کد خبر: ۳۱۴۴۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت/ عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روند مذاکرات هسته‌اي، در خصوص پروتکل الحاقي گفت: اگر اجراي پروتکل الحاقي الزام آور باشد بايد به تاييد مجلس برسد.
نوذر شفيعي توضيح داد: الزام آور شدن پروتکل الحاقي نياز به تاييد مجلس دارد اما اگر اجراي آن داوطلبانه باشد يعني در اين مورد دولت با مجلس به تفاهم رسيده است.

نماينده ممسني در ادامه به نحوه بازرسي هاي آژانس از مراکز هسته‌اي ايران اشاره کرد و توضيح داد: نحوه بازرسي از مذاکر هسته‌اي ايران با پذيرش پروتکل الحاقي مشخص مي‌شود. بر اين اساس با مشخص شدن محل‌هايي از سوي سازمان آژانس انرژي اتمي، ايران بازرسي‌هاي سرزده را مي‌پذيرد.

وي همچنين عنوان کرد: با اين حال طبق ماده 10، ان. پي. تي، اگر دولتي تشخيص دهد که بازديدهاي سرزده مصلحت کشور با به خط مي اندازد مي‌تواند از آژانس خارج شود.

به گفته اين نماينده، آژانس انرژي اتمي نمي‌تواند هر جايي را که مي‌خواهد سرکشي کند.

شفيعي توضيح داد:عدم بازديد از مراکز نظامي و مراکزي که کاربردهاي دو منظوره دارد، براي آژانس کاملا مشخص است، پس بيشتر فوريت زمان در پروتکل الحاقي اهميت دارد.

وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران بر اساس قوانين خود مي‌تواند پروتکل الحاقي را در صورتي که با مصلحت ملي مغاير نباشد به صورت داوطلبانه بپذيرد، گفت: تاکنون اجراي داوطلبانه آن را هم پذيرفته‌ايم و اين داوطلبانه هم بستگي به مجموعه کل توافق دارد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به حواشي اخير در روند مذاکرات و رفتارهاي دوگانه طرفين مذاکره کننده، عنوان کرد: اگر در فعاليت‌هاي هسته‌اي ما تشکيک حاصل شود نه تنها پروتکل الحاقي بلکه هيچ کدام از اين مواد براي ما قابل قبول نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها