کد خبر: ۳۱۵۳۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با اعلام سفرش به دمشق درباره اوضاع کنوني در يمن عنوان کرد: در حال برنامه‌ريزي براي احداث بيمارستان صحرايي در صنعا و صعده و همچنين ارسال کمک‌هاي بشردوستانه به مردم يمن از طريق جيبوتي هستيم.

علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دقايقي قبل با حضور در بيمارستان از علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي که تحت عمل جراحي قرار گرفته، عيادت کرد.

وي پس از عيادت از صالحي در جمع خبرنگاران گفت: شرايط آقاي صالحي خوب است و ديدار صميمانه‌اي با وي داشتم. عارضه کوچکي براي آقاي صالحي رخ داده که الحمدالله به خير گذشته است.

علاءالدين بروجردي با اشاره به سفرش به سوريه گفت: اين موضوع را با آقاي صالحي در ميان گذاشتم و رئيس سازمان انرژي اتمي با نشاط و سر حال به من اعلام کرد که سلام من را هم به بشار اسد برسانيد.

وي درباره حمايت ايران از بشار اسد نيز افزود: سياست ايران حمايت از اسد در سوريه است. سوريه در حال مبارزه با تروريست‌هايي است که از حمايت آمريکا، فرانسه، انگليس و برخي همپيمانان منطقه‌اي برخوردارند و اقدامات آنها موجب خسارت‌ها و کشتارهاي زيادي شده است.

بروجردي ابراز اميدواري کرد که شر تروريست‌ها از سر ملت سوريه رفع شود.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به سؤالي درباره دعوت از ايران براي شرکت در اجلاس ژنو سه درباره سوريه عنوان کرد: دعوت جداگانه‌اي از ايران انجام شده و ما براي برقراري صلح در سوريه نقش خود را ايفا خواهيم کرد.

*طرح سه فوريتي نمايندگان مجلس

بروجردي در پاسخ به سؤالي درباره طرح سه فوريتي نمايندگان مجلس براي توقف مذاکرات هسته‌اي تا قطع تهديدات آمريکا گفت: اين موضوع به مرحله طرح نرسيد.

وي در توضيح بيشتر افزود: در اسفند ماه سال گذشته طرحي در مجلس فوريت آن تصويب شد که در صورتي که طرف مقابل به تعهدات خود مبني بر لغو تحريم‌ها پايبند نباشد اقدامات لازم در اين خصوص انجام شود و اين طرح همچنان فعال است. ضمن اينکه در هفته آينده نيز در کميسيون امنيت ملي اين موضوع را بررسي خواهيم کرد.

*دبه درآوردن طرف مقابل

نماينده بروجرد در مجلس در خصوص اظهارات اخير صالحي در مورد دبه در آوردن طرف مقابل در مذاکرات هسته‌اي گفت: اين حرف درست است و آمريکايي‌ها دبه درآورده‌اند و آنها با فشار صهيونيست‌ها و همچنين لابي برخي کشورهاي منطقه از اظهارات خود عقب‌نشيني کرده‌اند.

وي تصريح کرد: اگر آنها قاعده بازي را برهم بزنند، قاعده همه چيز بر هم خواهد خورد.

*ارسال کمک‌هاي بشردوستانه به يمن

بروجردي در پاسخ به اعزام کشتي حامل کمک‌هاي بشردوستانه براي مردم يمن نيز گفت: کاروان کشتي کمک‌هاي ايران براي مردم يمن عازم شده و تلاش داريم با امکانات برخي کشورهاي همجوار يمن، از طريق ترابري و باربري اين کمک‌ها را به مردم يمن برسانيم.

وي در مورد بحران کنوني در يمن نيز اظهار داشت: عربستان قطعا بازنده اين بازي خواهد بود و مردم يمن با صبر خود برنده اين جريان خواهند بود.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس درباره ارسال کمک‌هاي بشردوستانه ايران به يمن از طريق کشورهاي همسايه يمن افزود: نزديک‌ترين مکان به يمن کشور جيبوتي است و سعي داريم از طريق اين کشور کمک‌هاي بشردوستانه را به يمن ارسال کنيم.

نماينده بروجرد اظهار داشت: ايران براي احداث چندين بيمارستان صحرايي در صنعا و صعده در يمن برنامه‌ريزي کرده و اقدامات اوليه آن نيز انجام شده است.

بروجردي درباره احتمال برقراري آتش بس در يمن نيز گفت: اين احتمال بسيار بالاست، چرا که سعودي‌ها به شدت از اقدام خود پشيمان هستند و اين احتمال وجود دارد.

علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ديشب به دليل عارضه پوليپ روده در يکي از بيمارستان‌هاي تهران بستري و تحت دو عمل جراحي قرار گرفت و در حال حاضر وضعيت جسماني آن رضايتبخش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها