کد خبر: ۳۱۵۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۰۱ دی ۱۳۹۰
شاهکار رسانه ملی در شب یلدا:
می گویند وقتی به کسی اهانتی کردی و می خواهی از او عذرخواهی کنی، در یک موقعی این کار را بکن که همه حضور داشته باشند تا قشنگ روشن شود که تو پشیمانی. دیشب، شب یلدا، شبی که بسیاری از مردم کشور حداقل تا پاسی از شب بیدارند و پای تلویزیون، رسانه ملی آشا محرابی، بازیگری که در فیلم «تهران من حراج»، فیلمی که علیه قوانین بازدارنده ی فساد جنسی ساخته شده بود ایفای نقش کرده بود، با حضور او در فیلمی مذهبی و در یک نقش مقدس، مراتب عذرخواهی خود را با صدای بلند از او که مدت محدودی ممنوع التصویر شده بود را ابراز کرد.

سرویس نقدرسانه پایگاه 598/ می گویند وقتی به کسی اهانتی کردی و می خواهی از او عذرخواهی کنی، در یک موقعی این کار را بکن که همه حضور داشته باشند تا قشنگ روشن شود که تو پشیمانی. دیشب، شب یلدا، شبی که بسیاری از مردم کشور حداقل تا پاسی از شب بیدارند و پای تلویزیون، رسانه ملی آشا محرابی، بازیگری که در فیلم «تهران من حراج»، فیلمی که علیه قوانین بازدارنده ی فساد جنسی ساخته شده بود ایفای نقش کرده بود، با حضور او در فیلمی مذهبی و در یک نقش مقدس، مراتب عذرخواهی خود را با صدای بلند از او که مدت محدودی ممنوع التصویر شده بود را ابراز کرد.

در «تهران من حراج»، آشا محرابی نقش دختری را داشت که توسط نیروهای انتظامی کشور، که به مانند سگ نشان داده شده بودند، از یک پارتی مشروب و بزن برقص بازداشت شد و حد خورد. دیشب حداقل در همان چند ثانیه ای که من دیدم، نقش زنی پاک و معصوم را داشت که آدرس امام زاده صالح را می پرسید...

بگذارید بجای انقلابی گری بیهوده، کمی از طرف مسئولین و مدیران صدا و سیما به این حرف های مزخرف پاسخ دهم: «آقا چرا شلوغش می کنید؟ خب حالا در یک فیلم بازی کرده، بی حجاب که نبوده، خلاف شرع که نکرده. اگر بخواهیم به حرف امثال شما گوش کنیم، تمام بازیگران و فیلم سازان این مملکت را فراری دادیم. اصلاً مگر چه اشکالی دارد؟ شما دارید متحجرانه برخورد می کنید».

حرف حساب می گویند و حرف حساب جواب ندارد. انسان موقعی با کسی بحث می کند، که حداقل کمترین قرابت فکری با او داشته باشد. ما اصلاً مخاطب حرف هم نیستیم، دغدغه مان یکی نیست، ارزش هایمان یکی نیست. یک بار به یکی از مجریان برنامه های کودک با کلی احتیاط گفتیم اگر اجازه بدهید، یک نقد کوچک بکنیم و آن اینکه در برنامه تان از موسیقی زیاد استفاده می کنید. او چه جواب ما را بدهد؟ بنده ی خدا از سر ادب نشست و کمی ما بدبخت ها را آرام کرد.

ما مذهبی ها و خصوصاً قمی ها، همینطور که در جزیره ثباتمان، در قم داریم زندگی می کنیم، همه زن ها چادری اند، جو اخلاقی است، ایام عزا شهر در غم است و...، خبر نداریم که لحظه به لحظه، تهران دارد اصلاً تبدیل به شهری از یک کشور دیگر می شود. دیگر مسئولین کشور، حرف ما را اصلاً متوجه نمی شوند، وقتی ایراد دینی می گیریم، واقعاً نمی توانند درک کنند که از چه چیزی عصبانی شدیم؟

اگر مودب باشند، با آرامش با ما برخورد می کنند و سعی می کنند یا با بی محلی یا کشیدن دست نوازش بر سرمان، آراممان کنند و اگر جسور باشند، سفت جلوی ما می ایستند و به تحجر و دین زدگی محکوممان می کنند. ما دیگر با هم هم زبان نیستیم، دغدغه هایمان یکی نیست، تمام دغدغه ی کمرشکن آنها معیشت مادی مردم و تمام دغدغه ی اعصاب خورد کن ما، دین مردم است و لذا حرفی برای گفتن با هم نداریم. باور کنید، باور کنید مسئولین متوجه نمی شوند ما چه می گوییم، این را باور کنید. نه اینکه انسان های خائن یا حتی بدی باشند، جداً علت عصبانیت ما را متوجه نمی شوند. جداً آنها تجلیل شجریان در تلویزیون، حضور آشا محرابی، حضور میترا حجار ووو را اصلاً مشکلی نمی بینند، اصلاً.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۷
۲۶
بزودي اين خانم راهم بدون حاب دريكي از ماهواره هاي خارچي خواهيم ديد
پاسخ
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۹
۱۲
چی بگم ؟ خسته شدیم از این همه ... اقایان خدا بداد ما برسه.
پاسخ
بچه شهید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲۷
۱۱
در این مملکت همه آزاد الا حزب الله
هرکی هر کاری که می خواهد می کنه و بر میگرده میلیونی از این صدا و سیما پول میگیره اون وقت نیروی انتظامی موتور گیری می زاره و قانون را تا تهش اجرا می کنه البته فقط واسه موتور سوارا و بدبخت و بیچاره ها
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۳
۹
تهران من حراج چیه؟
پاسخ
MHK
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
یه فیلمه فقط از اون قشنگاش !!!!؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
الکی اسمش گنده شده حتی از مخالف های نظام هم که پرسیدم همه گفتن نه داستان داره نه کارگردانی فقطسیاه نماییه
دوست آشا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۳
۳
آشا محرابی: من و این همه خوشبختی محاله محاله محاله ....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲
۹
آیا این یعنی چند جهانی شدن در ایران اتفاق افتاده است؟ آیا این یعنی 72 تن هایی به قتلگاه می روند و عده ای حتی تکان هم نمی خورند؟ آیا این یعنی جامعه ما با یک جنگ درونی مواجه است؟ یا اینکه این جنگ بیرونی است؟
پاسخ
عمارنامه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲
۱۲
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/6170
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۳
۱۶
مادرجان! وقتی جسدم را آوردند اگر سرداشتم صورتم را ببوس و اگر نداشتم خدا را شكر كن و آنرا به قيامت موكول ساز+تصاویر
http://www.razmandeshomal.ir/showpost.asp?id=3097
پاسخ
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
چرا علکی منفی میدین من رفتم ادرسو دیدم وصیت نامه یه شهیده .
فکر کنم کسی که این نظر رو گذاشته می خواسته درباه ی خون شهدا وضع کشور بیگه
لطفا دقت کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۴
۹
به كسي كه واقعيتهاي جامعه را نشان مردم و مسئولان ميده جاي تشكر داره . اسكول
پاسخ
فاطمه محرابی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲۴
۴
نویسنده عزیز و دوست گرامی مشکل شما این است که اصلا لحن نوشتن نمی دانید و با اظهار مداوم ما مذهبی ها...!!! بدتر خودتان را منفور می کنید. مومن واقعی انقدر دم از آگاهی و منم منم نمی زند، در ضمن لحن گفتار او دلنشن است، آنچه شما گفته اید بسیار متین و موثق، ولی چون بلد نیستید بنویسید بدتر خود را منفور می کیند. قانع کننده و مستدل و محترم بنویسید و از دل بنویسید تا بر دل بنشیند. ضمنا چه کسی به شما گفته که قم شهر پاک و منزهی است؟ خدتان را به خواب زده اید و خانه های فساد را نیم بینید و زنان خیاباین که در خانه ماوا دارند را نیم شناسید؟ از خواب برخیزید! با این یک جمله خودتان و مخاطب را مسخره کرده یاد و بریا همین هیچ کدام از اظهارات غیر مستدل و غیر مودبانه شما هم به دل نمی نشیند.
پاسخ
ناشناس
United Kingdom
۰۵:۴۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۱۱
۸
تهران من حراج فیلمی مزخرف بود که بجای اینکه فارق از غصه هات بشی همش استرس زا بود. من کمدین رو ترجیح میدم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
مردم راجع به همه چیز، بدون تخصص نظر میدن، نقد کار منتقده؛ تویی که فیلم کمدی دوست داری چی میگی این وسط، دو کلام از ماشینه عروس. حکم صادر کردن این فیلم، فیلم مزخرفی بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
جای تاسف داره برای آدمایی که هنوز نمیدونن کلمه ( فارغ ) با کدوم ( غ - ق ) نوشته میشه، بعد ادعای نقدر فیلمشونم میشه، شما فدات شم شبی یه صفحه املا تمرین کن، نقد فیلم رو بذار واسه کارشناس هنر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۶
۱۰
کاش تلویزیون یادش بود که شب یلدا شام شهادت امام زین العابدین(ع)است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
چرا ... رو به گنبد ربط میدی؟
aha
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۳
۲
به فکر معیشت مردم؟چه حرف خنده داری
پاسخ
دولت حق
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۵
۴
اقای ضرغامی ترتیب خجالت و حیا رو دادند و این روضه خوانی ها بی فایدست.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۱۴
۳
مسئولان این سایت همه افراطی و عقده ای هستن
انسان نما!!! اگه درست فیلمه رو میدیدی و ذهن منحرفت به جاهای دیگه نمیکشید متوجه میشدی همون دختر ج... چطور بدبخت شد و زندگیش نابود شد... همین شماهایین که باعث میشین همه چیز به نظر ماها بد بیاد هیچ انسان عاقلی ( بلانسبت شما) با دیدن این فیلم به فساد کشیده نمیییییشه
پاسخ
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
خیلی بد بختی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
واقعاً متأسفم که انقدر درک فیلم در جامعه ما پایین است که جوان ما متوجه نمی شود دلیل بدبخت شدن آن زن در آن فیلم، قوانین جمهوری اسلامی نشان داده شده بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۶۳
۰
به اختلاس های چند میلیاردی کشور ایران برسید
پاسخ
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۰
۱
۳
یسم الله الرحمن الرحیم
واستعینوا بالصبر والصلات
امام خمینی: هرکس در هر جایی هست خودش را درست کند همه جامعه درست می شود.
انشاالله تلاش حزب اللهی ها این باشد که تا یکلف الله نفسا الا وسعها که آخرین قطره ی خون و تا آخرین نفس در راه بیدارسازی اسلامی بکوشند.
پاسخ
ابرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۰
۰
۰
ناله ات جان سوزولي رفيق نقطه همديگر رانفهميدن كه بسيار در كلمات شما آمده نبايد نقطه توقف باشد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۴
۳
مشکلات این زن در این فیلم مربوط به اشتباهات خودش است نه قانون و نظام
پاسخ
مهر.ع
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
۱
۲
با نظر ناشناس کاملاً موافقم، نظرشون بسیار منطقی، بیطرفانه و در عین حال روشنفکرانه است
پاسخ
مهر.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۵
۱
آخه چرا مردم انقدر بدبین هستن و زود قضاوت میکنن راجع به همه چیز، بابا این فیلم فیلمه بدی نبود، اومده مشکلات زندگی جوونا رو نشون میده، داره میگه بیفکری رو بذارین کنار، داره میگه جوونا آگاه باشین، دختر خانما گوله این نامردا رو نخورین، حالا بیا ببین مردم چی برداشت میکنن، همه شدن منتقد این وسط.
پاسخ
نادر ن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱
سلام
دغدغه شما را می فهمم دوست عزیز. ولی ما در ارزیابی یک فیلم سینمایی باید این باور را داشته باشیم که فیلم از نگاه انسان دیگری ساخته شده است و او دنیا را اینطوری می بیند. مطمئنا قانون ایران نمی تواند نگاه فرهنگی مرضیه به زندگی را تحمل کند و او قصد فرار می کند. این طبیعی است از اینروست من با وجود اینکه آدم سنتی هستم معتقدم خانم موسوی کارگردان فیلم را از نگاه جهان بینی اش نقد کرد نه از نگاه فیلم!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها