکت» و «سازمان مجاهدین انقلاب» نیز همانند مجمع روحانیون برای پیش برد راهبرد انتخاباتی خاتمی خیز بردارند، البته ناظران سیاسی تردید ندارند که استراتژی بازگشت به صحنه که به ظاهر از سوی خاتمی ابلاغ می‌شود محصول همان اتاق فکر مشترک سران فتنه است.

با توجه به این امر، و نیز با دقت در این نکته که هر دوی جریانات مذکور با افراد مساله دار و زاویه دار با نظام وارد مذاکره شده اند احتمال قوی می رود که این دو جریان در شهرستانهای تک نماینده به یک اشتراک جدی در لیست ها خواهند رسید و همین امر، زمینه را برای زد و بندهای بعدی در صورت ورود به ساختمان بهارستان بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

از سویی به دلیل منزوی شدن دو مدعی رهبری اصلاح طلبان یعنی کروبی و موسوی، خاتمی بیش از همه به هاشمی و نظریات او تکیه دارد که بر اساس اخبار واصله طیف کارگزاران زیاد هم از پیوستن به جریان انحرافی و تشکیل یک ائتلاف گسترده با جریان همفکر خود بدش نمی آید و با این تفاسیر به نظر می رسد در آستانه انتخابات شاهد یک ائتلاف موقت بین انحرافیون و اصلاح طلبان باشیم تا با تحقق ورود چراغ خاموش این دو طیف به مجلس برنامه ای پیاده شود که حاصل ماهها برنامه ریزی اتاق فکر جریان برانداز است .

انحرافیون و اصلاح طلبان قصد دارند به محض ورود به بهارستان با جدا شدن مصلحتی به مصابه دو لبه یک قیچی برای منزوی کردن اصولگرایان و اختلال در روند تصمیم گیری این فراکسیون اساسی در مجلس ایجاد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها