کد خبر: ۳۱۶۰۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
بسیاری از شبكه های ماهواره ای، سایت ها و روزنامه های شناخته شده دنیا از اتفاقات بازی "کثیف" در ورزشگاه تبریز نوشتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، روزنامه انگلیسی گاردین در جدیدترین شماره خود به اتفاقات دقایق پایانی بازی تراکتورسازی و نفت اشاره کرد و با تعجب نوشت: «درحالی که تیم دیگری در لیگ ایران قهرمان شده بود، هواداران تیم تبریزی جشن قهرمانی گرفتند.»

 

همچین خبرگزاری فرانسه و سایت یاهو گزارشی از تبریز را بازنشر کردند که به تمام جزئیات بازی تبریز پرداخته بود. این رسانه ها حرف های قنبرزاده درباره 8 دقیقه پایانی بازی و حرف های علیرضا منصوریان را منتشر نمودند.

 

این رسانه های خارجی همچنین از قول تونی 68 ساله در این باره نوشته بودند که "چطور با فریب جام را از تبریز دزدیدند" و البته چهره غم زده او را منتشر کرده بودند.

 

شبكه بی بی سی فارسی با انتشار تصاویری از آشوب در ورزشگاه یادگار امام تیتر زد: حاشیه های عجیب یک قهرمانی و دلیل اصلی آن حادثه را بی تدبیری مسئولان برای كنترل تشنج در شهر تبریز دانسته است.

 

رادیو فردا در گزارشی مفصل به این ماجرا پرداخت و مواردی چون اتهام به پسر تونی اولیویرا و بازتاب حرف های تونی در خصوص اتهامات به علیرضا فغانی را منتشر نمود.

 

اما دویچه وله وابسته به دولت آلمان تصاویری از درگیری، مجروحان و خونریزی هواداران تراكتورسازی را منتشر كرد و از قول مدیرعامل نفت تهران نوشت: «شایعه تساوی سپاهان "کار کثیفی" بود.» و همچنین در ادامه از قول اولیویرا به کلکی که تراکتورسازی خورد پرداخت.

 

به نظر می رسد مسئولین ورزشی كشورمان باتدابیر ساده و هوشمندانه تری می توانستند حقایق را بیان كنند تا از ابهامات به وجود آمده رسانه های دشمن اینگونه سوء استفاده نكنند. سكوت مسئولان در دو روز اخیر و طولانی تر شدن این سكوت هیچ كمكی به حل مسئله نخواهد كرد.

 

بازتاب در خبرگزاری فرانسه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها