کد خبر: ۳۱۴۶۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ در جريان تظاهرات گسترده گروه هاي مدني عليه حزب محافظه کار و برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت ديويد کامرون در عصر روز شنبه در برابر 'داونينگ استريت '( مقر نخست وزيري ) در لندن که همراه با درگيري با نيروهاي پليس بود، حداقل 17 نفر دستگير شدند.

تظاهرات برنامه ريزي نشده صدها تن از مخالفان برنامه هاي رياضت اقتصادي در قلب لندن و در نزديکي پارلمان انگليس، يک روز بعد از اعلام پيروزي قاطع حزب محافظه کار در انتخابات پارلماني روز پنجشنبه صورت مي گيرد.

افراد تظاهرکننده در شعارهاي خود مخالفت خود را با انتخاب مجدد ديويد کامرون نخست وزير انگليس از حزب محافظه کار اعلام کردند.

در اين حرکت اعتراضي، تظاهرکنندگان ضمن در دست داشتن پلاکاردهايي که بر روي برخي از آنها نوشته شده بود' محافظه کاران بيرون بروند'، شعارهايي عليه حزب محافظه کار و ديويد کامرون نخست وزير انگليس سر مي دادند.

تظاهرکنندگان همچنين اقدام به پرتاب بطري، قوطي و بمب هاي دود زا به سوي پليس ضد شورش در نزديکي داونينگ استريت ( شماره ده ) کردند.

افراد معترض ابتدا در برابر دفتر حزب محافظه کار تجمع کردند سپس بعد به سوي ساختمان نخست وزير انگليس حرکت کردند

پليس انگليس براي کنترل تظاهرکنندگان خشمگين، ضمن به خيابان آوردن دهها تن از نيروهاي ضد شورش مجهز به باتوم، اقدام به دستگيري گسترده افراد تظاهر کننده کرد.

پليس لندن شامگاه شنبه اعلام کرد که در جريان تظاهرات عصر روز شنبه که همراه با درگيري با نيروهاي پليس ضد شورش بود، ضمن دستگيري 17نفر، چهار مامور پليس به صورت سطحي زخمي شده اند.

پليس انگليس، در بيانيه اي گفت که دستگيري افراد شده به دليل جرايم مختلف از جمله اعمال خشونت آميز ، بي نظمي و صدمه وارد کردن به نيروهاي پليس صورت گرفته است.

در اين بيانيه همچنين پليس انگليس عنوان کرد در حال تحقيق براي يافتن مسببان شعارنويسي با اسپري بر روي بناي يادبود زنان جنگ جهاني دوم است که حاوي دشنامي تحت عنوان 'محافظه کاران فرومايه' است.

تاکنون گزارشي در مورد زخمي شدن افراد تظاهر کننده در اين حرکت اعتراضي انتخاباتي منتشر نشده است.

در همين حال يک سخنگوي نخست وزيري انگليس شامگاه شنبه در واکنش به تظاهرات ياد شده، گفت شعار نويسي بر روي بناي يادبود زنان جنگ جهاني دوم اهانت به سربازان و ايثارگران اين کشور بوده و با توجه به روزهايي که جشن هاي بزرگداشت هفتادمين سالگرد پيروزي متفقين در جنگ جهاني، در کشورهاي غربي در حال برگزاري مي باشد، غيرقابل قبول است.

براساس گزارش شبکه اسکاي نيوز، همزمان با تظاهرات لندن، در شهر کارديف، واقع در ولز، نيز در حدود 200 معترض با برپايي تظاهراتي عليه سياست هاي رياضتي دولت کامرون شعار دادند.

حزب محافظه کار به رهبري ديويد کامرون در انتخابات پارلماني انگليس که روز پنجشنبه برگزار شد توانست با کسب اکثريت قاطع مجلس عوام ، به پيروز شگفت آوري دست يابد و به سکان داري دولت براي پنج سال ديگر ادامه دهد.

اين براي اولين بار در 23 سال گذشته است که محافظه کاران موفق مي شوند اکثريت مطلق را در مجلس عوام انگليس به دست آورند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها