کد خبر: ۳۱۴۶۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
باشگاه خبرنگاران/ محمد کي‌پور متخصص اپتومتريست گفت: پيدايش پف زير چشم با عوامل متفاوتي مرتبط است اما عموما عامل وراثت و افزايش سن در بروز پف زير چشم نقش تعيين کننده‌اي دارد و کاهش ميزان آن در اين وضعيت دشوارتر است.

وي بيان کرد: تضعيف عضلات پلک تجمع و آب و چربي در اطراف پلک‌ها به ايجاد پف زير چشم مي‌انجامد و با افزايش جريان خون در ناحيه پيرامون چشم مي‌توان آن را تا حد زيادي کنترل کرد.

کي‌پور عنوان کرد: گاهي پف زير چشم از پيامد برخي اختلال‌هاي چشم يا سينوزيت‌ است يا برخي بيماري‌هاي کليوي قلبي و پوستي در ايجاد آن دلالت دارند. پلک نزدن در حين خواب از دلايل ايجاد پف زير چشم در صبحگاه است که به صورت طبيعي اتفاق مي‌افتد و پس از بيدار شدن به تدريج بر طرف مي‌شود. برخي آلرژي‌هاي غذايي نيز به ايجاد حالت پف و تورم اطراف چشم‌ها منجر مي‌شوند که درمان آلرژي دراصلاح اين وضعيت موثر است.

اين متخصص اضافه کرد : معمولا کم‌خوابي يا پرخوابي هر دو به ايجاد پف زير چشم منجر مي‌شود مالش چشم‌ها و گريه کردن نيز چنين پيامدي در بر دارد. داشتن خواب کافي و منظم و انجام ورزش روزانه و محدود کردن مصرف نمک در رژيم غذايي و پرهيز از استرس از ايجاد پف زير چشم به ميزان چشم‌گيري پيشگيري مي‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها