کد خبر: ۳۱۶۸۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
همزمان با پايان آتش بس موقت در يمن و تشديد حملات هوايي ائتلاف عربي به نواحي مختلف شهر عدن، جنبش انصارالله يمن بر لزوم توقف هرچه سريعتر تجاوزها و پايان محاصره يمن تاكيد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سايت شبكه خبري الميادين، شرف غالب لقمان، سخنگوي ارتش يمن كه توسط جنبش انصارالله يمن تعيين شده در سخناني عنوان داشت: ما از درخواست فرستاده سازمان ملل براي تمديد آتش بس و ارسال بيش‌تر كمك‌هاي انساني به مردم يمن استقبال مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد: ما مجددا بر پايبندي خود به آتش بس تاكيد كرده و نظام متجاوز عربستان را مسئول هرگونه نقضي كه رخ مي‌دهد مي‌دانيم.

سخنگوي ارتش يمن از سازمان ملل خواست تا به مسئوليت‌هاي خود براي فرستادن كمك‌ها و پايان محاصره عمل كند.

در همين حال يك منبع مسئول در جنبش انصارالله يمن در مصاحبه با شبكه خبري الميادين گفت: ما بر خورد مثبت با هرگونه درخواست جدي جهت فراهم كردن نيازهاي مردم يمن همچون غذا و دارو تاييد مي‌كنيم. ما بر لزوم هرچه سريعتر تجاوز به يمن و پايان محاصره تاكيد داريم و هرگونه اقدامي كه اجازه وارد شدن كشتي‌ها و امدادرساني‌هاي انساني را مي‌دهد حمايت مي‌كنيم.

تشديد حملات ائتلاف عربي با پايان آتش بس

ائتلاف عربي تحت رهبري عربستان سعودي پس از پايان آتش بس انساني پنج روزه در يمن مجددا حملات خود را به مردم يمن از سر گرفت.

خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه ائتلاف در حملات خود 20 موشك شليك كرده و مواضع جنبش انصارالله در "خورمكسر" و "التواهي" در شهر عدن در جنوب يمن و مقر كاخ رياست جمهوري در عدن و پايگاه نيروهاي ويژه را هدف قرار داد.

شبكه الجزيره مدعي شد كه پس از پايان آتش بس اين نخستين حملات ائتلاف به يمن است، اين در حالي است كه ائتلاف تحت رهبري عربستان از همان اولين ساعات آغاز آتش بس در يمن ، آتش بس اعلام شده را نقض و حملاتي را عليه مردم يمن انجام داد.

روز يكشنبه اسماعيل ولد الشيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در رياض در آغاز كنفرانس به اصطلاح "نجات يمن" خواهان تمديد آتش بس موقت شد.

وي تصريح كرد: بيشتر يمني‌ها ظرف دوره آتش بسي كه چند ساعت قبل پايان يافت نتوانستند به كمك‌ها دست يابند.

ادامه كنفرانس رياض درباره يمن

در همين حال فعاليت‌هاي نشست "نجات يمن" در رياض با مشاركت برخي از گروه‌هاي يمني ادامه دارد اين در حالي است كه جنبش انصارالله در آن حضور ندارد.

پيش بيني مي‌شود كه شركت كنندگان در اين كنفرانس به بررسي پيش نويس سند رياض كه روز گذشته در جلسه‌اي غير علني توزيع شد ادامه دهند تا در جلسه پاياني اين كنفرانس در روز سه شنبه اين پيش نويس تصويب شود.

در متن اين پيش نويس بر بازگشت نظام عبد ربه منصور هادي، رئيس جمهوري مستعفي يمن و تكميل روند انتقالي در اين كشور و پايبندي به طرح شوراي همكاري خليج فارس و نتايج كنفرانس گفت‌وگوي ملي و قطعنامه‌هاي ذي‌ربط شوراي امنيت تاكيد شده است.

كنفرانس رياض روز يكشنبه بامشاركت حدود 400 نماينده از گروه‌هاي مختلف و نمايندگاني از سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله شوراي همكاري خليج فارس و سازمان ملل آغاز به كار كرد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها