کد خبر: ۳۱۷۲۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۱ دی ۱۳۹۰
آیت الله ناصر مکارم شیرازی؛
آیت الله مکارم شیرازی: به شهادت تاریخ، غربی ها بسیاری از علوم را از شرق اسلامی آموختند ولی اکنون نه تنها در نشر علومی که دارند بخل می ورزند بلکه حاضر نیستند دیگران دست به ابتکارات علمی زنند که نمونه­اش همین دانش انرژی هسته­ای است که با قدرت تمام می­کوشند از ما گرفته شود و ما را محروم سازند. ولی ما باید انحصارگری غربی­ها را در پیشرفت علوم و دانش ها درهم بشکنیم و جوانان ما با استعداد بالای خود این بخیلان در علم را شرمنده کنند.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار با گروهی از اعضای سازمان انرژی اتمی از سراسر کشور ضمن تشکر از زحمات بسیار پرارزش و افتخارآفرین آنها، گفت: پایه اصلی اسلام را علم و دانش تشکیل می دهد و آیات نخستین که بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شد همه درباره اهمیت علم و دانش بود.

ایشان افزودند: اسلام نه تنها برای علوم قرآنی و اسلامی اهمیت قائل است بلکه به هر علمی که برای پیشرفت جامعه انسانی مؤثر و مفید باشد ارج می نهد و طبق روایات هجرت به نقاط دوردست جهان و حتی اعماق دریاها را برای به دست آوردن علوم دانش ها توصیه می کند.

معظم له در ادامه بیان داشتند: به همین دلیل بزرگانی در علوم مختلف مانند بوعلی سیناها و زکریای رازی ها و شیخ بهایی ها و خواجه نصیرالدین طوسی ها از کنار حوزه های علوم دینی برخاستند و در دامان فرهنگ اسلامی پرورش یافتند.

 آیت الله مکارم شیرازی افزود: به شهادت تاریخ، غربی ها بسیاری از علوم را از شرق اسلامی آموختند ولی اکنون نه تنها در نشر علومی که دارند بخل می ورزند بلکه حاضر نیستند دیگران دست به ابتکارات علمی زنند که نمونه­اش همین دانش انرژی هسته­ای است که با قدرت تمام می­کوشند از ما گرفته شود و ما را محروم سازند.

به گزارش دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی افزود: ولی ما باید انحصارگری غربی­ها را در پیشرفت علوم و دانش ها درهم بشکنیم و جوانان ما با استعداد بالای خود این بخیلان در علم را شرمنده کنند.

این مرجع تقلید در پایان افزود: کوشش های علمی شما عزیزان در مسیر انرژی صلح آمیز اتمی در واقع یک عبادت مهم است. دشمنان ما می دانند که ما به دنبال سلاح های کشتار جمعی نیستیم. آنها می خواهند ما را از آثار زیادی که این انرژی صلح آمیز در طب و صنعت و کشاورزی و تمام شئون زندگی دارد، محروم سازند ولی به یاری خداوند موفق نخواهند شد همان­گونه که تاکنون موفق نشده­اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها