کد خبر: ۳۱۷۳۳۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
بيش از 5 هزار ميليارد تومان از 45هزار ميليارد تومان خط اعتباري كه به مسكن مهر اختصاص يافت، با پرداخت اقساط طرح مسكن مهر به حساب بانك مسكن بازگشته است، حال جا دارد مسئولان بانك مسكن در اين رابطه شفاف‌سازي كنند كه منابع ناشي از بازگشت اقساط مسكن مهر به كجا مي‌رود و از آن چه استفاده‌اي مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «جوان»، در حالي در سكوت خبري بيش از 5‌هزار ميليارد تومان از خط اعتباري 45هزار ميلياردي توماني اختصاص يافته به مسكن مهر، به حساب‌هاي بانك مسكن بازگشته است كه مسئولان اين بانك تا كنون هيچ خبري از ميزان بازگشت اقساط مسكن مهر عنوان نداشته‌اند. روش تأمين مالي طرح مسكن مهريكي از سرفصل هايي بود كه مورد نقد فراوان و مكرر دولتمردان يازدهم قرار گرفت، چراكه آنها معتقدند به دليل تورم آفريني در بخش اقتصاد نبايد بانك مركزي خط اعتباري از محل پول پرقدرت را در اختيار بانك مسكن براي اجراي طرح مسكن مهر قرار مي‌داد.

 در اين بين فارغ از اينكه به نقد خود دولتمردان به روش تأمين مالي مسكن مهر نقدهاي حرفه‌اي و تخصصي وارد است، نكته قابل تأمل آن است كه چرا بانك مسكن از اين واقعيت خبر نمي‌دهد كه 45هزار ميليارد تومان اختصاص يافته به مسكن مهر با گذر زمان در حال بازگشت به حساب‌هاي اين بانك است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد بيش از 10درصد از خط اعتباري اختصاص يافته به مسكن مهر تا كنون از محل دريافت اقساط مسكن مهر عودت يافته و اين بدان معني است كه اگر به ادعاي دولت خط اعتباري اختصاص يافته به مسكن مهر در كل اقتصاد تورمي را ايجاد كرده است، همزمان با بازگشت اقساط مسكن مهر اثر وضعي ايجاد شده در اقتصاد نيز از بين خواهد رفت. حال در اين بين به نظر مي‌رسد مديرعامل بانك مسكن بايد در اولين فرصت در رابطه با وضعيت خط اعتباري اختصاص يافته به مسكن مهر و همچنين منابع عودت يافته از محل دريافت اقساط مسكن مهر صريحاً شفاف‌سازي كند تا از اين رهگذر مشخص شود وضعيت مالي مسكن مهر به چه شكلي است. آيا از منابع بازگشت يافته به بانك مسكن استفاده درستي مي‌شود يا خير.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها