کد خبر: ۳۱۶۹۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
بر اساس قوانین عجیب لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در صورت صعود از مرحله یک هشتم نهایی تا قبل از فینال با هیچ تیمی از چین، کره یا ژاپن بازی نمی‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، سیستم عجیب برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، فعلا به نفع تیم‌های ایرانی شده است. AFC در سال‌های اخیر انواع و اقسام روش‌ها را برای برگزاری این تورنمنت امتحان کرده و سیستم جدید قرعه کشی مسابقات به سود باشگاه‌های ایرانی است.

 

تا سال 2012، تیم‌های شرق آسیا و غرب آسیا تا مرحله یک هشتم نهایی با هم برخورد نمی‌کردند اما در مرحله یک چهارم نهایی احتمال برخورد تیم‌های غربی و شرقی وجود داشت. در سال 2013 برای جذاب‌تر شدن مسابقات، AFC تصمیم گرفت در مرحله یک چهارم نهایی «حتما» تیم‌های غرب و شرق آسیا رو در روی هم قرار بگیرند. موضوعی که باعث حذف تیم‌های غربی و برگزاری فینال بین یک تیم کره‌ای و چینی شد.

 

از سال 2014 کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حمایت از تیم‌های غربی، سیستم جدیدی برای برگزاری لیگ قهرمانان انتخاب کرد. در این سیستم، تیم‌های غرب و شرق آسیا تا بازی فینال روبروی هم قرار نمی‌گیرند تا فینال بین یک تیم از غرب و یک تیم از شرق آسیا باشد. قرار گرفتن همزمان تیم‌های ژاپنی، کره‌ای، چینی و استرالیایی در سیدبندی شرق آسیا باعث می‌شود تیم‌های ایرانی برای رسیدن به فینال فقط تیم‌های عربستانی، اماراتی، قطری و ازبک را پیش رو داشته باشند. پرسپولیس در صورت صعود از این مرحله رقبای چندان سختی برای رسیدن به فینال ندارد و نفت دیگر تیم ایرانی لیگ قهرمانان هم در صورت حذف الاهلی عربستان شانس حضور یک تیم ایرانی در بازی فینال را افزایش خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها