کد خبر: ۳۱۴۳۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2015، تیم فوتبال پرسپولیس با ثبت رکورد بیشترین تماشاگر در دو بازی خانگی از نظر فنی هم بهترین عملکرد را در میان نمایندگان ایران داشت تا همه را شگفت زده کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، از جمع چهار تیم ایرانی حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس و نفت مجوز صعود به مرحله حذفی را با ثبت عنوان دومی گروه‌هایA و B به‌دست آوردند. در مقابل فولاد قهرمان سیزدهمین دوره لیگ‌برتر ایران با سوم شدن در گروهC حذف شد. درست مثل تراکتورسازی که مانند لیگ قبل چهارم شد تا بازهم حضور در مرحله دوم رقابت‌های آسیایی را تجربه نکند.

قرمزپوشان سرآمد تیم‌های ایرانی

کمتر هواداری از جمع قرمزها پیش‌بینی می‌کرد پرسپولیس گرفتار در بحران‌های مدیریتی و حاشیه‌های رنگارنگ از گروهA مسابقات آسیایی سربلند بیرون بیاید. قرمزها اگرچه که دو شکست 3 بر صفر را برابر لخویا و النصر در قطر عربستان تجربه کردند اما چهار پیروزی ارزشمند آنها مقابل بنیادکار(2)، لخویا و النصر(در تهران) سبب شد تا با تفاضل گل(صفر) و 12 امتیاز بعد از لخویا تیم دوم گروه A لقب بگیرند و حریف الهلال در مرحله حذفی شوند. پرسپولیس در جدول مستقل تیم‌های ایرانی لیگ جاری قهرمانان آسیا بالاتر از نفت 8 امتیازی ایستاده است.

پرسپولیس چگونه سرآمد تیم‌های ایرانی شد؟ +جدول

7 گل قرمز و هت‌تریک نوری

پرسپولیس برای صعود به مرحله دوم هفت گل زد در حالی که تمام این گل‌ها نقش مستقیم در دوم شدن قرمزها داشت. قرمزها که فقط در دو دیدار خارج از خانه خود مقابل لخویا و النصر گل نزدند با محمد نوری(3)، محسن بنگر، هادی نوروزی، مهدی طارمی و دژوربایف(بازیکن بنیادکار) برابر رقبای خود به گل رسیدند.

این در شرایطی بود که هر سه گل کاپیتان قرمزها- محمد نوری- از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

پرسپولیس یک گل خاطره‌انگیز هم از روی نقطه پنالتی با مهدی طارمی وارد دروازه النصر عربستان کرد تا در این بخش به عدد چهار برسد.

مطهری 2 گل زد، مبعلی 2 پاس گل داد

به گزارش مشرق، نفت علیرضا منصوریان اگرچه در گام آخر با سه گل مغلوب میزبانش العین شد اما با ثبت دو پیروزی مقابل الشباب در دو بازی رفت و برگشت و دو تساوی مقابل پاختاکور و العین جواز صعود از گروه B را گرفت.

پرسپولیس چگونه سرآمد تیم‌های ایرانی شد؟ +جدول

برای نفت در مرحله گروهی امیرارسلان مطهری دو گل به ثمر رساند و غلامرضا رضایی، وحید امیری، رضا علیاری، علی قربانی، سیامک کوروشی و پادوانی برزیلی مردان یک‌گله بودند. در این بین ایمان مبعلی در دیدار با پاختاکور و الشباب دو پاس گل داد.

البته در جمع نفتی‌ها کمال کامیابی‌نیا، حمدی‌نژاد و پادوانی(مقابل الشباب) دیگر پاسورهای موفق پس از مبعلی به شمار رفتند.

حذف فولاد با بهترین دفاع و بدترین حمله

فولاد- قهرمان فصل قبل فوتبال ما- در ابتدای لیگ جاری چند مهره کارسازش را از دست داد تا هوادارانش انتظار چندانی از تیم جوان‌شده اسکوچیچ نداشته باشند. با تمام این اوصاف کسب تنها یک پیروزی نمی‌توانست جنوبی‌ها را راضی نگه دارد.

پرسپولیس چگونه سرآمد تیم‌های ایرانی شد؟ +جدول

شاید مشکل بزرگ تیم دراگان اسکوچیچ گل نزدن بود. این تیم در گروه C فقط دو بار با مهرداد جماعتی(برابر لکوموتیو در بازی رفت) و جهان‌تیغ(برابر لکوموتیو در بازی برگشت) به گل رسید. تیمی که در چهار دیدار دیگرش موفق به گلزنی نشده بود فقط چهار گل خورد تا از این لحاظ بهترین آمار را میان تیم‌های ایرانی داشته باشد.

تراکتور با آمار بدِ گل خورده آخر شد

توقع نمی‌رفت تراکتورسازی در گروهD مسابقات آخر شود. تبریزی‌ها برخلاف فولاد چندان مشکل گلزنی نداشتند و برعکس به لیگ جاری قهرمانان آسیا پنج نفر را معرفی کردند.

تیمی که فقط یک‌بار رنگ پیروزی را مقابل الاهلی عربستان دید، چهار مرتبه مقابل رقبایش شکست خورد و البته دو باخت تیم تونی برابر نسف‌قارشی به ثبت رسید و این چندان قابل قبول به نظر نمی‌رسید. برای تراکتورسازی ادینهوی برزیلی دو گل(برابر الاهلی و نسف) به ثمر رساند.

پرسپولیس چگونه سرآمد تیم‌های ایرانی شد؟ +جدول

ضمن اینکه تک‌گله‌های این تیم فرشاد احمدزاده، مهدی کیانی، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی و مهرداد بایرامی بودند. تراکتورسازان در مقابل 11گل از رقبایشان در شش دیدار خوردند و این برای حامد لک گلر تبریزی‌ها و خط دفاع تیمی که مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر است اصلا آمار خوبی نیست.

جدول مستقل رده‌بندی 4تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

تیم

گروه

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

جایگاه در گروه

پرسپولیس

A

4

-

2

7

7

-

12

دوم

نفت

B

2

2

2

8

8

-

8

دوم

فولاد

C

1

3

2

2

4

2-

6

سوم

تراکتورسازی

D

1

1

4

7

11

4-

4

چهارم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها