کد خبر: ۳۱۵۰۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
فارس/ عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در مجلس کليد خورده است و به نظر مي‌رسد استيضاح راي مي‌آورد.

حجت‌الاسلام ميرقسمت موسوي اظهار کرد: طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در مجلس با امضاي جمعي از نمايندگان کليد خورده است و با اين شرايطي که در جامعه و بين معلمان و اصرار برخي از نمايندگان مجلس وجود دارد به نظر مي‌رسد استيضاح راي مي‌آورد.
وي گفت: به نظر مي‌رسد با توجه به مشکلاتي که در آموزش و پرورش وجود دارد برخي از نمايندگان از توضيحات وزير قانع نشوند و با استيضاح وزير موافقت کرده و خواستار برکناري او باشند.

نماينده مردم گرمي در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مشکلاتي که در آموزش و پرورش وجود دارد البته به شخص وزير برنمي‌گردد بلکه مشکل و ايراد در سيستم آموزش و پرورش است و بايد اين سيستم اصلاح شود.

موسوي تصريح کرد: وزير نمي‌تواند يکجا و کليه معوقات سال‌هاي گذشته معلمان را پرداخت کند بلکه نياز به هماهنگي بيشتر با دولت است که البته دولت نيز قول داده بخش عظيمي از اين مطالبات را پرداخت کند.

وي ضرورت حمايت دولت را از وزير آموزش و پرورش در تامين اعتبار مورد نياز يادآور شد و ادامه داد: مجلس نيز اصرار دارد تا وضعيت معيشتي معلمان ارتقا يابد که البته اگر استيضاحي نيز انجام شود بايد وزير پاسخگو باشد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بنده جزو استيضاح‌کنندگان نيستم و بر اين باورم که در روزهاي پاياني سال تحصيلي منطقي و درست نيست که وزير آموزش و پرورش به دنبال استيضاح کنار برود ولي بايد منتظر ماند تا راي اکثريت نمايندگان را در اين زمينه مشاهده کرد تا سرانجام اين استيضاح مشخص شود.

موسوي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: نظام رتبه‌بندي هيچ ربطي به افزايش حقوق معلم ندارد بلکه هدف اصلي ارتقاي شان و جايگاه معلمان در جامعه است.

وي با انتقاد از دولت که با گذشت سال‌ها لايحه نظام رتبه‌بندي را تحويل مجلس نداده است، گفت: مجلس به عنوان مدافع حق و حقوق معلمان از شهريور سال گذشته منتظر اين لايحه است تا در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بررسي شود اما دولت در اين زمينه هيچ حرکتي را انجام نداده است.

اين نماينده مجلس افزود: جاي تاسف است که هنوز اين لايحه به مجلس نيامده ولي انتظار مي‌رود تا مهر ماه امسال با تصويب نظام رتبه‌بندي زمينه اجرايي آن فراهم آيد.

موسوي در مورد ضرورت تصويب اين لايحه در مجلس گفت: دولت و آموزش و پرورش بدون مصوبه مجلس نمي‌تواند نظام رتبه‌بندي را اجرا کند چرا که اگر قرار است اين طرح به يک قانون مدون تبديل شود نياز به مصوبه مجلس دارد.

وي در پايان گفت‌وگوي خود با خبرنگار فارس در اردبيل عنوان کرد: قطعا مجلس نيز مدافع جايگاه و منزلت معلمان است و در اين زمينه پيشقدم بوده و آمادگي دارد تا هر چه سريع‌تر لايحه نظام رتبه‌بندي معلمان را که بيشتر در آن منزلت و جايگاه معلمان و فرهنگيان مدنظر است تصويب کرده و براي اجرا در اختيار دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها