کد خبر: ۳۱۵۲۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: استاني شدن انتخابات ارتباط مردم با دولت را قطع مي کند.

نادر قاضي پور افزود: با استاني شدن انتخابات نخبگان و صاحبان توان و دانش به دليل نداشتن سرمايه کنار گذاشته شده و در عوض افرادي که به کانون هاي ثروت متصل هستند به ميدان آمده و راهي مجلس مي شوند.

وي اظهار کرد: با استاني شدن انتخابات هزينه هاي انتخاباتي بالا رفته و عرصه براي صاحبان ثروت هاي هنگفت فراهم و افراد ناتوان پيروز ميدان مي شوند.

نماينده مردم اروميه در خانه ملت با بيان اينکه نماينده هر شهر وظيفه رسيدگي به مشکلات مردم شهرستان خود را دارد، گفت: با استاني شدن انتخابات مردم هرگز نخواهند توانست مشکلات خود را با نمايندگان مطرح کنند و اين مغاير با رسالت يک نماينده است.

قاضي پور با بيان اينکه بنده از مخالفان اين طرح هستم،افزود: دولت نيز اين طرح را قبول ندارد و آن را رد کرده است.

اين نماينده مجلس معايب اين طرح را بيشتر از محاسن آن دانست و افزود: در اين طرح تعداد نمايندگان استان ثابت بوده و 15 درصد راي موافق هر نماينده از شهر حوزه انتخابيه خود بوده و 85 درصد آرا از ديگر شهرهاي استان خواهد بود.

قاضي پور اظهار کرد: با استاني شدن انتخابات حضور مردم در انتخابات کاهش مي يابد و اين کاهش کاملا مغاير با قانون اساسي است.

طرح استاني شدن انتخابات از مجلس پنجم در سال 86 آغاز شده و تاکنون نيز ادامه دارد.

کليات طرح استاني شدن انتخابات مجلس، دوم ارديبهشت ماه جاري در جلسه علني مجلس با 149 راي موافق، 69 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 233 نماينده حاضر در مجلس به تصويب رسيد.

اين طرح داراي موافقان و مخالفاني است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها