کد خبر: ۳۱۷۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۰۱ دی ۱۳۹۰
مهر ماه سال گذشته مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای اولین بار زمزمه حذف درس تنظیم خانواده از دروس دانشگاهی را بر سر زبان ها انداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از چند ماه سکوت در اردیبهشت ماه سال جاری زهرا سجادي، معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، اعلام کرد از ترم آینده کتاب "روانشناسي ازدواج و شکوه همسرداري" در کنار درس تنظیم خانواده و جمعیت در دانشگاه ها تدریس خواهد شد. اما با گذشت یک سال هنوز کتاب "تنظیم خانواده و جمعیت" در دانشگاه ها به قوت قبل تدریس می شود.

مسئولین در حالی در تصمیم گیری تدریس یا عدم تدریس این کتاب تعلل می کنند که شنیده شده است در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات کلاس های این درس به صورت مختلط برگزار می شود!

شنیده ها حاکی از آن است که اساتید این کلاس ها از روی کتاب "تنظیم خانواده و جمعیت" این درس را تدریس می کنند.

طی پیگیری «خبرنامه دانشجویان ایران» مشخص شد مسئولان این دانشگاه هیچ اقدامی برای جدا سازی این کلاس ها انجام نداده اند و حداکثر فعالیت آن ها برگزاری کلاس های ویژه پسران و ویژه دختران در کنار کلاس های مختلط بوده است.

کتاب تنظیم خانواده و جمعیت شامل دو بخش اصلی "جمعیت شناسی" و "تنظیم خانواده است". در بخش اول درباره الگوهای مدیریت جمعیت و سیاست های مدیریت و کنترل جمعیت صحبت می شود و در بخش دوم درباره راه های جلوگیری از بارداری و بهداشت خانواده صحبت می شود که به هیچ وجه مناسب تدریس در یک جمع متخلط نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
معین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
سلام
این درس در دانشگاه آزاد نوشهر هم به صورت مختلط تدریس میشه من نمیدونم چه فکری میکنن این آقایون اگه دختر خودشون باشه اجازه میدن توو این کلاسا شرکت کنن هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه ....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها