کد خبر: ۳۱۷۰۱۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598،طبق تصمیم گیری کمیته تعیین تکلیف این بازیکنان، بازیکنانی که کارت معافیتشان باطل شده و خود را برای تعیین تکلیف به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی کردند، در لیگ پانزدهم فقط برای تیم‌های نظامی می‌توانند به میدان بروند و تیم‌های دیگر حق بستن قرارداد با این بازیکنان را تا پایان دوران سربازی نخواهند داشت.

پرونده‌ای که در اوایل سال 93 برای جعلی بودن معافیت عده‌ای از بازیکنان فوتبال باز شده بود، به نظر می‌رسد اوایل سال 94 در حال بسته شدن است و این بازیکنان تعیین تکلیف شدند. با اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، کارت معافیت سربازی تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال باطل شد و همین امر باعث شد، این بازیکنان چند ماهی در بلاتکلیفی به سر ببرند و به تبع آن باشگاه‌ها هم در استفاده از این بازیکنان مردد بودند و مجوز استفاده از آنها را نداشتند. این بلاتکلیفی هم برای بازیکنان و هم برای باشگاه به سختی گذشت اما در نهایت برای لیگ پانزدهم این بازیکنان مشکلی نخواهند داشت. البته بازیکنانی که کارت معافیت سربازی آنها باطل شد، همگی شرایط یکسان نداشتند و برای تعیین تکلیف به گروه‌های مختلفی تقسیم شدند و با همه به یک نوع برخورد نخواهد شد.

بازیکنان منعی برای بازی در لیگ پانزدهم ندارند

اکثر بازیکنانی که کارت معافیت آنها باطل شده بود، منعی برای بازی در لیگ پانزدهم نخواهند داشت، مگر اینکه خودشان برای تعیین تکلیف به سازمان وظیفه عمومی مراجعه نکرده باشند، که در این صورت سرباز فراری محسوب شده و علاوه بر محرومیت‌های اجتماعی گذشته، اجازه بازی هم نخواهند داشت. همچنین باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال نیز مجوز استفاده از آنها را ندارند. تا جایی که اطلاع حاصل شده، قریب به اتفاق این بازیکنان تعیین تکلیف شدند و بازیکنی از فوتبال داخلی نبوده که مراجعه و تعیین تکلیف نشده باشد، فقط مهرداد پولادی هنوز برای تعیین تکلیف مراجعه نکرده و نمی‌تواند در ایران بازی کند.

قانون جدید جریمه غایبان و فوتبالیست‌های سرباز

در سال گذشته طبق اعلام ستادکل نیروهای مسلح، مشمولان غایب سربازی می‌توانند با پرداخت جریمه معافیت سربازی دریافت کنند. سوال این است که آیا فوتبالیست‌ها هم می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند؟ طبق اعلام مسوولان، فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت آنها باطل شده و آیین‌نامه ابلاغی ستاد کل نیز شامل آنها می‌شود، یعنی حداقل 8 سال از غیبت آنها گذشته، می‌توانند مشمولان جریمه غیبت سربازی شوند که تعداد این بازیکنان انگشت شمار خواهد بود اما این بازیکنان به دو دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول کسانی خواهند بود که پرونده آنها در دادگاه بررسی شده و جعل آنها محرز نمی‌شود، این بازیکنان می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود معافیت دریافت کنند اما گروه دوم بازیکنانی خواهند بود که در دادگاه محکوم شده و جعل آنها محرز می‌شود، که این بازیکنان حق پرداخت جریمه غیبت و گرفتن معافی را نخواهند داشت و باید طبق قانون به سربازی بروند.

تیم ملی برای همه آزاد غیر از پولادی

این بازیکنان که در سال گذشته برای بازی در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی مشکل داشتند، در صورت دعوت به تیم ملی مشکلی برای بازی برای تیم ملی نخواهند داشت و همانطور که لیست کی‌روش نشان می‌دهد بسیاری از این بازیکنان در کنار تیم ملی خواهند بود اما تنها کسی که نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند، مهرداد پولادی بازیکن فعلی الشحانیه قطر خواهد بود، چرا که این بازیکن ضمن جعل معافیت سربازی، از کشور خارج شده و حتی با وجود اجازه بازی برای این بازیکن در جام ملت‌های آسیا، به کشور بازنگشته و هنوز موضوع سربازی او تعیین تکلیف نشده است. بر همین اساس پولادی تنها بازیکنی است که نمی‌تواند به تیم ملی دعوت شود و برای تیم ملی به میدان برود.

بازیکنان لیگ برتری و ملی‌پوش به لیگ‌های دیگر نمی‌روند

طبق اعلام ستادکل نیروهای مسلح، بازیکنانی که تا قبل از باطل شدن کارت معافیتشان در لیگ برتر و تیم ملی بازی می‌کردند، با سرباز شدن به لیگ‌های دیگر نمی‌روند و حتما باید در تیم‌های لیگ برتری بازی کنند که در این صورت بازیکنان ملی‌پوش و لیگ برتری چاره‌ای جز حضور در تیم‌های ملوان و تراکتورسازی نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها